Jävla piss dator!!! Har precis gjort klart en mix som jag blev riktigt nöjd med. Men min gamla stationara (har min bärbara på service) hackar och krånglar med ljudkortet så mixen typ hackar till lite gran vart 5e sekund. Vad tror ni - skall man skicka in den ändå? Eller tycker tycker ni att detta verkar amatörmässigt. Kommer tyvärr inte att kunna lösa detta problem innan tidsfristen.
Feb-25-2006 20:50
Pjox
Lost tranceaddict
Registered: Jun 2003
quote:
Originally posted by Dj P.A!
Jävla piss dator!!! Har precis gjort klart en mix som jag blev riktigt nöjd med. Men min gamla stationara (har min bärbara på service) hackar och krånglar med ljudkortet så mixen typ hackar till lite gran vart 5e sekund. Vad tror ni - skall man skicka in den ändå? Eller tycker tycker ni att detta verkar amatörmässigt. Kommer tyvärr inte att kunna lösa detta problem innan tidsfristen.
Om det låter amatörmässigt spelar väl ingen roll
Nu vet vi ju varför det låter så ett litet tag. Men det är ju upp till dig om du känner dig tillräckligt nöjd för att sicka in
Feb-25-2006 23:59
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by Pjox
Om det låter amatörmässigt spelar väl ingen roll
Nu vet vi ju varför det låter så ett litet tag. Men det är ju upp till dig om du känner dig tillräckligt nöjd för att sicka in
dåliga övergångar stör mig personligen mindre än att själva inspelning laggar och det är ett hack i mixen var femte sekund. Ungefär som en nätsändning som buffrar. Jag skulle i alla fall inte orka lyssna i speciellt många minuter - vill du skicka in den så tycker jag givetvis att du ska göra det...
Originally posted by Laszlo
dåliga övergångar stör mig personligen mindre än att själva inspelning laggar och det är ett hack i mixen var femte sekund. Ungefär som en nätsändning som buffrar. Jag skulle i alla fall inte orka lyssna i speciellt många minuter - vill du skicka in den så tycker jag givetvis att du ska göra det...
Om han är nöjd med hela mixen och det är ett problem som ändå kommer uppstå så skulle iaf jag skciak in mixen, även fast det stör i 10 sec. men om det är möjligt att slippa det problemet om man testar igen skulle jag testa.. men det värkar det inte som? eller?
Jag är för trött för att tänka ordänkligt nu så kanske kommer och ändrar om mina inlägg efter att jag sovit
Feb-26-2006 00:37
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
Så, äntligen har man spelat in ett set då. Hade planerat att göra det redan i fredags, men det blev inte av. Så tänkte man lördag, och jag vette fan vad jag gjorde igår men något inspelat blev det inte.
Så sista dagen innan man ska tillbaka till jobbet igen så fick man ge si g fan på att skrammla ihop något, och jag lyckades. Blev väl ok, tror jag
Registered: Nov 2004
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Blir nog ingen mix från mig, har inte haft möjlighet att spela in hos Åke Ceder som jag brukar göra...
Vad ska vi köra för sändnings-vecka/-datum ?
ah det va synd! Tänkte själv spela in min nu ikväll, lagom i tid
men om du hinner få ihop en mix innan sändningen så kan man väl ta med den?
Jag tänkte på en annan sak, hur blir det med reklam för "festivalen"?
Förra gången va det lite fattigt, skulle vara kul om man fick icke SWETA's som lyssnare också och när vi ändå pratar reklam, kunde någon fixa jinglar som man kan lägga in då och då under mixarna ?
Någon kan väl fixa en bild lr nått som alla kan ha som .. vafan d nu heter .. som alltid visas i de inlägg man skriver .. längst ner , ni fattar .. så får vi skriva som fan på 'main' forumet så många ser den, så börjar vi nästa måndag ?
Feb-26-2006 19:29
Gate 42
Discover Dark
quote:
Originally posted by Christian Ö.
.. och när vi ändå pratar reklam, kunde någon fixa jinglar som man kan lägga in då och då under mixarna ?
Att få in jinglar under setten's gång är antagligen lite mycket extrajobb. Om man inte sitter och sänder med något speciellt program, vet inte vad som brukar användas. Men vi kanske ska försöka göra någon påannonserings jingel för varje dj och eller en SWETA jingel som man kan öppna varje dag med?
Originally posted by Gate 42
Att få in jinglar under setten's gång är antagligen lite mycket extrajobb. Om man inte sitter och sänder med något speciellt program, vet inte vad som brukar användas. Men vi kanske ska försöka göra någon påannonserings jingel för varje dj och eller en SWETA jingel som man kan öppna varje dag med?
då kommer problemet vem som ska sköta det..
Braxn: Det heter väl sign?
Nån som är händig i ps å orkar fixa en skön banner?
Det som ska vara spikat för en sån måste vara sändningsdatum och adress.
Ska vi köra via sweta.mine.nu som tidigare?
Börja på måndag om 2 veckor?
Hur många är vi?
Är vi färre än 7 kanske vi ska ta och förlänga tiden lite?
Feb-26-2006 20:18
Gate 42
Discover Dark
Om man gör varje jingel till en enskilld mp3:a så är det ju bara att lägga dem i playlisten som man har alla set i? Trycka play, sända och inte behöva bry sig mer om det.
Fast du kanske menade vem som skulle sköta tillverkningen?
Originally posted by jofawe
då kommer problemet vem som ska sköta det..
Braxn: Det heter väl sign?
Nån som är händig i ps å orkar fixa en skön banner?
Det som ska vara spikat för en sån måste vara sändningsdatum och adress.
Ska vi köra via sweta.mine.nu som tidigare?
Börja på måndag om 2 veckor?
Hur många är vi?
Är vi färre än 7 kanske vi ska ta och förlänga tiden lite?
Jag har inte ens PS så .. men d viktigaste just nu e ju som sagt å komma överens om när d ska sändas, så måndag om 2 veckor låter reko lr ?? .. då kan ju folk som inte hunnit trixxa en mix få lite dispens också ..