Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest
Pages (108): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Tilt
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2002

Thx iedereen en jury. Verschiet er echt van want technisch vond ik mijn mix nie zo denderend. Kan mij goed vinden in uitleg van jasper, heb geprobeerd meer oudere platen te gebruiken die in een stijl zijn die ik nu niet zo veel meer tegen kom. Maar voor mij zijnt allemaal klassiekers. Heb ook geprobeerd om er wat variatie in te steken om zo er wat uit te springen...

tracklist:

Southern Comforter-Another Late Thursday
Ashtrax-Digital Reason (Filterheadz Mix)
Jamnesia-My Memory is Back (Dub)
Way out West-Activity
Paul van Dyk-Vega (Starecase Mix)
Mark James-Hear Me (Instrumental Mix)
Subsky-Four Days
Orinoko-Island (Moguai Mix)
Dark Suite feat. Aura-Dark Sweet Piano (Starchaser Mix)
Timo Maas-Der Schieber
Deep Voices-Alone Again (Thomas Datt Mix)
A-ha-Celice (Paul van Dyk Mix)
Sandler-Theme Song (Sandler Mix)

Tilt-I dream
Breeder-Twilo Thunder
God Within-Raincry(Vance Musgrove Remix)
Sasha&BT-Heart of Imagination
Quivver-Twist&Shout(Kostas K remix)

http://www.discogs.com/user/staafken

Old Post Apr-17-2006 19:49  Belgium
Click Here to See the Profile for Tilt Click here to Send Tilt a Private Message Add Tilt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

Die mix wil ik wel es horen ze tilt...

Congratz ook aan Tilt en de andere finalisten !

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Apr-17-2006 19:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by Tilt
Deep Voices-Alone Again (Thomas Datt Mix)

Die paste daar echt perfect in Kreeg kippenvel op da moment... Khad die totaal nie verwacht maar was toch uitstekend uitgekozen

Vrij coole melodie

Congrats

Ook nog bedankt aan de andere juryleden die hebben meegedaan en aan domineesje voor de ftp-ruimte.
Kweetniet of jullie er iets aan gehad hebben; ik vond het best wel eens interessant om te zien wat onze collega's hier allemaal draaien en in hun mars hebben (check P.1 voor tracklist overview). Er zit hier zeker talent, maar dat wisten we al langer hehe

Het heeft best wel wat tijd ingenomen (thread is gestart eind januari) maar we zijn er toch geraakt hé.
In een poulesysteem kan je er soms uitvallen doordat alle goeie bij mekaar zitten, die pech moet je er mar bijnemen; maar de mix die gemiddeld het meest aanslaat komt er wel sowieso uit; en dat bleek die van Tilt te zijn

Binnenkort volgt anders een reconstructie van de poules

Old Post Apr-17-2006 19:55  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tilt
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by Phortastic
Die mix wil ik wel es horen ze tilt...

Congratz ook aan Tilt en de andere finalisten !

ga proberen hem ergens online te zwieren, moe gewoon ergens space vinden. Zal is rondvragen...

Tilt-I dream
Breeder-Twilo Thunder
God Within-Raincry(Vance Musgrove Remix)
Sasha&BT-Heart of Imagination
Quivver-Twist&Shout(Kostas K remix)

http://www.discogs.com/user/staafken

Old Post Apr-17-2006 19:57  Belgium
Click Here to See the Profile for Tilt Click here to Send Tilt a Private Message Add Tilt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

quote:
Originally posted by Tilt
ga proberen hem ergens online te zwieren, moe gewoon ergens space vinden. Zal is rondvragen...

ok, is goed

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Apr-17-2006 20:04  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blue Sky 99
Tomas Neil

Registered: Sep 2004

Gefeliciteerd Tilt!

En natuurlijk ook proficiat aan de andere finalisten

Old Post Apr-17-2006 20:19  Belgium
Click Here to See the Profile for Blue Sky 99 Click here to Send Blue Sky 99 a Private Message Visit Blue Sky 99's homepage! Add Blue Sky 99 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

Proficiat tilt!

quote:

Zeker doen. Ik wil'em best eens met men eigen oren beoordelen

Misschien kan er voor elke mix terug een overzicht gemaakt worden van de beoordelingen die er gegeven geweest zijn, zo weten we bvb niet wat men in de eerste ronde van de mixen van de finalisten gezegd heeft hé... Misschien wel intressant voor de betrokkenen

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Apr-17-2006 20:30  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The Freezzz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Tis wel duidelijk van welke dj je de boter haalt

Dat is soms wel frustrerend, want af en toe vind je een track, die nog niet gedraaid is door een grote DJ en dan een paar weken later vind je m terug in een Tiesto-set of in ASOT.

Your Loving Arms bijvoorbeeld had ik uit n Nicklas Harding set, nog voor dat AvB m draaide in ASOT of dat ekend werd dat ie op ISOS 5 zou staan en toen ik deze set maakte werd die track ook nog niet zo gehoerd als nu...

quote:
Feedback

Mix 2: The Freezzz

Push2005:
Om op technisch vlak te beginnen moet ik aanmerken dat uw overgangen vrij kort en brutaal zijn, maar daarom zeker niet slecht.

Mijn overgangen zijn idd brutaal, daar ben ik het mee eens. Ik vind het zelf beetje te ruig af en toe en dat is zeker een punt waarop ik nog veel te verbeteren heb. Over de lengte van de overgangen ben ik het niet helemaal eens. De meeste overgangen zijn toch wel tussen 1:25 en 2 minuten lang op een paar na.

quote:
Aan de andere kant is er hier één overgang in waar ik mijn vingers van aflek, massas op kick en u wel een extra punt zal opleveren, namelijk je allerlaatste overgang. Ik stel voor dat iedereen deze mix eens afhaalt en luistert naar de overgang op 67:56 minuten, die is technisch perfect en door zodanig je bassen om te smijten verhoog je het energieniveau gewoonweg met 300%; plus dit is de afsluitende track, ideaal om nog eens je laatste energie aan kwijt te geven; maar nogmaals dit is element dat vooral ‘live’ werkt.

Ik vond dit eigenlijk een van mn mindere overgangen. Ik wilde eigenlijk sluiten met de voorgaande track, maar ik had nog wat tijd over, dus ik besloot om nog maar een track er in te gooien.

quote:
Je eerste tracks sluiten allemaal perfect aan op mekaar en al je laatste ook. Maar waarom in godsnaam laat je Tiësto’s remix van force of gravity afspelen na Beauty in L.A en die vorige elektroplaat? Sorry, maar dat gaat echt niet; deze plaat vormt een breukmoment in je hele set, hoe mooi dit nummer ook op zich is. Alles wat erna komt past dan wel weer erg goed; maar dit breukmoment kost je wel punten omdat het téveel contrasteert.

Ik wilde toch meer naar de trancy kant, dus vandaar deze overgang. Die als het goed gaat heel goed kan klinken IMO, al gaat ie hier toch wel grondig de mist in. Achteraf gezien neemt deze track wel een pak energie weg uit de mix, moet ik toegeven.

quote:
Ook tof dat je niet de E-Craig mix van Perfect silence draait want die is overrated

100% mee eens

quote:

Live lig ik aan je voeten…

Als je in de buurt ben, mag je wel ns langskomen

quote:
Jasperovitsj:

Techniek: Deze mix was technisch dan weer de zwakste uit de finale, en op mixtechnisch vlak zelfs geen finaleplaats waard in mijn ogen. Het beatmatchen was redelijk zwak doorheen heel de mix, en ik heb zelfs enkele trainwrecks en harmonische clashes gehoord.

Hier ben ik het mee eens. Er zaten te veel fouten in en moest te veel corrigeren, iig meer dan dat ik normaal moet doen. Er zijn ook maar een paar overgangen waar ik echt tevreden over ben. Ik hoop de volgende keer, als ik tenminste mee mag doen, toch een technisch betere set neer te kunnen zetten, want ik denk dat ik bij deze set in dat opzict niet helemaal goed uit de verf ben gekomen.

quote:
Doordat enkele platen qua sound niet echt op elkaar aansloten leek er niet echt een verhaal in de mix te zitten en was het ook moeilijk om mijn aandacht er volledig bij te houden.

Dat verbaast me een beetje. Ik had toch wel het idee dat er een redelijke opbouw in zat, ik heb dat iig wel proberen te doen. Andere juryleden hebben dat wel kunnen volgen. Jammer dat jij dat niet hebt kunnen doen...

quote:
En ik kwam zwaar in de verleiding om alleen al voor het draaien van Love & Imitation een 10/10 te geven, maar dat zou niet echt objectief zijn .

Blijft een ijzersterke en erg energieke plaat.

quote:
Bl@ckout:

...Als er dan toch één mix moet winnen mag het van mij deze worden.

Tnx, leuk dat je m wist te waarderen... Dit ook @ Magistrate en Tiger

Ook tnx aan alle juryleden die de tijd hebben genomen om mijn mixje te beluisteren en te voorzien van commentaar. Dit waardeer ik zeer.

Old Post Apr-17-2006 20:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for The Freezzz Click here to Send The Freezzz a Private Message Add The Freezzz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow_head
I Kill For You

Registered: Aug 2004

Quotesletje!

FRVADE THE HARDEST INTERNET ENIGMA
JIMS!

Old Post Apr-17-2006 20:40 
Click Here to See the Profile for mellow_head Click here to Send mellow_head a Private Message Add mellow_head to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by The Freezzz
Dat is soms wel frustrerend, want af en toe vind je een track, die nog niet gedraaid is door een grote DJ en dan een paar weken later vind je m terug in een Tiesto-set of in ASOT.

Ja, i know Kheb da ook dikwijls "Hopelijk spelen armin en tiesto die niet "

Old Post Apr-17-2006 20:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

welke letter had de mix van tilt in de eerste ronde?

Old Post Apr-17-2006 21:09  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by djcresto
welke letter had de mix van tilt in de eerste ronde?

Hm; kweet da nie precies... Als ik reconstructie wil doen weet ik het volgende: ... dus letter K

Poule 2 had letters A - F:

A : Shifty
B : ?
C : Moondust
D : ?
E : ?
F : Dj Sid

Poule 3 had letters G - L:

G : Tiger777
H : Dj Zevan
I : Dj Zetski
J : Push2005
K : Tilt
L : Bjorn Vidaz

Poule 1 had letters: M - Q:

M : Dj LPG
N : Xilver
O : ?
P : ?
Q : Diddi

Ik weet wel dat The Freezzz in deze poule zat.

Om meer te weten zouden we BB moeten contacteren Maar die is effe op verlof.

Ik heb als excuus da ik in een sterke poule zat: 2 finalisten

Old Post Apr-17-2006 21:16  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest
Post New Thread    Post A Reply

Pages (108): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackThis is ID-12. Dream Machine but whose mix??? [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackUrban Voodoo - Dreamin' [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:24.

Forum Rules: