Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack Springbreak Cruise!!!
Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

mitt namn dök upp på shotten över namnlistorna #45 lr 44 tror ja de va

Old Post Mar-02-2005 23:31  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life



Registered: Jun 2001
Location: Station 3

hehe mitt namn kom också med #46

Old Post Mar-02-2005 23:58  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by Laszlo
Varför skulle det betyda dödstöt för kulturen? Förstår inte vad vi har att förlora på att han blir anmäld...


om vi skulle förlora en tvist skulle det ge den vinnande sidan rätt enligt folket, alltså skulle det förmodligen bli så att det inte delas ut några tillstånd till fester osv. eftersom dom fått rätt i sina påståenden om att de hälften av alla som går på edm-fester tar droger.
Även om inte detta skulle hända så skulle det förmodligen bli en hel del rubriker om det vilket skulle leda till en allmän folktro att de flesta som lyssnar på edm tar droger. Det skulle förmodligen i sin tur leda till att edm skulle falla tillbaka till nån form av underground-nivå och inte utvecklas vidare på samma sätt som skett hittills.

alltså givetvis är det worstcase scenarios jag rabblar nu men du förstår säkert min tanke bakom, det skulle helt enkelt inte vara bra för EDM-kulturen om man förlorade ett sådant mål.


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Mar-03-2005 00:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by jofawe
Ja Steve, slå dig själv på ditt håriga bröst


muhahaha
(uppmärkte det nyss)


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Mar-03-2005 00:07  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hauken
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2004
Location: Oestersund

Njae, jag tror snarare att det TYDLIGT skulle markera att inte vi tolererar att bli kallade knarkare. Vare sig vi vinner eller inte. Det skulle definitvit skapa rubriker och belysa det faktum att det finns stark opinion mot Manne Jönssons uttalande.

Den allmänna folktron är redan idag att Manne Jönssons uttalande är riktigt och att säker hälften som går på "techno" eller "rejv" fester knarkar.

Att sedan vinna mot en polis tror jag blir väldigt svårt, men lagen säger det hela MYCKET tydligt;

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.



2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.
Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.


----------------------

Nice ScuL!

Old Post Mar-03-2005 00:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Hauken Click here to Send Hauken a Private Message Add Hauken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by Hauken
Njae, jag tror snarare att det TYDLIGT skulle markera att inte vi tolererar att bli kallade knarkare. Vare sig vi vinner eller inte. Det skulle definitvit skapa rubriker och belysa det faktum att det finns stark opinion mot Manne Jönssons uttalande.

Den allmänna folktron är redan idag att Manne Jönssons uttalande är riktigt och att säker hälften som går på "techno" eller "rejv" fester knarkar.

Att sedan vinna mot en polis tror jag blir väldigt svårt, men lagen säger det hela MYCKET tydligt;

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.



2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.
Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.


+1

tänkte precis skriva någe liknande

Old Post Mar-03-2005 03:12  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2003
Location: Stockholm

Är den där Emil också medlem här?

Old Post Mar-03-2005 08:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey



Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden

Tycker intervjun gick helt okej Stefan.
Väldigt bra att detta får lite positivt utrymme i media...KAN leda till något gott i slutändan!

Old Post Mar-03-2005 08:29  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum



Registered: Aug 2000
Location: Malmööööö!

Bra jobbat Steve! Det där skötte du utmärkt. och Emil med förresten Jag hade varit grymt nervös hehe.

Synd att det inte kommer utanför de regionala Stockholmsnyheterna för det hade gynnat klubbfolk över hela Sverige.


___________________
www.assortedtrance.com
www.facebook.com/assortedtrance
http://www.soundcloud.com/johannilsson
http://www.di.fm

Old Post Mar-03-2005 09:02 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

jag har spelat in.
om någon har plats att hosta det för oss alla kan jag skicka upp det.

den är 50MB.


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Last edited by ScuL on Mar-03-2005 at 12:17

Old Post Mar-03-2005 11:48  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
EsseT
Senior tranceaddict



Registered: Mar 2004
Location: Linköping
Sneaker Pimp

Bra jobbat steve hehe du kan det där ser jag =)
Jag är IMOPNERAD hehe Steve är verkligen representativ för oss alla HEHEH Bra jobbat


___________________
M-T ON TOUR 2007 7 YEARS)

Old Post Mar-03-2005 12:24  Sweden
Click Here to See the Profile for EsseT Click here to Send EsseT a Private Message Visit EsseT's homepage! Add EsseT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

quote:
Originally posted by ScuL
jag har spelat in.
om någon har plats att hosta det för oss alla kan jag skicka upp det.

den är 50MB.


har utrymme, men pga bandbredd kan jag inte göra det.. men lägga upp den på http://s13.yousendit.com/


___________________
Daniel

Old Post Mar-03-2005 15:07  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack Springbreak Cruise!!!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnknown awesome track #2 [2013] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackH4Z - "Fogger" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:58.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!