Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest
Pages (108): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

Ok, er komt nieks meer binnen

Ik ga dan eens mijn rekenmachientje bovenhalen om samen te tellen

Derna scores bekendmaken en derna de feedback posten

Old Post Apr-17-2006 18:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Den Backer
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2005

Yousendit is maar 7dagen max geldig... ge had beter > [[ LINK REMOVED ]]
genomen

Old Post Apr-17-2006 18:54  Belgium
Click Here to See the Profile for Den Backer Click here to Send Den Backer a Private Message Visit Den Backer's homepage! Add Den Backer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

DE RESULTATEN:

4des: The Freezzz (203.5/250) [Mix 2]

3des: Real (207.5/250) [Mix 7]

2des: Dj Zetski (210.5/250) [Mix 1]

En eerstes: Tilt (215.5/250) [Mix 6] ... Proficiat man

Er heeft geen uplifting mix de finale gewonnen, maar een erg veelzijdige mix, dit verwonderde me toch een beetje

Sebiet komt de feedback; toch proficiat aan alle finalisten!

Old Post Apr-17-2006 19:07  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Real
hi!

Registered: Feb 2004

W0000t proficiat Tilt.

Kben in elk geval content da'k zo ver ben geraakt, hoewel andere mixen zeker hun finaleplaats méér hadden verdiend dan mij.

quote:
Ronski Speed - E.O.S. (Perry O'Neil Remix)
Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
Matthew Dekay - Clearing The Mind
Luminary - Wasting (Andy Moor Remix)
Whiteroom - The Whiteroom
Mark Otten - So Serene (Menno De Jong's Heading South Dub Mix)
Ronski Speed & Sebastian Sand - Sole Survivor (Ronski Speed Mix)
Tectonic Shift - Silver Dusk
First State - Sacred
Fred Baker vs Greg Nash - System Overload
4 Rising Stars - Feelin' Me (Main Room Mix)
Altitude - Sunray (Airwave Remix)
Marcos - Summer Solstice
Filterheadz - Yimanya

Eeeee vat eee vat e vat

@Zetski, proficiat met uw 2e plaats, ge hebt een kus van Aurélie gewonnen.

You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".

Old Post Apr-17-2006 19:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Real Click here to Send Real a Private Message Add Real to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The Freezzz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

4e plaats is al mooi zat. Is het BTW misschien mogelijk om de commentaren uit de eerste twee ronden te krijgen, als het goed is was mijn mix, mix o in de eerste ronde, dus ik hoop dat Bertn de feedback bewaard heeft.

Anyway, hier is de tracklist met daaronder de link:

(Let niet op de fouten )
1. Karin Overton - Your Loving Arms (Club Mix) [EGO MUSIC]
2. Pryda - The Gift [PRYDA]
3. Mark Otten - So Serene [ARMIND]
4. Perasma - Swing To Harmony [ULTRA]
5. Matthew Dekay - Clearing The Mind [ELECTRONIC ELEMENTS]
6. Infusion - Love & Imitation [POLAROID]
7. Oliver Moldan - Beauty In LA (Main Mix) [SUPERSTAR]
8. BT feat. JC Chasez - The Force Of Gravity (Tiesto Remix) [JIVE]
9. BT feat. Jan Johnson - Mercury & Solace (BT's 12" Mastermix) [BLACKHOLE]
10.Funabashi - Daylight [COLDHARBOUR]
11.Sienna - La Differenza [FORBIDDEN PLANET]
12.E-Craig - Call It A Day (212 AM Mix) [RESET]

code:
http://s38.yousendit.com/d.aspx?id=0O5GZ7LLEDNJ52IAF27V24H00N

Tnx aan alle juryleden en felicitaties aan Tilt natuurlijk!!!

Old Post Apr-17-2006 19:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for The Freezzz Click here to Send The Freezzz a Private Message Add The Freezzz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eagle`
Progressive Psy Addict

Registered: Aug 2002

profiesjat aan al de finalisten, de winnaar, de juryleden, de contestants, den deiftwieduuzendenveif !

The X-files - Closure (feat. Moby My Weakness)

Old Post Apr-17-2006 19:13  Belgium
Click Here to See the Profile for Eagle` Click here to Send Eagle` a Private Message Add Eagle` to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Magistrate
rabiate proghater

Registered: Aug 2004
quote:
Originally posted by The Freezzz
4e plaats is al mooi zat. Is het BTW misschien mogelijk om de commentaren uit de eerste twee ronden te krijgen, als het goed is was mijn mix, mix o in de eerste ronde, dus ik hoop dat Bertn de feedback bewaard heeft.

Anyway, hier is de tracklist met daaronder de link:

(Let niet op de fouten )
1. Karin Overton - Your Loving Arms (Club Mix) [EGO MUSIC]
2. Pryda - The Gift [PRYDA]
3. Mark Otten - So Serene [ARMIND]
4. Perasma - Swing To Harmony [ULTRA]
5. Matthew Dekay - Clearing The Mind [ELECTRONIC ELEMENTS]
6. Infusion - Love & Imitation [POLAROID]
7. Oliver Moldan - Beauty In LA (Main Mix) [SUPERSTAR]
8. BT feat. JC Chasez - The Force Of Gravity (Tiesto Remix) [JIVE]
9. BT feat. Jan Johnson - Mercury & Solace (BT's 12" Mastermix) [BLACKHOLE]
10.Funabashi - Daylight [COLDHARBOUR]
11.Sienna - La Differenza [FORBIDDEN PLANET]
12.E-Craig - Call It A Day (212 AM Mix) [RESET]

code:
http://s38.yousendit.com/d.aspx?id=0O5GZ7LLEDNJ52IAF27V24H00N

da was echt een superset dat, kluister er af en toe nog naar, proficiat man!

Old Post Apr-17-2006 19:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Magistrate Click here to Send Magistrate a Private Message Add Magistrate to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Feedback

Mix 1: Dj Zetski

Push2005:

Deze mix mag er zeker en vast zijn. Technisch gezien heb je een héél sterke mix. Ik was echt verrast. Uw beat-en phrasematches kloppen altijd; slechts in een 3tal overgangen zit je slightly offbeat (amper hoorbaar). Bij 2 transities hoorde ik dat je werkelijk het mixen onder de knie hebt, namelijk omdat je je cued track al erin steekt terwijl je main track’s bass weg is; en je er de volgende phrase perfect weet op te anticiperen. Het enigste minpuntje dat ik op technisch vlak hier kan opmerken is dat je na track 8 en na track 10 een bassdrop ondergaat: je baskracht vermindert dus, waardoor ook het energielevel direct een stukje zakt. Maar dit hoort misschien eerder bij flow…
Qua opbouw heb ik wel iets aan te merken. Je gaat perfect van start; heerlijk rustig; de volgende plaatjes balanceer je tussen af en toe wat energie geven en dan weer terugnemen; zeer goed is dat. Na een halfuur smijt je Endorphine erin; geweldig; maar je moet wel beseffen dat wanneer je met uplifting begint dat je het energieniveau ook moet aanhouden. Je doet dat 2 tracks lang; met Touchdown als hoogtepunt. Tot hiertoe vond ik je één van de zaligste Dj’s die ik al gehoord heb in lange tijd. Jammergenoeg sla je daarna de verkeerde weg in… Je gebruikt nog twee techtrance tracks die minder energie bevatten dan Touchdown, en daarna val je terug op ‘matige’ uplifting; om uiteindelijk af te sluiten met Mojado… Een beetje vreemde combinatie lijkt me. Moest je na Touchdown een ander patroon gevolgd hebben zou deze mix een klapper geweest zijn.
Je trackkeuze daarentegen is wel weer subliem, en zal hoge score krijgen van me. Je wist me met zowel bekende als onbekende nummers te verrassen.

Mixtechniek: 24/25
Opbouw/Flow: 10.5/15
Trackkeuze: 9/10

= 43.5/50

Tor:

Intrigerende set. Behield mijn aandacht van begin tot eind, vooral omdat je als luisteraar nooit wist welke kant de set ging uitgaan. Dit komt de score voor structuur natuurlijk niet ten goede (hoewel die zeker niet laag is, aangezien er in de set als geheel toch een opbouwende evolutie op te merken is) maar zorgt wel voor een hoge quotering voor het concept-criterium. Het mixen is goed, zonder meer. Een paar uitstekende overgangen, maar ook een aantal waarbij alleen maar de volumeknoppen verschoven lijken te worden en die dus een lakse indruk geven. Ook het volume zelf in het oog houden, want ik merkte toch een paar fluctuaties op dat vlak. Uiteindelijk is dit maar muggenziften, want deze set is in zijn geheel zeker behoorlijk sterk. Maar in de finale moeten we natuurlijk iets strenger zijn, hehe.

Concept: 9/10
Techniek: 20.5/25
Structuur: 11/15

Totaal =40.5/50

Jasperovitsj:

Techniek: Technisch was dit voor mij de sterkste mix uit de finale. Het beat- en phasematchen zat doorheen heel de mix heel goed, en de occasionele kleine foutjes werden snel en goed gecorrigeerd. Ik heb ook geen harmonische of andere clashes gehoord, wat wil zeggen dat alle platen op het juiste moment in- en uitgemixt zijn. Bovendien was de overgang van Lustral naar de volgende plaat harmonisch héél sterk, dus pluspunten daarvoor!
22,5/25

Flow: De flow in deze mix was best goed, heel rustig en langzaam opbouwend van progressive trance over uplifting naar techtrance. Er was gekozen om de maximumduur van 80 minuten volledig te benutten, waardoor de opbouw langs de verschillende subgenres nooit echt gehaast of geforceerd klonk. Er zaten ook nooit echt saaie of doodse momenten in, of platen die te vroeg of te laat in de mix aan bod kwamen. Dus ook op dat gebied verdient deze mix hoge scores.
Maar langs de andere kant was deze opbouw natuurlijk niet echt bijster origineel of avontuurlijk te noemen, aangezien 90% van de trancesets het laatste jaar op die manier opgebouwd zijn. Mits een iets avontuurlijkere opbouw die afwijkt van de standaard had ik deze mix bijna het maximum van de punten gegeven! Maar nu kreeg ik toch te veel het gevoel dat er op safe gespeeld werd.
13/15

Tracks: Zeer mooie trackselectie, met een goede afwisseling tussen relatief onbekend materiaal, trancehitjes en classics. Sterke vocals als opener, maar ik mis verder in de mix nog wel een sterke vocale plaat die de mix helemaal af zou gemaakt hebben. De meeste tracks waren op zich ook sterk genoeg, dus er zaten geen echte dipjes in de mix wat betreft mindere tracks. Ook qua variatie zat het wel goed hier. Geen opeenvolging van plaatjes met een identieke sound en structuur, maar een grote diversiteit aan verschillende sounds en songstructuren.
8/10

Totaal: 43,5/50

Bl@ckout:

Opbouw van deze mix was redelijk goed. De flow was zeer sterk aanwezig in de volledige set, zeker in het begin. Ook goede trackkeuze, regelmatig wat afwisseling terwijl het geheel toch behoorlijk goed in mekaar past. Ook technisch was deze mix zeer goed, op een zeldzaam
schoonheidsfoutje hier en daar na. Vandaar ook een behoorlijk hoge score voor deze mix.
-> 42/50

Mike Vee:

Technisch: 22/25
Flow: 11/15
Tracks: 8/10

Totaal: 41/50

EINDTOTAAL MIX 1 =

43.5 + 40.5 + 43.5 + 42 + 41= 210.5/250

Mix 2: The Freezzz

Push2005:

Als ik eerlijk mag zijn heb ik over deze mix erg contrasterende gevoelens; deze mix is zowel geniaal als een beetje ‘arm’ tegelijk… Hopelijk kan ik het genoeg verduidelijken.
Om op technisch vlak te beginnen moet ik aanmerken dat uw overgangen vrij kort en brutaal zijn, maar daarom zeker niet slecht. Moest deze mix LIVE gebracht zijn dan heb jij de allerbeste mix uit de gehele contest, maar dit is een dj contest en dan wordt er wel wat meer gevraagd. Uw overgangen zijn op een 3tal na slechts allemaal voor 95% correct (dit is dus de live factor waar ik zo op kick), maar het zou niet echt eerlijk zijn hier veel meer punten voor te geven dan de technisch perfecte/serene mixes. Ik kan dus eigenlijk niet echt beoordelen of jij in staat bent een track ietsje langer synchroon te houden… Je overgang naar “The Gift” om er eentje te noemen is dus zo’n bruuske (maar daarom niet slechte) overgang. Aan de andere kant is er hier één overgang in waar ik mijn vingers van aflek, massas op kick en u wel een extra punt zal opleveren, namelijk je allerlaatste overgang. Ik stel voor dat iedereen deze mix eens afhaalt en luistert naar de overgang op 67:56 minuten, die is technisch perfect en door zodanig je bassen om te smijten verhoog je het energieniveau gewoonweg met 300%; plus dit is de afsluitende track, ideaal om nog eens je laatste energie aan kwijt te geven; maar nogmaals dit is element dat vooral ‘live’ werkt.
Idem met je opbouw ben ik nogal verward. Je eerste tracks sluiten allemaal perfect aan op mekaar en al je laatste ook. Maar waarom in godsnaam laat je Tiësto’s remix van force of gravity afspelen na Beauty in L.A en die vorige elektroplaat? Sorry, maar dat gaat echt niet; deze plaat vormt een breukmoment in je hele set, hoe mooi dit nummer ook op zich is. Alles wat erna komt past dan wel weer erg goed; maar dit breukmoment kost je wel punten omdat het téveel contrasteert. Je had wel mijn volle 100% aandacht gedurende de hele mix.
Over je platenkeuze zelf heb ik nieks dan lof. Misschien zijn 90% van die platen wel Tiësto playlisted; maar ik zou het geen hitjes noemen… Buiten Swing 2 Harmony dan. Ook tof dat je niet de E-Craig mix van Perfect silence draait want die is overrated
Ik ga je hier veel punten voor geven.

Live lig ik aan je voeten…

Mixtechniek: 19/25
Opbouw/Flow: 11/15
Trackkeuze: 10/10

Totaal = 40/50

Tor:

Zeer weinig commentaar hier. Deze set is nagenoeg perfect, afgezien van een paar kleine mixfoutjes. Samen met mix 6 mijn favoriet. Ik laat de uiteindelijke beslissing over aan de andere juryleden.

Concept: 9/10
Techniek: 21.5/25
Structuur: 13/15

Totaal = 43.5/50

Jasperovitsj:

Techniek: Deze mix was technisch dan weer de zwakste uit de finale, en op mixtechnisch vlak zelfs geen finaleplaats waard in mijn ogen. Het beatmatchen was redelijk zwak doorheen heel de mix, en ik heb zelfs enkele trainwrecks en harmonische clashes gehoord. Qua phasematchen en cue points zat het dan wel meestal goed, hoewel sommige platen wel te snel afgekapt moesten worden. De technische fouten zorgden er ook voor dat de flow van de mix niet goed tot zijn recht kwam.
15,5/25

Flow: Er was in deze mix wel een vage flow te herkennen, maar ik vond de mix bij momenten gewoon te onsamenhangend om er echt vat op te krijgen. Doordat enkele platen qua sound niet echt op elkaar aansloten leek er niet echt een verhaal in de mix te zitten en was het ook moeilijk om mijn aandacht er volledig bij te houden. Het klonk niet echt als één geheel, maar eerder als een verzameling losse tracks. Mits wat geschuif in de tracklist echter zou de mix misschien iets vlotter in het oor hebben gelegen en samenhangender geweest zijn. De overgang naar het eerder techy einde van de mix verliep ook wat te bruusk. Een extra uplifting plaatje had de overgang misschien wat zachter gemaakt.
10/15

Tracks: Qua trackkeuze heeft de maker van deze mix vooral in het eerste half uur gekozen voor enkele hitjes die vaak gespeeld zijn de laatste maanden, maar het blijven desalniettemin wel sterke platen. En ik kwam zwaar in de verleiding om alleen al voor het draaien van Love & Imitation een 10/10 te geven, maar dat zou niet echt objectief zijn . In de rest van de mix volgden enkele minder voor de hand liggende platen die je niet vaak ziet opduiken in een tranceset, en dat levert de maker extra punten op in deze categorie!
8,5/10

Totaal: 34/50

Bl@ckout:

Heerlijke mix dit. Perfect om op te zetten terwijl ge rustig op uw bed gaat liggen, en dan
genieten maar. Om maar te zeggen dat de flow hier zeer sterk aanwezig was. Goede
trackkeuze en uitstekende opbouw. Ook technisch een zeer geslaagde mix. Als er dan toch één
mix moet winnen mag het van mij deze worden.

44/50

Mike Vee:

Technisch: 23/25
Flow: 11/15
Tracks: 8/10

Totaal: 42/50

EINDTOTAAL MIX 2 =

40 + 43.5 + 34 + 44 + 42 = 203.5/250

Mix 6: Tilt

Push2005:

Het verraste me om in de finale toch nog een mix tegen te komen die wat anders is. Kwas hier erg blij mee want ze is best wel veelzijdig. Op je techniek heb ik weinig aan te merken… Meestal verloopt het erg sereen, slechts hier en daar een paar kleine haperingskes. Uw flow snap ik niet zo goed; maar het werkt in elk geval wel naar een hoogtepunt toe, ondanks dat het tempo niet zo hoog ligt. Over uw platenkeuze kan ik enkel maar lovend zijn… Je kiest voor platen die best waarde bevatten en toch zijn ze ongekend voor het doorsnee trancepubliek. Mooi zo!

Mixtechniek: 21/25
Opbouw/Flow: 12/15
Trackkeuze: 10/10

Totaal = 43/50

Tor:

Concept: Meest gevarieerde playlist die ik tot dusver gehoord heb. Iedere plaat verrast, iedere plaat is anders, waardoor je een set krijgt die boeit van begin tot einde. Top!
10/10

Techniek: Weinig commentaar hier, op technisch vlak zit alles vrij goed, hoewel in het begin wat aarzelend en onzeker. Moeilijk te omschrijven. Je mixt in ieder geval gevarieerd, als luisteraar kun je niet voorspellen wanneer de volgende plaat ingebracht zal worden. Dat draagt bij tot het verrassingseffect waar ik het bij de vorige categorie over had. Je slaagt er blijkbaar ook in om platen die op het eerste zicht niet bij elkaar passen in een vloeiende overgang aan elkaar te rijgen. Mooi.
22/25

Structuur: Een structuur is in se niet vereist en is ook niet haalbaar met zo'n brede waaier aan verschillende stijlen. Toch werk je op het einde naar een climax toe, waardoor de eerste 3/4 van de set plots wat statisch en lang lijken, vooral ook omdat het tempo nagenoeg niet verandert.
12/15

Totaal = 44/50

Jasperovitsj:

Techniek: Technisch is deze mix meer dan behoorlijk, maar er zitten te veel kleine foutjes in om echt super te zijn. Dit kan ook voor een deel te wijten zijn aan enkele tracks die zich moeilijk laten mixen, maar toch zijn er enkele overgangen die zowel qua beatmatchen als qua harmonie net iets beter hadden gekund. De meeste foutjes worden wel snel gecorrigeerd, en dat is wel een pluspunt. Bovendien verliest de mix tijdens de overgangen weinig van z'n energie, en dat compenseert voor een deel de kleine foutjes.
20,5/25

Flow: De flow is in deze mix ook duidelijk aanwezig, en doorheen heel de mix is er ook constant een bepaald donker en drijvend gevoel terug te vinden, deels door de tracks, en deels door de volgorde waarin ze gespeeld worden. Maar tegelijk is er ook een meeslepende melodische ondertoon die de mix een heel sterke spanning meegeeft, in de goede zin van het woord dan. Veel energie, veel drive, veel variatie, een stevig tempo en genoeg goede melodieën om een club compleet op z'n kop te zetten! Rond de 58ste minuut is er wel een overgang die het tempo even naar beneden haalt, maar voor de rest zat de mix echt enorm strak in elkaar! Alleen jammer dat de laatste track werd uitgefaded, dat gaf de mix zo'n abrupt einde.
13,5/15

Tracks: Wat betreft trackkeuze was deze mix voor mij de meest gewaagde en gevarieerde in de finale. Veel oudere tracks en zelfs pure classics die tegenwoordig niet vaak meer gespeeld worden, heerlijk! De tracks zelf zijn ook stuk voor stuk sterke tracks, en niet zomaar saaie retro of hedendaagse hitjes die alleen maar op hun reputatie teren. Bovendien worden er ook zijsprongetjes naar progressive, house en zelfs wat psytrance gemaakt, die toch perfect binnen het geheel van de mix passen. Niet evident om een mixje met voornamelijk classics te maken zonder terug te grijpen naar de voor de hand liggende platen, en net daarom zeer sterk!
9/10

Totaal: 43/50

Bl@ckout:

De flow miste ik een beetje in het eerste deel van deze mix. Uiteindelijk was de opbouw van
deze mix nog wel goed te noemen, vooral in het tweede deel dan. Langzaam opgebouwd tot wat
"harder" werk. Op het einde kon ik er best wel van genieten. Trackkeuze was redelijk.
Technisch gezien zeer sterk. Hier en daar had ik de indruk dat het net iets beter kon,
maar dan ben ik echt al aan het muggeziften. In zijn geheel wel een goede mix.
42/50

Mike Vee:

Technisch: 23/25
Flow: 12/15
Tracks: 8.5/10

Totaal: 43,5/50

EINDTOTAAL MIX 6 =

43 + 44 + 43 + 42 + 43.5 = 215.5/250

Mix 7: Real

Push2005:

Leuk setje dit; maar qua tracks en opbouw niet zo goed als de andere finalisten.
Uw beat- en phrasematches zijn dik in orde. Voor mij is op technisch vlak het beatmatchen het belangrijkste; en ondanks da uw tracks soms melodisch wel clashen, stoor ik mij daar sowieso nooit aan… ik vind da eigenlijk plezant (tenzij het natuurlijk buiten proportie zou treden, hehe). Technisch ok dus… en moest er eens iets fout gaan wordt het onmiddellijk gecorrigeerd. Hier ben ik dus wel vrij positief over.
Met uw flow ben ik ietsje minder gediend eigenlijk… Uw mix start nogal vrij abrupt; maar goed; tzou nogal flauw zijn om daar alle aandacht op te focussen. Ik vind dat je set weinig energieverandering ondergaat: aan 35 minuten is er nog maar heel weinig verschil met je openingsplaat. Daarna gaat het traagjes omhoog in the uplifting way met platen zoals Sacred enzo. Maar ook met de volgorde van je platen ga ik niet echt akkoord: Yimanya lijkt me niet echt een peaktime afsluiter vergeleken met Summer Solstice en Sunray. Over de hele lijn vind ik de volgorde van je plaatjes een beetje raar eigenlijk en daarom heb ik de indruk dat je flow wel een beetje mislukt; waardoor je mijn aandacht wel begint te verliezen… De individuele platenkeuze compenseert dit gelukkig voor een deel. Op je trackkeuze heb ik weinig aan te merken; die zijn best ok; maar misschien had je voor achteraan wel beter wat échte klappers uitgehaald zoals ik in de andere mixes wel te horen kreeg… Je eindscore heb je vooral te danken aan je technische skills.

Mixtechniek: 21/25
Opbouw/Flow: 10/15
Trackkeuze: 8/10

Totaal = 39/50

Tor:

Deze set is als liveset opgevat, zo blijkt uit de manier waarop de mp3 is opgenomen. Ook de manier van mixen leidt tot die conclusie: het gaat er vrij ruw en krachtig aan toe. Op zich een uitstekende techniek om de energie te bewaren; af en toe zijn de overgangen echter iets té ruw en treden er clashes op tussen verscheidene elementen (komt vooral voor als je een plaat te vroeg inmixt, een neiging die je als dj inderdaad hebt als je voor een publiek staat). De playlist is door het liveset-idee vrij traditioneel ook, waardoor we niet echt kunnen spreken van verrassende momenten. Die zijn wel vereist om de wedstrijd te kunnen winnen, omdat je je op dat punt eigenlijk het meest kan onderscheiden van de tegenstand (als de technische aspecten bijvoorbeeld gelijklopend zijn tussen de deelnemers onderling). Deze set is voor mij dus niet geschikt voor de finale.

Concept: 8/10
Techniek: 18.5/25
Structuur: 12.5/15

Totaal = 39/50

Jasperovitsj:

Techniek: Technisch was deze mix ook dik in orde. Het beatmatchen en phasematchen zat meestal goed, op enkele kleine foutjes na, die echter meestal heel snel gecorrigeerd werden. De dj heeft ook een relatief ruwe en snelle mixstijl, waardoor hij de energie in zijn set hoog weet te houden. Maar soms komt hij daardoor wel in de problemen en moet hij tracks te vroeg afkappen of zit hij met kleine harmonische clashes. Er wordt ook enkele malen met de faders gespeeld. Tijdens een liveset is het effect daarvan meestal heel leuk, maar persoonlijk vind ik zoiets bij een thuismix iets minder aangenaam omdat het niet echt overkomt zoals het live zou overkomen.
20,5/25

Flow: De mix begon ietwat vreemd, midden in de break van een nummer. De bedoeling was misschien om wat tijd te besparen of een saaie opbouw te vermijden, maar de uitvoering kwam niet helemaal geslaagd over. Mijn eerste indruk was dat er iets fout was gelopen met de opname, en dat is niet de beste manier om een mix te beginnen. Voor de rest was er wel een duidelijke flow te herkennen in de mix. Een rustig en ietwat proggy begin dat langzaam opbouwt naar een uplifting gevoel. Er was ook een redelijk zomers gevoel terug te vinden, vooral in de eerste helft van de mix. De meeste plaatjes stonden wel op hun plaats in de mix, alleen was de overgang van Remember naar So Serene een beetje te bruusk. Mixtechnisch was hij al niet helemaal top, en de flow werd ook een beetje verstoord door de redelijk harde sounds van de remix. Misschien had de original mix een betere keuze geweest om de continuïteit van de mix iets meer te behouden. Hetzelfde geldt ook voor de overgang na ongeveer 50 minuten. Maar voor de rest werd de flow wel goed behouden, en de overgangen zorgden meestal niet voor energieverlies van de mix. Er werd in deze mix wel niet vervallen in het standaardpatroon, want alles bleef lekker tranzy en uplifting tot het einde zonder de platte techtrance toer op te gaan. Dat verdient wel enkele pluspunten!
12,5/15

Tracks: In het eerste deel van de mix geldt hetzelfde als bij Mix 2, namelijk veel "hitjes", maar wel sterke platen op zich. Daarna volgen ook enkele leuke, bijna zomerse tranceplaten die toch niet cheesy worden en een paar uplifting bommen! Een goede afwisseling tussen oudere en gloednieuwe tracks die compleet in functie staat van de mix als een geheel, net zoals ik het graag heb.
8,5/10

Totaal: 41,5/50

Bl@ckout:

Niet veel op aan te merken. Behoorlijk wat bekende platen, maar toch slaagde deze mix erin
mij regelmatig te verrassen. Af en toe waren er overgangen waarbij ik me afvroeg of de 2
platen wel bij elkaar pasten, maar uiteindelijk vormt de mix toch een mooi geheel met een
uitstekende flow tot gevolg. Ook mixtechnisch zeer goed.

43/50

Mike Vee:

Technisch: 22/25
Flow: 14/15
Tracks: 9/10

Totaal: 45/50

EINDTOTAAL MIX 7 =

40 + 48.5 + 44 + 40 + 41.5 = 207.5/250

Old Post Apr-17-2006 19:19  Belgium
MikeVee
THUNDERDOME

Registered: Mar 2004

Proficiat aan alle finalisten en Tilt in het bijzonder

Old Post Apr-17-2006 19:36  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Freezzz; van uw set heb ik het meest genoten qua trackselectie enzo Kweetnie of je aan m'n uitleg daar uitkan; maar je zou live wel heersen, hehe

Tis wel duidelijk van welke dj je de boter haalt

Dj Zetski's mix was technisch het best; ook mooie trackselectie... Maar blijkbaar was de jury het lovendst over Tilt

Btw, ge moogt wel ne keer posten he makker

Old Post Apr-17-2006 19:40  Belgium
DJ Zetski
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2004

Eerst en vooral: proficiat aan Tilt !!!

Ten tweede: bedankt aan ALLE juryleden voor de eerlijke commentaren, vooral omdat ik daardoor weet waar ik nog kan aan werken. Heel erg bedankt om jullie werk daarin te steken (ik denk dat ikzelf niet eens besef hoeveel tijd het jureren kost!!)

Ik ben verder heel tevreden met die 2de plaats!! Morgen geef ik eventueel feedback op de commentaren.

Old Post Apr-17-2006 19:41  Belgium
Click Here to See the Profile for DJ Zetski Click here to Send DJ Zetski a Private Message Add DJ Zetski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BZRK
headcase

Registered: Aug 2003

Gefeliciteerd Tilt

Topher Jones feat Meredith Call - Benediction // Imogen Heap - The Moment I Said It (Ben Brown Remix) // Probspot - Crimes Of Passion // Tkac & Haverlik - Leeane (Kalafut & Fygle Remix) // Luke Chable - Melburn (Am Bee En Tea Mix) // Mogwai - Hunted By A Freak (Attention Deficit's Leave A Light On Mix)

Music never separated people. No one style music is better than the other and no one style is truer than the other. It's all music !!
Please ID this track

Old Post Apr-17-2006 19:47  Belgium
Click Here to See the Profile for BZRK Click here to Send BZRK a Private Message Visit BZRK's homepage! Add BZRK to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest
Post New Thread    Post A Reply

Pages (108): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacki don't think this one is gona be hard:) [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTiesto - "Theme From Norefjell" (Cor Fijneman Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:10.

Forum Rules: