|
|
|
|
 |
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Vizay
vill du bidra till ett bättre samhälle så slå inte tillbaka, dra dej ur bara, då kommer dom ha glömt det nästa dag.... |
Står du då fast vid dina åsikter om pepparspray och dylikt?
|
|
Oct-24-2002 19:58
|
|
|
 |
 |
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
|
|
|
| quote: | Originally posted by Proximus
sluta vara så jävla trångsynta och inse, SVENSKAR e inte änglar
|
Kan jag verkligen intyga på...finns otroligt många svenskar som beter sig som idioter. Detta är dock ingen ursäkt för invandrare att göra det, snarare tvärt om. I ett land med problem ska man inte skapa fler problem.
| quote: | | Invandrare är fan 5-10% av Sveriges befolkning där de flesta är bosatta i Sthlm, GBG och Malmö! Inte fan kan ni påstå att 90% av alla brott då begås av invandrare?? |
Om din statistik stämmer tyder det bara på (för mig) att majoriteten av invandrare är kriminella..för om 10% av sveriges befolkning kan begå ungefär 70% av personrånen som sker (detta är statistik från polis, iaf det som sas det till mina kompisar vid anmälan) så måste det juh tyda på nånting? Fan vet jag. Min verklighetsbild ser ut så, jag har väl lika svårt som andra att läsa det som står i tidningen. Min verkligenhet finns här, i bagarmossen, och här ÄR det bara invandrare som har bråkat med mig... klart man får den uppfattningen.
| quote: |
Typisk kommentar:
"jag e ju inte rasist men alltså de gör mig så sura så de jävlarna kan ju åka hem" |
Klart att folk säger så, som jag sagt förut så ger jag var och en jag träffar en ny chans, försöker att inte döma någon innan jag ser den, men när folk blir utsatta av samma grupp människor så är det klart att det fodras ett litet hat, man vill acceptera dom men har svårt att göra det då man blivit utsatt för en massa skit, därav detta utryck.
Men då är ju en rasist exakt det du är! Du menar att om inte folk beteer sig på exakt det sätt DU vill så borde de inte vara i Sverige. Det går inte. |
Vad menar du med exakt som JAG vill? Vi har svenska lagar i sverige. Om dom är bra eller dåliga är juh en annan diskussion men om man bryter mot dom i så pass stor utrstäckning att en oskyldig individ kommer till skada så är det väl inte så konstigt att man inte vill ha den personen här? Har ingenting med hudfärg att göra, jag vill inte ha sådana svenskar här heller. Men det är kanske lite svårare att tänka sig att dom ska dra när dom faktiskt är härifrån, känns mer som vårat ansvar. När en invandrare t.ex "kommer hit" och ställer till en massa trubbel så vill man givetvis att den ska åka hem till sitt land så att vi slipper skiten här. hur rasistiskt det än låter. Ta detta forum som ett exempel då... om det kommer en medlem från ett annat forum hit och för ett jävla liv, spammar etc etc...då skulle alla tänka att den personen borde dra tillbaka till sitt gamla forum och bråka där istället. Om personen däremot skulle vara jättetrevlig och sjysst skulle vi mega-välkomna den personen i gruppen eller hur?
Sen vill jag veta vart ni hittar alla dessa invandrare som begår brott och misshandlar folk, |
B.la i Stockholms förorter, Bagarmossen, Högdalen, Rinkeby för att nämna några. I city också.
Men ni måste förstå också att ni är inte invandrare, ni vet inte ett dugg om vad invandrare går igenom! Anpassning till ett nytt samhälle e inte lätt och det tar sin tid! |
Håller med. Det är juh där problemet ligger (som jag sagt tidigare) Man ska anpassa sig, man vill ha uppmärksamhet. Det är alltså här bi måste bättra oss i sverige. Men man KAN inte acceptera att personer kommer till skada psykiskt och\eller fysiskt p.ga att invandrarna inte kan anpassa sig. Vi måste visa var gränsen går!
I VM så satt invandrare och svenskar tillsammans med svenska tröjor och hejade fram Sverige, det är första gången jag någonsin ser det!
|
Sådant tycker jag, precis som du, är underbart Att enas och ha det bra tillsammans med folk ifrån andra kulturer och länder är en jävligt bra grej! som vi alla tar lärdom av! Vi måste jobba mot en sådant mål gemensamt!
och den där rasistiska snubben med sina sagohistorier om 20 invandrare som slår ner en kille kan ju dra sin propaganda skit någon annanstans. |
Tycker jag med, det är aldrig rätt att dra alla över en kant och kasta ur sig saker man inte har någon grund för.
Hoppas att någon tagit sig tid att läsa detta ultra-inlägg 
Hoppas oxå att ingen misstolkar det jag skrivit. Många tycker säkert att jag propagerar som en rasist. Men det anser inte jag, jag är för en blandad nation, men det ska ske på ett bra sätt.
/Sleep tight
Oct-26-2002 01:43
|
|
|
 |
 |
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001
|
|
|
Mindshooter: Det är skillnad mellan att vara upprörd och rasist, jag läser på dina posts att du är mer upprörd 
Alltså som invandrare, så har jag fan levt ett jävligt hård liv ska ni veta. Det är skittufft och bo i ett svenskt samhälle och inte bli accepterad för den man är. många har så jävla många fördomar mot mig och sen när de pratar med mig, hör min dialekt och liknande så säger alla "du är inte som de flesta".. jo det är jag. 
Vet ni hur det känns att ha en pappa som varit civilingenjör, läkare, kirurg eller något annat liknande jobb i sitt land och sedan här så får man knappt någon jobb eller någon jävla jobb som är ett HÅN mot dig så man vägrar ta emot det, och sedan anklagas för att vara lat? Det vet många invandrare...
De har inget hopp, det känns för de i Sverige att de inte har någon framtid, alla har ju så jävla oerhörda fördomar mot de... många invandrare drömmer om att flytta ut från sverige av den anledningen att de blir skitbehandlade.. men sedan när staten börjar sätta invandrare främst där så blir ju svenskarna sura som fan och då kommer rasismen.
Ge folk Hopp, ge de Tro! Ge de motivationen att göra något utav sitt liv, det är då kriminaliteten försvinner och vi kan leva i ett samhälle utan problem. Skithögar finns det många av, men att bli styrd på grund av de är fel.
Sen Mindshooter, jag tror seriöst inte på att 70% av alla rån eller brott begås av invandrare.. ivarjefall uppklarade fall men många ouppklarade fall finns ju kvar 
And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000
|
|
Oct-26-2002 02:12
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 19:52.
Forum Rules: