|
| quote: |
Portugese bond is boos op Stijn Stijnen
wo 21/03/07 - Stijn Stijnen zal voortaan twee keer nadenken voor hij nog eens een straffe uitspraak doet. De doelman van de Rode Duivels zei begin deze week hoe hij Ronaldo wou afstoppen en dat lazen ze ook in Portugal. De UEFA stelt straks mogelijk een onderzoek in.
"We moeten Ronaldo hard aanpakken, zoadat hij al na twee minuten van het veld moet", liet Stijnen maandag noteren.
(Belga)
Een dag later nuanceerde hij zijn uitspraak, maar dat lazen de Portugezen niet. Ze deden er zelfs een nog een schepje bovenop.
"Ronaldo moet in de eerste minuten al opgeruimd worden", titelde de Portugese pers. Hoe dan ook, Portugal is topfavoriet zaterdag, maar Philippe Clement denkt er het zijne van.
"Tegen Portugal moeten we spelen zoals kleinere landen tegen ons spelen. We moeten onze troeven goed benutten. De groep heeft de lengte en het kopbalvermogen in huis om het verschil te maken, vooral op stilstaande fases."
Als Clement start, vormt hij samen met Daniël Van Buyten het centrale verdedigingsduo. "In Servië sleepten we in 2005 een 0-0 uit de brand. Onze samenwerking liep toen op wieltjes."
"Scolari maakt zich helemaal niet ongerust"
De Portugese selectie ligt helemaal niet wakker van het duel met België. Op een persconferentie wisten de spelers nauwelijks iets zinnigs te vertellen over de Rode Duivels.
(Belga)
"We moeten oppassen voor hun lengte, maar ik vind wel dat wij beter zijn. En ik denk dat we gaan winnen", zei Nuno Gomes, spits van Portugal.
Ploegmaat Marco Caneira kwam niet verder dan: "Ik denk dat het een harde match wordt."
"Bondscoach Scolari (foto) is niet ongerust", vertrouwden Portugese perslui aan Het Laatste Nieuws toe. "Pas volgende week, tegen Servië, wordt het menens. De match tegen België is belangrijk, voor de punten."
|
LOL, Shadowkid, ge zijt niet de enige die het letterlijk heeft opgevat 
ongelofelijk dat er daar gewoon een onderzoek zal voor ingericht worden, wat een belachelijke boel is dat niet De UEFA heeft blijkbaar niets beters te doen?
|