Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA's Fotografiska Tråd
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by Laszlo
Kom ihåg att kameran inte tar bilderna åt dig....det är bara ett verktyg som underlättar...det gäller bara att kunna använda de på rätt sätt... Men visst, jag hade inte klagat om en Nikon D100 med ett gäng feta objektiv föll ner från skyn i skallen på mig

kan nog göra ganska ont med feta objektiv som trillar ner på skallen....

Old Post Jun-29-2004 16:11  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Men visst, jag hade inte klagat om en Nikon D100 med ett gäng feta objektiv föll ner från skyn i skallen på mig

erhm.. jo det tror jag... dessutom skulle ju skiten gå sönder

btw.. min kamera ligger på hemköp i växjö nu.. ska hämta den snart =)
Wiiieee!!
Två dagar, nytt rekord!

Old Post Jun-29-2004 16:32  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
EsseT
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2004

Visst är det inte bara kameran det gäller men en bra kamera kan underlätta =) o fråga är om jag vill ha en sån fin kamera i skallen hehe
får jag bara ta skydd så får det ramla ner ett fotolabb till mig med diverse saker =) =) =)

Old Post Jun-30-2004 11:22  Sweden
Click Here to See the Profile for EsseT Click here to Send EsseT a Private Message Visit EsseT's homepage! Add EsseT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
EsseT
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2004

JOWFAVE FUSK... du tar väl den inte med till sensation hoppas jag VI SES där mannen hurra!!!!!!!!!!!!....*skuttar omkring*

Old Post Jun-30-2004 11:26  Sweden
Click Here to See the Profile for EsseT Click here to Send EsseT a Private Message Visit EsseT's homepage! Add EsseT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

This is one of those days.

Okey boys. I morse när jag vaknade så bestämde jag mig inom loppet av fyra nanosekunder att jag illa tvunget skulle införskaffa mig en "riktig" kamera.

Jag står dock kluven mellan Nikon D70 och Canon 300D.

Någon som har erfarenhet av begge dessa?

Först var jag bombsäker på en D70, men ju mer jag luskar runt och försöker mig på lite detektivarbete, desto osäkrare blir jag. Damnit.

www.laszlo.se

Old Post Jun-30-2004 12:09 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:

Okey boys. I morse när jag vaknade så bestämde jag mig inom loppet av fyra nanosekunder att jag illa tvunget skulle införskaffa mig en "riktig" kamera.

Först var jag bombsäker på en D70, men ju mer jag luskar runt och försöker mig på lite detektivarbete, desto osäkrare blir jag. Damnit.

Läs mitt inlägg sedan tidigare så förstår du varför man ska välja 300D

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jun-30-2004 14:36  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

oj.. jag räknade ihop mina minnen till digitalkameran nu..
424mb ... inte illa pinkat

Ett tips om man köper digitalkamera, snåla inte på minneskortet.
Jag köpte till ett 256mb minne nu när jag köpte 500:an ... det behövs =) En bild tar ungefär 1mb i högsta högsta upplösningen.

gosh..

btw.. Jo Esset, den hänger med mig ner till Sensation.. ska bara överväga om den är värd att smuggla in

Old Post Jun-30-2004 15:15  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

quote:

Du kan kolla den här länken som ger dig lite översikt mellan dem två.

http://www.cyberphoto.se/compare.ph...comparepage=yes

Skillnaderna som du ser är marginella, det viktigaste är ju att du skaffar bra optik till kamerahuset du köper sen för att få bra bildkvalité och skärpa.

Old Post Jun-30-2004 15:20  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by Aendy
Läs mitt inlägg sedan tidigare så förstår du varför man ska välja 300D

I see...men vart har du läst detta? Finns det några riktiga bevis för att detta egentligen fungerar? Inte för att jag skulle få för mig att hacka en sprillans ny kamera andra dagen efter inköpet, men ändå.

Hur som helst - det blir nog en Canon eftersom de inte verkar ha D70:n någonstans. Var inne i sex butiker idag, fem av återförsäljarna hade 300D:n, men ingen hade D70:n. Åker på semester på fredag så jag hinner tyvärr inte få hem något om jag beställer via nätet.

Problemet är ju att 13000 spänn inklusive väska och allt vad det nu heter svider ganska ordentligt i plånkan, speciellt med tanke på att det är mina sparpengar som går åt - förhoppningsvis är detta en kamera så håller måttet 5-10 framöver i alla fall.

Edit: Never mind! Hittade en fin fin tråd på fotosidan om just hacket. Fan - blir mer och mer övertygad om att detta är kameran för mig För er som är intresserade:
Läs här

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Jun-30-2004 at 23:01

Old Post Jun-30-2004 22:13 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
[COLOR=white]I see...men vart har du läst detta? Finns det några riktiga bevis för att detta egentligen fungerar? Inte för att jag skulle få för mig att hacka en sprillans ny kamera andra dagen efter inköpet, men ändå.

Bevis; min kamera lever och frodas än...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jul-01-2004 08:19  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by Aendy
Bevis; min kamera lever och frodas än...

Var inne på Expert här Växjö i morse och beställde hem ett litet paket. 300D med två objektiv för 11990 riksdaler, ska hämta den i morgon Det ena är standardobjektivet (18-55) - men jag är lite osäker på vad han sa det andra var för något. Kan inte vara proffsobjektiv, men bättre än inget. Efter semestern ska jag köpa ett fisköga...

www.laszlo.se

Old Post Jul-01-2004 11:48 
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002

quote:
Var inne på Expert här Växjö i morse och beställde hem ett litet paket. 300D med två objektiv för 11990 riksdaler, ska hämta den i morgon Det ena är standardobjektivet (18-55) - men jag är lite osäker på vad han sa det andra var för något. Kan inte vara proffsobjektiv, men bättre än inget. Efter semestern ska jag köpa ett fisköga...

Men vart får du alla pengar ifrån?? Studerar inte du??

Old Post Jul-01-2004 12:26  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA's Fotografiska Tråd
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacklisten to that fat bass! tune id hardtrance'please? [2003] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSassot - Empty (Aly & Fila Remix) [2009]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 00:25.

Forum Rules: