Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Ding Chavez
drs. progger

Registered: Jan 2001

Even nog een praktische vraag; Zit er een limiet aan het aantal minuten van de mix? Ik weet niet meer of dat vorige keer wel was, maar een uur lijkt me toch een mooie tijd om iets neer te zetten en dan blijft het ook nog te beluisteren voor de jury.

[edit]btw akkoord met die data[/edit]

Old Post Jun-06-2005 14:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Even nog een praktische vraag; Zit er een limiet aan het aantal minuten van de mix? Ik weet niet meer of dat vorige keer wel was, maar een uur lijkt me toch een mooie tijd om iets neer te zetten en dan blijft het ook nog te beluisteren voor de jury.

[edit]btw akkoord met die data[/edit]

Minimum 60 max 74 minuten lijkt me prima.

Old Post Jun-06-2005 14:13 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

Als dat de datum wordt, doe ik niet mee.. Te weinig gedraaid laatste tijd en dan wordt het al helemaal voor niemand leuk om naar te luisteren (voorzover dat sowieso niet het geval zou zijn).

Damn moet er echt weer eens meer tijd in gaan steken.

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Jun-06-2005 14:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sndh
'dispels & contradicts'

Registered: May 2003

ik doe gewoon nog mee, ben wel bezig nu met verhuizen enzo, maar t komt allemaal best goed!

Talvekoidik / Saafi Brothers / Murmur / Burial / Near The Parenthesis

Old Post Jun-06-2005 14:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for sndh Click here to Send sndh a Private Message Add sndh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ D-Man
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002

Goed bezig! Ik kan 1 juli wel een mixje af hebben

Old Post Jun-06-2005 14:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ D-Man Click here to Send DJ D-Man a Private Message Visit DJ D-Man's homepage! Add DJ D-Man to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

1 juli vind ik goed, anders wordt het voor mij ook lastig ivm met een (allerlaatste ooit hopelijk!) herkansing en vakantie. Begin juli heb ik wel tijd genoeg om te jureren.

De opzet van Snuggle vind ik goed. Maar is er al iets bepaald over de duur van de mixen? Een set van ongeveer één uurtje lijkt me voldoende.

Old Post Jun-06-2005 14:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Muppy
Bankzitter #1

Registered: May 2004

quote:
Originally posted by raoel
Even de topic doorgespit en alle namen op een rijtje gezet.
Als de twijfelgevallen even bevestigen en we een sluitingsdatum bebapelen maak ik voor die tijd wel een beoordelingsschema.

Dj's (21)
ahp2002
Bailey
Basd
Chicane
Cosmic
Ding Chavez
DJ D-Man
DJ_Siesta
dj_spare
djdavid
eieregooie
Glaniskanis
Lynxx
magrec
mahwang
MennoB
Raoel
sndh
subtrance
tijs08
TranceFool

Twijfel Dj's
New Wave? (kom op tim!)
Switch?

Juryleden (9)
@win
Asperge
basvh
Creamfields23
Djeebie
Fkwebeman
moogwai
nwopper
SnuggLe

Van deze weet ik niet wat ze willen:
Muppy
Phortje

doe mij maar laten jureren...dan heb je er 10

Old Post Jun-06-2005 15:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for Muppy Click here to Send Muppy a Private Message Add Muppy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by basd
Als dat de datum wordt, doe ik niet mee.. Te weinig gedraaid laatste tijd en dan wordt het al helemaal voor niemand leuk om naar te luisteren (voorzover dat sowieso niet het geval zou zijn).

Damn moet er echt weer eens meer tijd in gaan steken.

Eh...voor wanneer zou je er wel 1 af kunnen hebben dan?
Just asking...

Doe je best, schop marlous even de deur uit, en mixen kreng!
Dan zaterdag niet BBQ-en !

Old Post Jun-06-2005 15:47 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Dj's (20)
ahp2002
Bailey
Chicane
Cosmic
Ding Chavez
DJ D-Man
DJ_Siesta
dj_spare
djdavid
eieregooie
Glaniskanis
Lynxx
mahwang
MennoB
Raoel
sndh
subtrance
Theseus
tijs08
TranceFool

Twijfel Dj's
Switch?

Juryleden (10)
@win
Asperge
basvh
Creamfields23
Djeebie
Fkwebeman
moogwai
Muppy
nwopper
SnuggLe

Van deze weet ik niet wat ze willen:
Phortje

Basd doet niet mee met de huidige sluitingsdatum van 1 juli. Mocht die later worden dan kan dat nog veranderen.

Als Switch en Phortje nog even aangeven wat ze wel of niet doen hebben we waarschijnlijk iedereen wel.

Ik heb even in het 1 en ander opgezocht in de topicvan de vorige contest. Uiteindelijk is er bepaald dat de mixen max 80 minuten mochten duren.

Er zijn toen in totaal 3 rondes geweest, net als bram nu bedoeld, maar dat omschrift hij wat krom door er ronde 3 en de finale te noemen, wat eigenlijk hetzelfde is.

Vorig jaar heeft hij dit getypt:

quote:

Ronde 1:
- 5 groepen van 6 sets
- 10 juryleden, dus 2 juryleden per groep
- Beste 2 sets van de groepen gaan door (dus 10 mixen)
- 10 beste mixen worden over 2 groepen verdeeld, ronde 2

Ronde 2:
- 2 groepen van 5 sets (welke set in welke groep: 3x nummer 1 uit vorige ronde, 2x nummer 2 uit vorige ronde in groep 1, 2x nummer 1 en 3x nummer 2 uit vorige rodne in groep 2)
- 10 juryleden, dus 5 juryleden per groep die alles luisteren.
- Beste 2 sets van de groepen gaan door (dus 4 mixen)
- 4 beste mixen gaan door naar ronde 3

Ronde 3:
- 1 groep van 4 sets
- 10 juryleden, die alles luisteren

Zoiets wordt nu weer de opzet, afhankelijk van het aantal deelnemers.

En volgens mij was het zo dat de juryleden per ronde een week de tijd kregen om te beoordelen. Misschien dat dat nu wat moeilijk wordt vanwege de vakantie, maar daar hebben we nog wel even de tijd voor.

Jureren
Elke Dj doet zijn eigen ding, stijl doet er niet toe. Opbouw, platenkeus die iets of juist niets bijdraagt aan de sfeer van de set en natuurlijk mixtechniek zijn de punten om te beoordelen.
Natuurlijk zal een tranceliefhebber de sfeer van een trance set lekkerder vinden dan van zo'n eentonig en saaie prog set maar daar moet je toch een beetje doorheen kijken!

Weet niet hoe het beoordelen vorig jaar is gegaan. Misschien kan Bram dat even toelichten.
Elke mix toelichten met een paar regels tekst, zoiets las ik in de topic van de vorige keer. Of is dat uiteindelijk alleen gedaan bij de finale?

Ik denk dat het in de 1e ronde al voldoende is als elk jurylid doorgeeft wie nummer 1, 2 ,3 etc is. Daar komen de nummers 1 en 2 uitgerolt. Eindigen er meerdere deelnemers gelijk op de bovenste 2 plaatsen, dan moet de jury maar even overleggen via msn/chat.
In de verdere ronde misschien een persoonlijke toelichting per set?

Maar goed, dat is verder aan de jury...

Dus:
- 1 juli sluitingsdatum
- Mixen maximaal 80 minuten (of tussen de 60 en 80 minuten?)
- Mixen encoderen op VBR (--alt-preset standard)
- Stijl niet belangrijk; mixen beoordelen op opbouw, sfeer en mixtechniek.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jun-06-2005 17:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ D-Man
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002

Ik vind wel dat elke mix (ook in de eerste ronde) een paar regels commentaar / feedback van de jury moet krijgen. Is volgens mij de vorige keer ook zo gegaan. En zo veel werk is dat niet voor de juryleden... Mee eens?

Old Post Jun-06-2005 17:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ D-Man Click here to Send DJ D-Man a Private Message Visit DJ D-Man's homepage! Add DJ D-Man to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

Niet om de jury extra werk aan te smeren maar je kan toch wel in 2 regels vertellen waarom een mix wel of niet door is. Dan hebben de afvallers iig ook wat feedback.

[edit]ik ben niet enige die er zo over denkt [/edit]

Old Post Jun-06-2005 17:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cosmic
4-8-15-16-23-42

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by DJ D-Man
Ik vind wel dat elke mix (ook in de eerste ronde) een paar regels commentaar / feedback van de jury moet krijgen. Is volgens mij de vorige keer ook zo gegaan. En zo veel werk is dat niet voor de juryleden... Mee eens?

Ja idd vorig jaar was dat ook zo, en zo leer je er nog wat van (hopelijk!)

Ik ga morgen maar beginnen dan

Old Post Jun-06-2005 17:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for Cosmic Click here to Send Cosmic a Private Message Add Cosmic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack #6 Ilya Malyuev - Baltic Sessions 010 03-18-07 Part 2 [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMarc Houle - Bay Of Figs [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:16.

Forum Rules: