Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Politiek
Pages (43): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
domineesje
Con amor todo se puede!

Registered: Feb 2005

quote:
Originally posted by kevve
t'is moeilijk zene (der onbreekt zo precies altijd iets , kzal waarschijnlijk paar dagen/weken afkick verschijnselen hebben

houden zo

Old Post May-29-2006 20:10  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Synthesia
omdat de media dat doet (die zo veel mogelijk het VB uit het nieuws wil houden tenzij het i.v.m. negatieve zaken is of propaganda tegen het Belang...) ? Moet er eens op letten hoe fel een VB'er wordt aangepaakt of aangevallen in een debatprogramma ook in vergelijking met de rest op de meeste zenders...voor het VB or niet, dit is toch een feit.

Dit is wel een punt uit Synthesia's post die ik moet bijtreden.
Een punt die mijns inziens trouwens alleen maar het averechtse effect heeft, als we het principe van de omgekeerde psychologie volgen.

Old Post May-29-2006 20:13  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Dat is inderdaad een feit, de mediaberichtgeving is zelden objectief tegenover het Vlaams Belang. En dat hoort niet, dat zal je mij ook niet zien ontkennen. En dat heeft inderdaad alleen maar een averechts effect, vooral omdat het Belang dat zelf er ook aan geeft. Ze krijgen net zoveel proteststemmen omdat ze zich voordoen alsof ze verdrukt worden door de andere partijen die een groot en vooral onterecht anti-Vlaams Belang complot op poten gezet hebben. People buy it, en het is jammer dat de media en de andere politieke partijen dat toch niet kunnen of willen inzien.

Maar het is wel niet juist om dan de link te leggen dat elke kritiek op het Vlaams Belang ongegrond is en alleen maar wat napraterij van de media.

On the other hand, weten jullie ook dat het Vlaams Belang pleit voor een veel strengere controle op de media, omdat zij vinden dat die zorgen voor een verloedering van de westere moraal en een Amerikanisering? Als het Belang zijn zin krijgt krijgen we een sterk gecentraliseerde openbare opmroep naar het Briste model, maar natuurlijk pakken minder breed en informatief. Een omroep moet volgens het Belang volksopvoedend zijn, dus gedaan met al die Amerikaanse series en soaps hoor. Meer (minder kwalitatieve) belgische producten, minder buitenlandse series. Ze verpakken het wel mooi alsof de belgische televisie onderdrukt wordt door de Amerikanisering (ik zeg niet dat het zo niet is, maar in ieder geval niet zo zwart-wit als het Belang het voorstelt), maar iedereen weet toch goed genoeg dat niet alles wat uit het buitenland komt slecht is en een vloek voor de moraal en onze normen waarden.

Old Post May-29-2006 20:23  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Maar het is wel niet juist om dan de link te leggen dat elke kritiek op het Vlaams Belang ongegrond is en alleen maar wat napraterij van de media.

Volkomen mee eens, maar dat heeft nog niemand beweerd in deze thread tot nu toe.

Old Post May-29-2006 20:26  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

11 blz al

Old Post May-29-2006 20:32  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind

Registered: Jun 2005

Eerst beginnen met het makkelijke,

@Bertn,

De punten die ik heb opgenoemd zijn niet menslievend?

Ik zou zeggen veel meer dan al uw posts en standpunten precies,

* Tegen over Kelly en andere VB sympatisanten - marginalen en extremisten, die ge van walgt?
* En ge noemt als voorbeeld dat ik dat punt over homo-adoptie aanhaalde - homo-adoptie is toch niet menslievend ten opzichte van het kind (dat gewoon op een volledig onnatuurlijke wijze in een familie met 2 vaders of 2 moeders wordt gestopt?? maar bon we kunnen hierover blijven discussieren)
* Dat Turkije de EU niet zou mogen betreden? ook niet menslievend? Een land dat dissidenten nog zo slecht mishandelt?
* Meer gevangenissen en strengere aanpak van criminaliteit - om de criminelen die niet menslievend zijn weg te houden van de mensen??
* Meer integriteit - kom, we mogen dit toch een beetje vragen van vreemdelingen of niet...dat ze bv. die menslievende hoofddoeken voor vrouwen of volledige gewaden weg houden van het straatbeeld hier, dat ze niet gewoon de vrouw thuis laten koken en kindjes maken, dat ze wat moeite doen om zich te integreren..
* Stoppen met de geldstromingen aan de royals...kom, als we zo menslievend zijn kan dat geld toch beter besteed worden, aan menslievende doeleinden zoals voor de armen...of hebben de royals nog niet genoeg...

Ge maakt het me een beetje te gemakkelijk ze

En laatste zin slaat op niks? Hoezo niet... Iemand extremist noemen omdat ze sympathie hebben voor een bepaalde partij is veel extremer dan veel van die 'extreme' waarden voor wat die partij staat.

Gezegd door ne simpel narrow-minded maar extreme marginalen peep die der niks van snapt

@Jasps,

Der zit inderdaad ook wel wat waarheid in wat je zegt maar zoooo extreem zou ik hen nu ook niet bezien, heb ook al nagekeken op persoonlijke websites van partijleden en zo. Ik denk dat ge nog eens zou verschieten hoeveel vreemdelingen onder al hun tot nu toe nogal kalm gedrag de westerse waarden echt haten. Ik heb het vooral dan eigenlijk over het Islam-extremisme dat veel sterker verspreid zit dan dat we denken.

En dat over dat vreemdelingen die zich wel hebben geintegreert en geassimileerd hetzelfde zouden worden beschouwt denk ik nu toch ook niet, en daar geloof ik toch ook niet in dat zij (VB) daar zo extreem tegen over staan.

Anyways, efkes bored van te discussieren en wat moe (al van de morgen 7u aan't werk), maar ik kom der zeker nog op terug

Last edited by Synthesia on May-29-2006 at 20:48

Old Post May-29-2006 20:42 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002

quote:

* En ge noemt als voorbeeld dat ik dat punt over homo-adoptie aanhaalde - homo-adoptie is toch niet menslievend ten opzichte van het kind (dat gewoon op een volledig onnatuurlijke wijze in een familie met 2 vaders of 2 moeders wordt gestopt?? maar bon we kunnen hierover blijven discussieren)

Als homo en lesbienes voorkomen in de menslijke maatschappij (het komt zelfs voor bij andere diersoorten) dan kan dat nooit of te nooit onnatuurlijk zijn, moest het onnatuurlijk zijn dan zou het niet spontaan voorkomen.
De vraag in verband met opvoeding gaat ook niet op. Als de maatschappij min of meer kan aanvaarden dan 1 moeder of 1 vader zijn kind opvoedt, waarom zouden 2 moeders en 2 vaders dat niet evengoed kunnen?
En laten we eerlijk zijn, de hele situatie kan herleid worden naar het feit dat homo's kontbonken en kontbonkers zijn vieze perverse mensen, maw wie wil daar nu een kind bij steken.

Old Post May-29-2006 21:07  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:

* Dat Turkije de EU niet zou mogen betreden? ook niet menslievend? Een land met een exremistisch bewind dat nog altijd de doodstraf hanteert? Zeer menslieved

Turkije, een extremistisch bewind? Das toch ook het eerste wat ik daarvan hoor. Hun verleden is misschien niet helemaal koosjer, maar is het onze dat wel geweest? Ik zou het al dan niet hanteren van de doodstraf toch niet als criterium voor de graad van extremisme van een bewind nemen. Want dan is bvb de USA ook extremistisch hé

quote:
* Meer integriteit - kom, we mogen dit toch een beetje vragen van vreemdelingen of niet...dat ze bv. die menslievende hoofddoeken voor vrouwen of volledige gewaden weg houden van het straatbeeld hier, dat ze niet gewoon de vrouw thuis laten koken en kindjes maken, dat ze wat moeite doen om zich te integreren..

Ooit al eens gedacht aan het feit dat sommige vrouwen er bewust voor kiezen om een hoofddoek te dragen, om verschillende redenen? In mijn paper gaat daar ook een stuk over: het Belang gebruikt die hoofddoek té veel als een symbool dat veel verder gaat dan zelfs de ongelijkheid tussen man en vrouw. Voor hen is de hoofddoek een symbool voor de onwil van moslims om zich te integreren. Wat natuurlijk gewoon een hele religieuze groep - onterecht - over dezelfde kam scheren is. Wat krijg je dan als reactie: moslims die hun hoofddoek gaan dragen om te laten zien dat moslims zijn, dat ze niet zomaar ál hun religieuze waarden gaan opgeven omdat wij dat vragen. De hoofddoek wordt voor hen ook een symbool, maar dan één van weerstand en identiteit. En dan zit je binnen de kortste keren met een negatieve spiraal waarin beide partijen elkaars standpunten en reacties blijven versterken. Hoe meer moeite het Belang doet om hoofddoeken te verbieden, hoe meer moeite moslims gaan doen om hem te dragen, waarop het Belang nog meer overtuigd is van hun visie dat moslims zich niet willen integreren en ze nog harder hun anti-hoofddoek propaganda voeren, enzovoort...

En euhm, qua ongelijkheid tussen man en vrouw is er echt niet zo veel verschil tussen het Belang en de Islam hoor. Tot voor een paar jaar pleitte het Vlaams Blok evengoed voor "vrouwen aan de haard" en de traditionele Vlaamsche waarden van de man die brood op de plank brengt en de vrouw die het nageslacht baart en verzorgt. En wat dan van Rob Klop die in het nieuws komt omdat hij zijn vrouw het ziekenhuis in slaat? Hypocrisie alom als je het mij vraagt, en weeral die ongenuanceerde "alle moslims zijn zo en doen dit en dat" veralgemening die echt op niks slaagt...Weet je dat ze in hun programma zelfs pleiten voor een afschaffing van moskeeën omdat er daar haat gepredikt zou worden? Ik zeg niet dat er nooit fundamentalistische gedachtengoed zal verspreid worden in moskeeën, en ik praat dat ook zeker niet goed. Maar omdat enkelingen dat doen moeten ineens honderdduizenden mensen hun geloof in de illegaliteit belijden? Allé, als het Belang - dat de christelijke waarden zo centraal stelt - diezelfde redenering volgt, moeten ze dan niet ineens alle kerken sluiten en de Kerk buiten de wet stellen omdat er ergens een paar pastoors hun koorknapen misbruiken?

quote:
Ik heb het vooral dan eigenlijk over het Islam-extremisme dat veel sterker verspreid zit dan dat we denken.

Is dat wel zo? Dat is toch ook maar een beeld dat de media ons geven, net zoals het beeld van het Vlaams Belang? Is dat beeld wel juist, of een fout beeld dat de media ons willen opspelden? Versta me niet verkeerd, maar de helft van de berichtgeving over extremisme en fundamentalisme berust op gissingen en riooljournalistiek, en de media springen daar natuurlijk op omdat het sensatienieuws is waarmee ze lang de aandacht kunnen trekken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat we hier in België meteen een soort van 9/11 kunnen verwachten, en ik denk ook niet dat er in elke moslimwijk horden fundamentalisten rondlopen die wachten op een kans om de Belgische staat omver te werpen. Extremistisch gedachtengoed zal wel verspreid worden onder jongeren, maar dat gebeurt toch evengoed met het extreem rechtse gedachtengoed van het Vlaams Belang?

Leuke discussie anders wel, kudos!

Old Post May-29-2006 21:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nabistai
WodkAddict

Registered: Sep 2002
quote:
dus gedaan met al die Amerikaanse series en soaps hoor.

Betekent dit dan ook geen voze r&b meer uit de usa? In dat geval heeft het VB net mijn stem gewonnen!

quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'

Old Post May-29-2006 21:08 
Click Here to See the Profile for Nabistai Click here to Send Nabistai a Private Message Add Nabistai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

Homo's zijn overrated. Tis percies trendy geworden om homo.. of nog beter, Bisexueel te zijn.

quote:
een voze r&b meer uit de usa

Anders moet er is een party opgericht worden met dat als thema. Ik stem der direct voor.

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post May-29-2006 21:11  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind

Registered: Jun 2005

quote:
Leuke discussie anders wel, kudos!

Yeps, morgen verder

Dark-Apostle, zit toch niet te muggeziften over het woord 'onnatuurlijk' dat ik gebruik. Het is gewoon niet normaal in de natuur dat 2 vaders of 2 moeders een kind kunnen maken en daarvoor normaal gezien ook niet kunnen hebben - en dat is een feit dat niemand toch kan ontkennen.

Old Post May-29-2006 21:14 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

quote:
Yeps, morgen verder

Dark-Apostle, zit toch niet te muggeziften over het woord 'onnatuurlijk' dat ik gebruik. Het is gewoon niet normaal in de natuur dat 2 vaders of 2 moeders een kind kunnen maken en daarvoor normaal gezien ook niet kunnen hebben - en dat is een feit dat niemand toch kan ontkennen.

ik zou er geen probs mee hebben

zeg was er al geen thread over

Old Post May-29-2006 21:17  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Politiek
Post New Thread    Post A Reply

Pages (43): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack from Lemniscate & Cardinality Mix on Liquid fm [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDeadmau5 - Jaded (Original Mix) [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:06.

Forum Rules: