Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by RebeL9
varför helt enkelt inte säga utlänning eller invandrare?
Hur kan du förvänta dig att de inte ska kalla dig svenne när du själv kallar de turk/arab?

De gör ja inte heller...
Sa bara att ja inte gillar de.

Men hur kan en utlänning förvänta sej att ja ska kalla honom/henne för utlänning när han/hon kallar mej svenne?

Same shit...

Bästa e nog att använda namet på personen.

Old Post Oct-24-2002 09:23  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

ja du inser ju hur dumt det egentligen är och jävligt barnsligt. trodde inte vuxna människor kallade varandra för turkar, svennar osv :P

Old Post Oct-24-2002 09:28  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm

Registered: Jan 2001

turkar elller albaner, jag har inte frågat dom..

Old Post Oct-24-2002 11:35  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by robstar
Men hur kan en utlänning förvänta sej att ja ska kalla honom/henne för utlänning när han/hon kallar mej svenne?

Där ser man...ännu en ond cirkel. Alla invandrare kanske inte säger Svennar, men så länge vi säger turkar\araber så kanske dom också kommer börja med det?´Och dom som redan säger det fortsätter. Och då fortsätter vi...

Jag tycker att endre visar ett utmärkt exempel på hur det faktiskt är... Vi växer bara upp utan talan, många av oss i ett ghetto där folk blir skjutna och andra blir rånade, vi får höra att 80% av all den där skiten är det invandrare som ligger bakom. Jag menar, vem som hellst kan göra matten. Klart att folk blir rasister, jag förstår dom till 100%...man vill juh slå tillbaka. Men jag tror inte på det, jag har alltid kört på det att var människa jag träffar ska jag ge en ny chans. Därmed ska jag inte ha en massa fördommar redan innan jag pratat med honom\henne men det är mäktigt svårt ska jag säga. Iallafall när jag möts av respektlöshet och allmänt hatiska människor gång på gång...

Old Post Oct-24-2002 11:45 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Nicke
20 mot en går bra, men när de kommer i underläge så drar dom sej ur det hela

av egen erfarenhet så vet jag att det där stämmer ganska väl men jag förstår ändå inte ditt resonemang....dom backar ur när dom e övermannade....det är väl snarare smart än fegt

nae jag säger som min mamma alltid har lärt mig....bättre å bara springa utav helvette istället för att försöka slåss mot dom...blire bråk, spring bara...det är inget att skämmas för att man inte vill bli nedslagen å söndersparkad

å kom ihåg (det har sagts förut men tål att sägas igen)

Hat föder bara mer hat, inget annat!

vill du bidra till ett bättre samhälle så slå inte tillbaka, dra dej ur bara, då kommer dom ha glömt det nästa dag....det gör dom garanterat inte om du slår sönder dom med ett järnrör

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-24-2002 16:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

quote:
vill du bidra till ett bättre samhälle så slå inte tillbaka, dra dej ur bara, då kommer dom ha glömt det nästa dag....det gör dom garanterat inte om du slår sönder dom med ett järnrör

WORD !

Synd att bråken ska börja från första början men...SPRING UTAV HELVETE!

Old Post Oct-24-2002 18:38  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by Vizay
vill du bidra till ett bättre samhälle så slå inte tillbaka, dra dej ur bara, då kommer dom ha glömt det nästa dag....

Står du då fast vid dina åsikter om pepparspray och dylikt?

Old Post Oct-24-2002 19:58  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by AC.
Står du då fast vid dina åsikter om pepparspray och dylikt?

nej det kan jag nog inte påstå när jag tänker efter lite.....jag ser hellre att man springer och håller sig undan....känns nog som ett bättre alternativ......även om de skulle va skönt å ge dom jävlarna som bråkar lite skön pepparspray i ögonen....men nej, har tänkt om lite

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-24-2002 20:30  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001

de brott invandrare begår når inte upp till det svenskar begår..

malexander någon??

sluta vara så jävla trångsynta och inse, SVENSKAR e inte änglar heller! All brott begås inte av invandrare!! Invandrare är fan 5-10% av Sveriges befolkning där de flesta är bosatta i Sthlm, GBG och Malmö! Inte fan kan ni påstå att 90% av alla brott då begås av invandrare??

Svenskar är ordentliga hycklare, ni blundar för era egna brott men så fort invandrare kommer upp så är ni inte sena nog att alla hoppa på och då kommer all jävla rasism fram.

Typisk kommentar:

"jag e ju inte rasist men alltså de gör mig så sura så de jävlarna kan ju åka hem"

Men då är ju en rasist exakt det du är! Du menar att om inte folk beteer sig på exakt det sätt DU vill så borde de inte vara i Sverige. Det går inte.

Sen vill jag veta vart ni hittar alla dessa invandrare som begår brott och misshandlar folk, i mina 12 år som jag bott i Sverige har jag inte någonsin hört några av mina svenska kompisar klaga på invandrare, jag har aldrig hört om rån eller något förutom från massa jävla smygrassar! Skit händer! I know. Men ni måste förstå också att ni är inte invandrare, ni vet inte ett dugg om vad invandrare går igenom! Anpassning till ett nytt samhälle e inte lätt och det tar sin tid! Men kolla på min generation av invandrare! Alla börjar acceptera Sverige!

I VM så satt invandrare och svenskar tillsammans med svenska tröjor och hejade fram Sverige, det är första gången jag någonsin ser det! Invandrare börjar kalla sig för nysvenskar och bråkar inte mer, ska ni låta 2 rötägg förstöra hela bilden av det? Så om jag blir misshandlad av 2 rassar en dag ska jag hata er alla och säga att 90% av alla brott begås av rassar? Väx upp! Ni är inte änglar själva! Vi är alla människor.

och den där rasistiska snubben med sina sagohistorier om 20 invandrare som slår ner en kille kan ju dra sin propaganda skit någon annanstans.

And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Oct-26-2002 00:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by Proximus
sluta vara så jävla trångsynta och inse, SVENSKAR e inte änglar

Kan jag verkligen intyga på...finns otroligt många svenskar som beter sig som idioter. Detta är dock ingen ursäkt för invandrare att göra det, snarare tvärt om. I ett land med problem ska man inte skapa fler problem.

quote:
Invandrare är fan 5-10% av Sveriges befolkning där de flesta är bosatta i Sthlm, GBG och Malmö! Inte fan kan ni påstå att 90% av alla brott då begås av invandrare??

Om din statistik stämmer tyder det bara på (för mig) att majoriteten av invandrare är kriminella..för om 10% av sveriges befolkning kan begå ungefär 70% av personrånen som sker (detta är statistik från polis, iaf det som sas det till mina kompisar vid anmälan) så måste det juh tyda på nånting? Fan vet jag. Min verklighetsbild ser ut så, jag har väl lika svårt som andra att läsa det som står i tidningen. Min verkligenhet finns här, i bagarmossen, och här ÄR det bara invandrare som har bråkat med mig... klart man får den uppfattningen.

quote:

Typisk kommentar:

"jag e ju inte rasist men alltså de gör mig så sura så de jävlarna kan ju åka hem"

Klart att folk säger så, som jag sagt förut så ger jag var och en jag träffar en ny chans, försöker att inte döma någon innan jag ser den, men när folk blir utsatta av samma grupp människor så är det klart att det fodras ett litet hat, man vill acceptera dom men har svårt att göra det då man blivit utsatt för en massa skit, därav detta utryck.

quote:

Men då är ju en rasist exakt det du är! Du menar att om inte folk beteer sig på exakt det sätt DU vill så borde de inte vara i Sverige. Det går inte.

Vad menar du med exakt som JAG vill? Vi har svenska lagar i sverige. Om dom är bra eller dåliga är juh en annan diskussion men om man bryter mot dom i så pass stor utrstäckning att en oskyldig individ kommer till skada så är det väl inte så konstigt att man inte vill ha den personen här? Har ingenting med hudfärg att göra, jag vill inte ha sådana svenskar här heller. Men det är kanske lite svårare att tänka sig att dom ska dra när dom faktiskt är härifrån, känns mer som vårat ansvar. När en invandrare t.ex "kommer hit" och ställer till en massa trubbel så vill man givetvis att den ska åka hem till sitt land så att vi slipper skiten här. hur rasistiskt det än låter. Ta detta forum som ett exempel då... om det kommer en medlem från ett annat forum hit och för ett jävla liv, spammar etc etc...då skulle alla tänka att den personen borde dra tillbaka till sitt gamla forum och bråka där istället. Om personen däremot skulle vara jättetrevlig och sjysst skulle vi mega-välkomna den personen i gruppen eller hur?

quote:

Sen vill jag veta vart ni hittar alla dessa invandrare som begår brott och misshandlar folk,

B.la i Stockholms förorter, Bagarmossen, Högdalen, Rinkeby för att nämna några. I city också.

quote:

Men ni måste förstå också att ni är inte invandrare, ni vet inte ett dugg om vad invandrare går igenom! Anpassning till ett nytt samhälle e inte lätt och det tar sin tid!

Håller med. Det är juh där problemet ligger (som jag sagt tidigare) Man ska anpassa sig, man vill ha uppmärksamhet. Det är alltså här bi måste bättra oss i sverige. Men man KAN inte acceptera att personer kommer till skada psykiskt och\eller fysiskt p.ga att invandrarna inte kan anpassa sig. Vi måste visa var gränsen går!

quote:

I VM så satt invandrare och svenskar tillsammans med svenska tröjor och hejade fram Sverige, det är första gången jag någonsin ser det!

Sådant tycker jag, precis som du, är underbart Att enas och ha det bra tillsammans med folk ifrån andra kulturer och länder är en jävligt bra grej! som vi alla tar lärdom av! Vi måste jobba mot en sådant mål gemensamt!

quote:

och den där rasistiska snubben med sina sagohistorier om 20 invandrare som slår ner en kille kan ju dra sin propaganda skit någon annanstans.

Tycker jag med, det är aldrig rätt att dra alla över en kant och kasta ur sig saker man inte har någon grund för.

Hoppas att någon tagit sig tid att läsa detta ultra-inlägg
Hoppas oxå att ingen misstolkar det jag skrivit. Många tycker säkert att jag propagerar som en rasist. Men det anser inte jag, jag är för en blandad nation, men det ska ske på ett bra sätt.

/Sleep tight

Old Post Oct-26-2002 01:43 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001

Mindshooter: Det är skillnad mellan att vara upprörd och rasist, jag läser på dina posts att du är mer upprörd

Alltså som invandrare, så har jag fan levt ett jävligt hård liv ska ni veta. Det är skittufft och bo i ett svenskt samhälle och inte bli accepterad för den man är. många har så jävla många fördomar mot mig och sen när de pratar med mig, hör min dialekt och liknande så säger alla "du är inte som de flesta".. jo det är jag.

Vet ni hur det känns att ha en pappa som varit civilingenjör, läkare, kirurg eller något annat liknande jobb i sitt land och sedan här så får man knappt någon jobb eller någon jävla jobb som är ett HÅN mot dig så man vägrar ta emot det, och sedan anklagas för att vara lat? Det vet många invandrare...

De har inget hopp, det känns för de i Sverige att de inte har någon framtid, alla har ju så jävla oerhörda fördomar mot de... många invandrare drömmer om att flytta ut från sverige av den anledningen att de blir skitbehandlade.. men sedan när staten börjar sätta invandrare främst där så blir ju svenskarna sura som fan och då kommer rasismen.

Ge folk Hopp, ge de Tro! Ge de motivationen att göra något utav sitt liv, det är då kriminaliteten försvinner och vi kan leva i ett samhälle utan problem. Skithögar finns det många av, men att bli styrd på grund av de är fel.

Sen Mindshooter, jag tror seriöst inte på att 70% av alla rån eller brott begås av invandrare.. ivarjefall uppklarade fall men många ouppklarade fall finns ju kvar

And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Oct-26-2002 02:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

tjae hade tänkt skriva ett ungefär lika långt svar som minds men de behövs inte för han sa ungefär det jag ville ha fram

prox: jag hävdar inte nu att han som hade ne kompis som blev anfallen av 20 pers har bra åsikter men att gå så långt som att säga att det är rena rövarhistorier han drar är nog att ta i lite väl mycket....sådana grejer händer faktiskt, tro det eller ej

jag tycker det är lite skrämmande....stockholm börjar allt mer likna new york....farligare å farligare för varje dag som går att vistas på stan...fan den sker dödskjutningar och stora gängbråk......inte bra de här-....inte alls bra

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-26-2002 02:14  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDa Hool - Met Her At The Loveparade [???RMX???] [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEric Sneo - The Brain Creates (Original Mix) [2009]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:52.

Forum Rules: