Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > you guys know this one...?
Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by jofawe
Laszlo...

du är singel va?

Japp det är jag Och det är så jag vill ha det, just nu i alla fall...

www.laszlo.se

Old Post Aug-09-2006 08:06 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

Äh jag tycker det är onödigt att hålla på och hata stackars basshunter.

Han har lyckats få till en hit som svenssons gillar, inte hans fel att folk gillar smörja. Samtidigt får han fina pengar för det, han kan va rätt nöjd. Vem vet, han kanske börjar göra icke-ostig musik?

insignificant cor member alliance

Old Post Aug-09-2006 10:05  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2006

Killar, Läs och Lär!

Vi tjejer, precis som alla andra levande varelser, backar om någon försöker tvinga oss till något. Det spelar ingen roll vad det handlar om, så fungerar vi. Jag har råkat ut för typen som bara kommer knallande fram och tror att han kan ta för sig, som om jag var en ensam försvarslös kvinna som bara väntade på att en man, vilken som helst, skulle vilja ha mig. Dom dissas alla utan undantag! Dom har ingen respekt för mig som individ.

Killar som visar att dom är intresserade och sedan tar ett steg tillbaka för att invänta mitt svar "Jag är intresserad, är du?", visar respekt. Detta har inget med att vara halvt ointresserad att göra! Det handlar om att vara uppmärksam och visa respekt för den andres vilja. Jag har en kompis som tycks tro på den där halvtointresserad taktiken och han gör ett mycket stort misstag! När vi står och pratar kan han plötsligt avbryta när det går förbi en tjej och säga "Hon va jäkligt snygg". Behöver jag ens säga ett han aldrig kommer bli annat än en kompis? Vem vill känna sig som ett andrahands val?

När man är i ett förhållande KRÄVER jag att vara killens allt, han är ju mitt allt! Det betyder inte att man inte kan göra saker på skilda håll och ha olika intressen, tvärtom! Om den tryggheten och det förtroendet finns är det inget problem.

Lite uppvaktning med blommor och choklad skulle jag gärna se mer av!Men det gäller samma sak här, det får inte bli för mycket för tidigt så man känner sig tvingad till något.

Tro det eller ej killar, men vi tjejer fungerar på samma sätt som ni (ungefär...), så behandla oss som ni själva skulle vilja bli behandlade. Med RESPEKT!

Old Post Aug-09-2006 10:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

quote:
Originally posted by Laszlo
Det är inte så det verkar. Det är så det är. Inget som sker medvetet utan detta är inpräntat i ryggmärgen hos människan och går miljoner år tillbaka i tiden, och det fungerar likadant på apor och så gott som alla andra däggdjur - sen kan tjejerna försöka förneka det bäst fan de vill och påstå att de vill att hans partner ska se henne som sitt "allt". Så funkar det inte.

Det är när killen i förhållandet tofflar ur och börjar se sin partner som sitt allt som det går åt helvete. "Jag ska fråga tjejen först om jag kan hänga med ut o festa". Varje gång jag hör mina polare säga det har jag lust att ge de en örfil så de vaknar ur sin dvala. När detta börjar hända har ingen integritet kvar (om de överhuvudtaget någonsin haft det) och det är oattraktivt som inget annat. Dessa förhållanden håller i två av tre fall, och det är när

a) tjejen är ett "control freak"

b) båda parterna har så dåligt självförtroende att de stannar kvar hos varandra för att de inte vågar mista varandra. Och det är den mentaliteten som fuckar de flesta förhållanden. Inga roliga förhållanden att vara del av i eller att ens vara i närheten av.

Så se inte din tjej som ditt "allt". Jag menar inte att man ska springa runt och vara otrogen eller flörta med andra tjejer när hon är med. Det handlar om brist på respekt, vilket är en helt annan sida av myntet. Din tjej ska vara din enda, men inte ditt allt. Två helt skilda saker. Jag skulle kunna skriva en uppsats om detta, men orkar inte med det. Jag säger bara, ha lite integritet - bete er inte som om alla tjejer vorde den absolut sista på jorden. Den toffelattityden är tjejer inte attraherade av. Se er omkring för fan grabbar - dumpar eller dissar hon dig så ställ er bara inne på ett köpcenter och FÖRSÖK räkna alla "tiopoängare" som går förbi. De går inte för det finns hur många som helst.

Tror ni inte på mig så ta bara någon av era polare som alltid får mycker tjejer och tänk efter hur de egentligen beter sig. Med allra största sannolikhet är de mer eller mindre helt likgiltiga omkring de och många gånger beter de sig till och med som svin. Det är deras "du är het och jag skulle kunna....men jag tänker inte-mentaliteten" som tjejer attraheras av. De behandlar inte tjejerna som om de vore gudinnor och de sista på jorden - tvärtom. Signalerna de utstrålar är snarare "du är bara en i mängden, och visar inte DU mig att du är en bra tjej, så väljer jag någon annan som gör det". Det handlar om självförtroende, integritet och pondus, vilket alla går hand i hand.

Och för i HELVETE försök inte köpa deras godkännande genom att köpa blommor till de efter en vecka eller överhuvudtaget ens köpa de en middag. ALLT det handlar om att "jag är inte värdig dig, men om jag bjuder dig på middag på någon fin restaurang kanske du kommer gilla mig".

Ta det för vad ni vill - men så funkar det.

Amen! Kunde inte sagt det bättre själv.

quote:
Originally posted by Akia
Killar, Läs och Lär!

Killar som visar att dom är intresserade och sedan tar ett steg tillbaka för att invänta mitt svar "Jag är intresserad, är du?", visar respekt. Detta har inget med att vara halvt ointresserad att göra! Det handlar om att vara uppmärksam och visa respekt för den andres vilja. Jag har en kompis som tycks tro på den där halvtointresserad taktiken och han gör ett mycket stort misstag! När vi står och pratar kan han plötsligt avbryta när det går förbi en tjej och säga "Hon va jäkligt snygg". Behöver jag ens säga ett han aldrig kommer bli annat än en kompis? Vem vill känna sig som ett andrahands val?

Sorry, men det där stämmer tyvärr inte. Att först visa svagt intresse (självklart respektfullt genom kroppsspråk/ord eller vad som helst) och sedan totalt ignorera personen fungerar tråkigt nog heeelt utmärkt.
Tjejer behöver i de flesta fall inte få bekräftelsen att en kille är intresserad och bara väntar på att tjejen ska visa om hon är intresserad själv, som du sa. Dom tycker det är mycket roligare om killen är lite svårfångad.. tyvärr igen. För att citera Scooter ( ): "The chase is better than the catch"

Tråkigt nog så är det såhär det funkar enligt mig, och jag får det bevisat gång på gång..

quote:
Originally posted by Akia
Tro det eller ej killar, men vi tjejer fungerar på samma sätt som ni (ungefär...)
NEJ!

Old Post Aug-09-2006 11:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

ojojoj vilken spännande diskussion det blev av det här

Jag tror som vanligt på teorin att man inte ska dra alla över en kant, det finns både tjejer och killar som inte utövar "halvt ointresserad"-taktiken och det finns de som är lyckosamma med den också.

Men ytters handlar det givetvis om att visa respekt och kärlek och hur folk upplever dessa två är väldigt olika. För mig så är kärlek och respekt så mycket mer än att visa hela tiden att man tycker om varandra och bara är med varandra.
För mig är det ett större tecken på kärlek om tjejen kan släppa taget för en stund och låta mig vara på mitt håll och inte bara med henne hela tiden. Att visa kärlek innebär inte bara att vara med varandra och vara "snuttegull" mot varandra hela tiden...

Vad gäller raggningstekniker och vad som fungerar och inte så tror jag huvudsaken är att man är sig själv. Jag ska inte påstå att jag är någon virtuos när det kommer till den här saken men jag har upplevt det som väldigt lätt att få kontakt iaf när jag visar min rätta sida, glädje och spontaniet osv...
Om man går in med inställningen att visa sig bättre än vad man egentligen är så tror jag man är helt fel ute. Se er omkring i 5 minuter ute på stan och kolla på alla par som går förbi. Ni kommer säkerligen se både en och två "tiopoängare" (i era ögon) som glider runt med en kille/tjej som inte ser ut att vara för mer än du själv. Det handlar inte om att vara den där perfekta människan, är man sig själv så hittar man troligtvis någon som tycker om den personen som just du är.

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-09-2006 11:26  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

En sak som jag kräver i ett förhållande är att båda parter ska kunna få träffa sina kompisar utan att det blir en väldig massa svartsjuka. För om du låser in dig i ett förhållande i två år utan att träffa kompisar och sen blir dumpad/dumpar så kommer du stå där själv (i värsta fall).

Pojk/flickvänner kommer och går, vänner består eller nåt sånt.

Old Post Aug-09-2006 12:28  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Det ska man inte behöva kräva - det ska vara en självklarhet. Är det inte det utan man måste ha det som ett "krav" från sin partner är man en toffel...typ. Passar det inte henne kan hon dra dit pepparn växer...kan hon inte acceptera att man har vänner som man vill umgås med så lär hon ha djävulskt dåligt självförtroende och sådana är inte roliga att vara ens i närheten av, än mindre ha ett förhållande med...

www.laszlo.se

Old Post Aug-09-2006 18:10 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Hmm... Tror inte ens Basshunter visste att hans låt var så här djup som diskussionen antyder

Old Post Aug-09-2006 20:22 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-scream
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2002

lyssnade på "6 viktiga uttalanden"..
Wow, vilken otrolig översittarstil han hade i det klippet..
Det halvtaskiga intrycket man haft tidigare blev inte bättre nu

quote:
"upphovsman till detta klipp är basshunter på Warner Music.. all användande av denna information kommer att anmälas"

Men lägg av!

http://psynyheter.net/

Old Post Aug-09-2006 21:43  Sweden
Click Here to See the Profile for X-scream Click here to Send X-scream a Private Message Add X-scream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-scream
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2002

http://perrra.debian.st/Asshunter-6...nden_060613.mp3

http://psynyheter.net/

Old Post Aug-17-2006 22:58  Sweden
Click Here to See the Profile for X-scream Click here to Send X-scream a Private Message Add X-scream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

Registered: Sep 2003

quote:
Originally posted by X-scream
http://perrra.debian.st/Asshunter-6...nden_060613.mp3

rofl

Old Post Aug-17-2006 23:49 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

det verkar som om "Vi sitter i Venten å spelar Dota" blir nästa singelsläpp från grabben med stort B ...

... var det inte han som inte snodde från andra artister.. undrar vad Daddy Dj säger om detta?

Old Post Aug-18-2006 15:34  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > you guys know this one...?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp ID this one - file attached... [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJase From Outta Space ft. Claire - "Do What You Want" (Infusion Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:05.

Forum Rules: