|
okej.. nu när alla muslimhatarna sagt sitt så vill jag bara tillägga något.
jag är inte muslim själv, född så, men inte praktiserande och inte troende. jag har inte mycket till övers för islam men mycket skitsnack hör jag här.
jag älskar argumenten "tror du vi skulle få göra som vi ville i mellan östern och bla bla bla"
öhh........ för det mesta ja!!!
i mitt hemland, iran, som är riktigt fuckad av regimen, så har de ändå tolerans mot andra religioner. vi har iranska judar, iranska kristna, sunni muslimer och gud vet vad mer. de har sina kyrkor, synagogor och liknande, och om jag inte har fel så har ni nog aldrig hört om de här människorna. varför inte undrar man? jo för att de aldrig klagar eller syns, så media berättar inte om de.
rebel9 har sagt ett enda argument här som äter upp resten av eras : ni har inte varit där själva så snacka inte massa skit, håll käften helt enkelt. det media visar upp är en skev bild och inte alls fakta.
en grej som min pappa noterat: många utlänningar från muslimska länder blir faktiskt religiösa när de kommer till andra länder, bara för att känna gemenskapen med andra muslimer och liknande. hur många muslim kompisar har ni som säger "vi är muslimer, vi käkar inte skinka" fråga de något om koranen så håller de käft och kan inte något. det handlar om främmande land där man försöker hålla gemenskapen..
nu säger svenskar, vadå då? varför kan de inte umgås med andra? det är ju lätt.. ett exempel från min sida då:
jag och massa invandrarkompisar var ute och festade på en klubb tillsammans, min kompis tjej är svensk och en annan kompis hade med sig en svensk polare, resten av oss var iranier, spanjorer, araber, kurder och so on.. av typ 20 personer, så hittade de två svenskarna varandra och satt och pratade med varandra genom kvällen, när de inte dansade på dansgolvet.
och en gång till, snacka inte skit om islam, islamiska länder eller något sådant, när ni själva inte varit där och känt på det själva. jag frågade min morbror hur iran var, han sa, de har till och med mer frihet än vad ni i sverige har.. visst finns det regler, men det är inte som om de dör av det.
alla har sina åsikter, men åsikter borde baseras på fakta från ens egna upplevelser och ögon än andras, särskilt medias. that's just bullshit.
och lägg när all skitsnack nu, islam är en underbar religion, precis som judendomen och kristendomen. ni behöver inte praktisera det eller hålla med det, men snacka inte skit om det. det är bara onödigt.
chill and peace.
And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000
|