|
| quote: | Originally posted by Push2005
Het beste wat ge eigenlijk kunt doen is een schamel/bescheiden huisje kopen (idd met een lening); er wat renovatiewerken aan doen en het na een aantal jaren terug verkopen (en het zal tegen ferme meerwaarde zijn ) en dan een huis meer toepasselijk bij uw wensen te zoeken .
|
Denk je nu echt dat het zo simpel is?
Ten eerste is het al niet makkelijk om als jong koppel zomaar een lening te krijgen, zelfs al is het maar voor een "schamel" huisje om te renoveren. Dat kost nog steeds een aardig centje. En je vergeet precies dat "wat renovatiewerken" ook een serieus pak geld kost. Ofwel heb je een dikke spaarboek die daarin kan voorzien (maar welke starter heeft da?), ofwel moet je nog meer lenen. Maar dan moet al je al serieus wat geld in de renovatie pompen om uw huis uiteindelijk tegen een goeie meerprijs te kunnen verkopen. En wat ga je doen tijdens de renovatie? Geloof me maar, dan thuis blijven wonen is nagenoeg onmogelijk, dus dan moet je ondertussen ergens anders terecht kunnen. Weer extra kosten dus.
Het is echt niet zo makkelijk als het lijkt hoor. Zonder rijke ouders of een dikke spaarboek (verrassend genoeg hangt dat vaak samen ) is kopen of bouwen echt niet makkelijk, en is huren dus zeker geen "weggegooid geld"
Denk hier trouwens ook eens aan: Als je een lening afsluit voor een huis, dan hang je daar 30 jaar aan vast, en wie kan er voorspellen wat er in 30 jaar gebeurt? Zeker als 25-jarige, dan ligt uw leven nog niet eens volledig in de plooi, en wat zou je dan zo'n lening afsluiten die u voor de helft van uw leven vastbindt? Ik wacht dan liever tot ik wat ouder ben (pakweg 30 ofzo), en al wat beter weet wat ik wil doen qua woonplaats, werk, partner, kinderen, enzovoort...