Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > "Islam är på väg att prägla Sverige"
Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by Goldiluxe
Jahapp.
Tror knappast att alla bocker skrivna, och fall ar osanna.

Fast du kan ju fortsatta forsvara vad som forsigar runt om i varlden.
Lite val stort ansvar att ta pa sig dock.

tycker fortfarande din kritik av Islam är oberättigad då du inte har bott i ett islamiskt land eller de länder du kritiserar som ligger i mellanöstern. Allt du vet är det du sett på TV eller läst i tidningen. Jag talar bara av det jag själv upplevt under min vistelse i ett islamiskt land

Old Post Dec-02-2003 17:44  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9

quote:
Kanske precis samma med folket som med sin koran valjer att 'lasa mellan raderna'och tolka det pa sitt lilla egna satt.

ja tyvärr finns det idag alldeles för många muslimer som läser mellan raderna i Koranen och väljer ut de stycken som gynnar dem.
Det är beklagligt.

Old Post Dec-02-2003 17:47  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Goldiluxe
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2003

Jag har varit tillsammans med en Kurdisk kille som bodde i Gaziantep.
Traffat hans foraldrar och sett honom och hans 'trevliga' vanner forandras.

Jag har bott ett halvar i ett av dem muslim tataste omraderna i Amsterdam.

Min kompis var tillsammans med en Libanes kille.
Som nar hon foljde med honom hem till Libanon, snodde hennes pass,och laste in henne tillsammans med hans mor, dar skulle hon vanta tills han kom hem.

Tro fan inte jag ar dum i huvudet.

Jag vet vad jag har sett.

Old Post Dec-02-2003 17:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for Goldiluxe Click here to Send Goldiluxe a Private Message Add Goldiluxe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9

quote:
Jag har varit tillsammans med en Kurdisk kille som bodde i Gaziantep.
Traffat hans foraldrar och sett honom och hans 'trevliga' vanner forandras.

Jag har bott ett halvar i ett av dem muslim tataste omraderna i Amsterdam.

Min kompis var tillsammans med en Libanes kille.
Som nar hon foljde med honom hem till Libanon, snodde hennes pass,och laste in henne tillsammans med hans mor, dar skulle hon vanta tills han kom hem.

Tro fan inte jag ar dum i huvudet.

Jag vet vad jag har sett.

ja men du har fortfarande inte bott i Mellanöstern. Jag har bott i en av de muslimtätaste förorterna i Göteborg men jag kan fortfarande inte dra några direkta paraleller till de islamiska länderna.
Hur lyckas du? Eller är det bara så att du i din rädsla för att Sverige ska förändras vägrar acceptera att det kommer muslimer till Sverige?
Vad tror du vikingarna tänkte när Ansgar kom med kristendomen? Så vitt jag vet har inga muslimska missionärer hittills försökt pracka på svenskarna Islam som de kristna gjorde. Så småningom anpassade sig hela samhället efter att det blev kristet. Varför tror du inte vårt samhälle kan anpassas efter att bli mångkulturellt? Människan har ju aldrig varit statiskt utan ständigt omgiven av föränderlighet

Old Post Dec-02-2003 18:09  Afghanistan
Goldiluxe
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2003

Har vi nansin snackat om mellanostern?
Hade det inte med att gora hur islam skulle paverka sverige?

Skulle aldrig i hela mitt liv flytta ner dit dock.

Old Post Dec-02-2003 18:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for Goldiluxe Click here to Send Goldiluxe a Private Message Add Goldiluxe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by RebeL9
ja men du har fortfarande inte bott i Mellanöstern. Jag har bott i en av de muslimtätaste förorterna i Göteborg men jag kan fortfarande inte dra några direkta paraleller till de islamiska länderna.
Hur lyckas du? Eller är det bara så att du i din rädsla för att Sverige ska förändras vägrar acceptera att det kommer muslimer till Sverige?
Vad tror du vikingarna tänkte när Ansgar kom med kristendomen? Så vitt jag vet har inga muslimska missionärer hittills försökt pracka på svenskarna Islam som de kristna gjorde. Så småningom anpassade sig hela samhället efter att det blev kristet. Varför tror du inte vårt samhälle kan anpassas efter att bli mångkulturellt? Människan har ju aldrig varit statiskt utan ständigt omgiven av föränderlighet
det där var dålig anledning. vadå innan du hadde haft sex första gången om du nu haft det visste du inte att det skulle vara skönt? har du blivit skjuten någon gång? du vet ju ändå att det kommer göra ont kanske inte exakt hur. skulle du villja bo i arktis? jag skulle inte villja bo där men jag har alldrig varit där så altså är jag dum i huvudet som inte vill bo där då eller? nä visst jag vet inte exakt hur kallt det är där men kallt nog.

Old Post Dec-02-2003 19:37  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by JayBee
det där var dålig anledning. vadå innan du hadde haft sex första gången om du nu haft det visste du inte att det skulle vara skönt? har du blivit skjuten någon gång? du vet ju ändå att det kommer göra ont kanske inte exakt hur. skulle du villja bo i arktis? jag skulle inte villja bo där men jag har alldrig varit där så altså är jag dum i huvudet som inte vill bo där då eller? nä visst jag vet inte exakt hur kallt det är där men kallt nog.

Jag vill inte vara otrevlig, men du verkar vara expert på att missförstå folk. Om du inte förstår vad han menar, läs det en gång till.

Last edited by lonne on Dec-02-2003 at 19:54

Old Post Dec-02-2003 19:43  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

stormen verkar ha lagt sig skönt, hehe

jag orkar inte uttrycka min åsikt vad gäller det en viss person sa, "att bildade, pålästa kvinnor konverterar till islam". kommer ingen vart med det ändå känner jag.

jag lägger ner, för nu! ajöken

Tom Cloud - Told You So

Old Post Dec-02-2003 21:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9

quote:
Originally posted by Glorie
stormen verkar ha lagt sig skönt, hehe

jag orkar inte uttrycka min åsikt vad gäller det en viss person sa, "att bildade, pålästa kvinnor konverterar till islam". kommer ingen vart med det ändå känner jag.

jag lägger ner, för nu! ajöken

ah come on glorie. jag som hade förväntat mig några rejäla argumentationer från din sida

Old Post Dec-02-2003 23:04  Afghanistan
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001

okej.. nu när alla muslimhatarna sagt sitt så vill jag bara tillägga något.

jag är inte muslim själv, född så, men inte praktiserande och inte troende. jag har inte mycket till övers för islam men mycket skitsnack hör jag här.

jag älskar argumenten "tror du vi skulle få göra som vi ville i mellan östern och bla bla bla"

öhh........ för det mesta ja!!!

i mitt hemland, iran, som är riktigt fuckad av regimen, så har de ändå tolerans mot andra religioner. vi har iranska judar, iranska kristna, sunni muslimer och gud vet vad mer. de har sina kyrkor, synagogor och liknande, och om jag inte har fel så har ni nog aldrig hört om de här människorna. varför inte undrar man? jo för att de aldrig klagar eller syns, så media berättar inte om de.

rebel9 har sagt ett enda argument här som äter upp resten av eras : ni har inte varit där själva så snacka inte massa skit, håll käften helt enkelt. det media visar upp är en skev bild och inte alls fakta.

en grej som min pappa noterat: många utlänningar från muslimska länder blir faktiskt religiösa när de kommer till andra länder, bara för att känna gemenskapen med andra muslimer och liknande. hur många muslim kompisar har ni som säger "vi är muslimer, vi käkar inte skinka" fråga de något om koranen så håller de käft och kan inte något. det handlar om främmande land där man försöker hålla gemenskapen..

nu säger svenskar, vadå då? varför kan de inte umgås med andra? det är ju lätt.. ett exempel från min sida då:

jag och massa invandrarkompisar var ute och festade på en klubb tillsammans, min kompis tjej är svensk och en annan kompis hade med sig en svensk polare, resten av oss var iranier, spanjorer, araber, kurder och so on.. av typ 20 personer, så hittade de två svenskarna varandra och satt och pratade med varandra genom kvällen, när de inte dansade på dansgolvet.

och en gång till, snacka inte skit om islam, islamiska länder eller något sådant, när ni själva inte varit där och känt på det själva. jag frågade min morbror hur iran var, han sa, de har till och med mer frihet än vad ni i sverige har.. visst finns det regler, men det är inte som om de dör av det.

alla har sina åsikter, men åsikter borde baseras på fakta från ens egna upplevelser och ögon än andras, särskilt medias. that's just bullshit.

och lägg när all skitsnack nu, islam är en underbar religion, precis som judendomen och kristendomen. ni behöver inte praktisera det eller hålla med det, men snacka inte skit om det. det är bara onödigt.

chill and peace.

And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Dec-02-2003 23:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

jag vill gärna kommentera något pga av övanstående.
det e inte islam som bekritiseras, det är påverkningen av det på den svenska samhälle.

jag tror dig att alla som faktiskt bor i iran lr vilket arabiskt land som helst är helt 'open-minded' och lugnt med olika kulturer.
det mest konstiga av hela historien är att invandrare för det mesta uppför sig totallt annorlunda i en land som sverige eller holland än om de bodde i sin hemmaland. det syns att de flesta kan inte 'handla' de stora friheter man har här.

de är våra gäst, och om de vill bli svenskt så ska de också uppföra sig tolerant och visa sin intelligens. det är något som oftast inte händer. jag talar nu bara från mitt perspektiv, från min situation, det är kanske annorlunda i sverige. jag har aldrig varit i en muslimtät ort i sverige. men här, så bor de mesta tillsammans i en kvarter som blir nästan byggd om till mini-arabien (lr nåt liknade). de har egna affärar, de talar sin egen språk, de tittar på deras egen tv-kanaler (parabol). de kan faktiskt leva här utan att lära sig ett ord holländska, bara för att vårt regering gör det så lätt för de. de försöker går till skolan men lämnar snart pga språkproblem. förmodligen kommer bara 10% av deras yngrare ur den där repeterande cirkel genom att jobba/plugga hårt. och det är inte mycket.
men i allmänt så liknar det ju om de integrerar inte...

om man är så fastbesluten att aldrig ge in på sin egen traditioner och handlingar så kan man aldrig kommer närmare till ett multikuturell samhälle. även om alla svenskarna skulle också vilja göra det.. det måste skapas en kompromis så att alla kan leva tillsammans utan att upplägga sina åsikter till någon som är inte interesserad av det.

jag har inga problem alls med de, lr islam. de får tror på vad de vill, men just det vad ska inte hända är att de bliver en störande objekt i samhället genom att motverka integration.
och jag tror faktiskt att en enkel sak som en huvudduk motverkar..
i turkiet bär kvinnor de (oftast) inte ens. så värför bär invandrarna de här? för att de vill uttrycka sin åsikt

Old Post Dec-03-2003 00:20  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by Proximus

och lägg när all skitsnack nu, islam är en underbar religion, precis som judendomen och kristendomen. ni behöver inte praktisera det eller hålla med det, men snacka inte skit om det. det är bara onödigt.

chill and peace.
men sen när har nån snackat skit om den? vissa här har sagt sina åsikter om hur vi i sverige påverkas. vissa har sagt något om att de inte är religösa osv men ingen har ju sagt något med direkt syfte att kasta skit på islam.

Old Post Dec-03-2003 11:40  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > "Islam är på väg att prägla Sverige"
Post New Thread    Post A Reply

Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktranceaddicts i need your help for this tune want it badly [2003] [9]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRene Campo - "Sleep" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:48.

Forum Rules: