|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
|
|
|
Riktigt jävla sjyssta sidor faktiskt... skulle inte hittat något att klaga på om du inte bönat o bett om kritik. Mestadels är det personliga åsikter...
Du har lyckats med en bra grej på sidorna, och det är att den justerar sin bred efter upplösning, det är soft, men medför sig ganska många nackdelar om det inte görs helt perfekt.
*funkar dom verkligen för 800x600? Om jag förminskar fönstret och drar ihop det lite så glider kartan över inloggningen, antar att den är i ett separat lager?
*Det är otroligt mycket luft på sidan...mycket blir juh för att den kompenserar stora upplösningar med luft här och där när den ska fylla ut bredden. Men jag tänker mer på luften som går vertikalt.
Ta http://dod.battleforeurope.com/ som ett exempel och titta på sposnorerna i vänster spalt... lute mycket luft emellan dom och sjukt mycket under. Jag får känslan av att allt liger lite här och där bara...
*Toppen tycker jag är alldeles för tjock, kunde halverats på höjden typ, eller så kunde du slängt in bannern där som jag tycker ligger och bara flyter på sidan..
*"Click here to join the battle" knappen som faktiskt är en viktig knapp kunde kanske gjort lite coolare?
Som sagt, en riktigt sjysst sida, detta är mina personliga åsikter, själv undviker jag gärna kritik från designers på mina sidor när jag själv är nöjd med dom, för andra är aldrig nöjda... Både du och jag vet att webdesign bygger på fusk och rundgångar av regler som satts upp. Ett jävla pill, blir aldrig som man vill. Jag har själv aldrig gjort en sida som justerar bredd efter upplösning, gillar inte att arbeta med % i HTML...men jag ska ge mig på detta nån gång när det känns aktuellt 
Själv håller jag på med Novas hemsida (Klubbarrangörer) och det är en sida jag skulle kunna visa upp när den är klar, det är nog den enda jag gjort som jag anser mig riktigt nöjd med... och då har jag ändå gjort ett community www.eldsjal.org(< verkar vara nere för tillfället, inte jag som har hand om servern) titta där och se hur mycket fusk du kan hitta (för att inte tala om ful design, v.2 är på väg)
Hoppas jag var till hjälp! 
Jul-30-2003 11:51
|
|
|
 |
 |
zomn
tranceaddict

Registered: Jun 2003
|
|
|
Jul-30-2003 12:12
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 21:06.
Forum Rules: