|
Ach ja al die stemwijzers, wat schiet je ermee op! Ik zou toch die test zo manipuleren dat ik op 100% voor uitkom. Mijn mening is allang gevormd, daar heb ik zo'n testje niet voor nodig. Op mijn ziel staat die blauwe valg met gele sterren al erg lang getatoeerd en er komt een stars en stripes uit mijn reet, kortom ik ben een Europeaan, omdat ik geloof in een echt Europa.
Tegenstemmen brengt ons gewoon de doodsteek toe. Zodoende raken we hopeloos achter bij Amerika en China. Na het Franse Nee is de euro immers al in waarde gedaald. De fundementele vraag die wij ons moeten stellen woensdag in het stemhokje is of wij willen gaan bakkelijen om een paar zinloze regeltjes of dat we echt een vuist willen maken voor deze wereld. China en India zijn een rechtstreekse bedreiging voor onze Economie en Amerika denkt de VN te kunnen onthoofden met een man als Bolton. Kijk de oorlog in Irak was er waarschijnlijk nooit gekomen als Europa met een stem had kunnen spreken ipv die eeuwige verdeeldheid. Dat soort zaken spelen er gewoon. Denk daar eens over na!
Nu weet ik ook wel dat de grondwet niet in een klap deze problemen oplost, maar we maken een essentiele stap in die richting door deze grondwet in werking te stellen! Zodoende bouwen wij een gezond machtscentrum dat genuanceerd en rationeel tot besluiten kan komen, waar in Amerika veel besluiten worden genomen op basis van emotie.
Dus denk niet over de euro, Turkije, Balkenende, bureacratie of over minder macht! Denk aan je toekomst, voor jezelf, voor je kinderen en voor Europa!