Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > alleen wonen
Pages (23): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
domineesje
Con amor todo se puede!

Registered: Feb 2005

wij hebben besloten om binnen dit en een jaar te kopen of mss bouwen (das al 10 jaar dat we 500 - 600 € betalen en ons leeftijd is een schoon leeftijd om aan uw eigen eens te denken )

Old Post Jun-17-2006 23:12  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

quote:
Originally posted by Zehra

@ Nabistai: ik wil uw excelleke wel een keer zien can you mail it to me?!

Als jij het hebt Zehra mag je het me ook sturen
Ben ik ook wel benieuwd naar

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Jun-17-2006 23:18  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

waar je tegenwoordig ook rekening mee moet houden is dat wanneer je gaat bouwen/kopen je huis later minder waard zal zijn als het nu is. Der is al langer sprake van het feit dat men in de toekomst een boom verwacht op de vastgoedmarkt die samenhangt met de babyboomers, wanneer die sterven verwacht men een overaanbod van huizen die de prijs van huizen zal doen dalen. Het kan dus in dit geval voor jongeren zeker voordelig zijn om een tijdje te wachten met het kopen van een huis. Mensen die echter in de nabije toekomst een huis willen verkopen kunnen dat beter nu dan later doen.

Wat bouwen betreft zal voor de verdere toekomst zeker ook gelden dat het huis naar de toekomst toe minder waard zal zijn. Men zal zichzelf dus opzadelen met een lening voor een huis dat uiteindelijk minder waard is dan dat men eraan heeft uitgegeven.

Het blijft natuurlijk moeilijk te zeggen hoe de situatie over pakweg een 50 jaar zal zijn (wanneer 'jongeren' waarschijnlijk op het punt staan hun eigen huis te verkopen en in te ruilen voor een bejaardentehuis of een flatje)

Old Post Jun-18-2006 00:04  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Phortastic

ik ben ook wel benieuwd

Old Post Jun-18-2006 00:36  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
waar je tegenwoordig ook rekening mee moet houden is dat wanneer je gaat bouwen/kopen je huis later minder waard zal zijn als het nu is. Der is al langer sprake van het feit dat men in de toekomst een boom verwacht op de vastgoedmarkt die samenhangt met de babyboomers, wanneer die sterven verwacht men een overaanbod van huizen die de prijs van huizen zal doen dalen. Het kan dus in dit geval voor jongeren zeker voordelig zijn om een tijdje te wachten met het kopen van een huis. Mensen die echter in de nabije toekomst een huis willen verkopen kunnen dat beter nu dan later doen.

Moh; wa zeg je nu

Der is geen sector zo stabiel en veilig als de vastgoedsector. Heb je kapitaal en wil je beleggen ? De vastgoedsector is the place to be. Elk jaar stijgt ons huis in waarde sinds we het aangekocht hebben; en da zal de komende jaren alleen nog maar groter worden...

Ik snap natuurlijk dat de overgrote meerderheid van de starters het kapitaal niet hebben om te kopen; laat staan bouwen... Maar da wil nie zeggen dat, omdat je verplicht bent over te schakelen op huren, dat de beste oplossing is hé

Het beste wat ge eigenlijk kunt doen is een schamel/bescheiden huisje kopen (idd met een lening); er wat renovatiewerken aan doen en het na een aantal jaren terug verkopen (en het zal tegen ferme meerwaarde zijn ) en dan een huis meer toepasselijk bij uw wensen te zoeken .
Da hebben m'n ouders ook gedaan en die zijn daar zo verdomd content van. En afbetaling hebben ze nie op 20j gedaan; moest da uw financieel te zwaar uitkomen, dan kan je afbetalen op levensverzekering en DAT is pas interessant

Old Post Jun-18-2006 08:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shadowkid
hitokiri

Registered: Apr 2005

quote:
Originally posted by Phortastic

ik wil die file ook best wel eens zien. Hij kan het anders mss beter uploaden bij yousendit of een van die dingen.

Old Post Jun-18-2006 08:18  Belgium
Click Here to See the Profile for Shadowkid Click here to Send Shadowkid a Private Message Add Shadowkid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Push2005

Het beste wat ge eigenlijk kunt doen is een schamel/bescheiden huisje kopen (idd met een lening); er wat renovatiewerken aan doen en het na een aantal jaren terug verkopen (en het zal tegen ferme meerwaarde zijn ) en dan een huis meer toepasselijk bij uw wensen te zoeken .

Denk je nu echt dat het zo simpel is?

Ten eerste is het al niet makkelijk om als jong koppel zomaar een lening te krijgen, zelfs al is het maar voor een "schamel" huisje om te renoveren. Dat kost nog steeds een aardig centje. En je vergeet precies dat "wat renovatiewerken" ook een serieus pak geld kost. Ofwel heb je een dikke spaarboek die daarin kan voorzien (maar welke starter heeft da?), ofwel moet je nog meer lenen. Maar dan moet al je al serieus wat geld in de renovatie pompen om uw huis uiteindelijk tegen een goeie meerprijs te kunnen verkopen. En wat ga je doen tijdens de renovatie? Geloof me maar, dan thuis blijven wonen is nagenoeg onmogelijk, dus dan moet je ondertussen ergens anders terecht kunnen. Weer extra kosten dus.
Het is echt niet zo makkelijk als het lijkt hoor. Zonder rijke ouders of een dikke spaarboek (verrassend genoeg hangt dat vaak samen ) is kopen of bouwen echt niet makkelijk, en is huren dus zeker geen "weggegooid geld"

Denk hier trouwens ook eens aan: Als je een lening afsluit voor een huis, dan hang je daar 30 jaar aan vast, en wie kan er voorspellen wat er in 30 jaar gebeurt? Zeker als 25-jarige, dan ligt uw leven nog niet eens volledig in de plooi, en wat zou je dan zo'n lening afsluiten die u voor de helft van uw leven vastbindt? Ik wacht dan liever tot ik wat ouder ben (pakweg 30 ofzo), en al wat beter weet wat ik wil doen qua woonplaats, werk, partner, kinderen, enzovoort...

Old Post Jun-18-2006 13:22  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Denk hier trouwens ook eens aan: Als je een lening afsluit voor een huis, dan hang je daar 30 jaar aan vast, en wie kan er voorspellen wat er in 30 jaar gebeurt? Zeker als 25-jarige, dan ligt uw leven nog niet eens volledig in de plooi, en wat zou je dan zo'n lening afsluiten die u voor de helft van uw leven vastbindt? Ik wacht dan liever tot ik wat ouder ben (pakweg 30 ofzo), en al wat beter weet wat ik wil doen qua woonplaats, werk, partner, kinderen, enzovoort...

wij hebben het ervaren, een week voor we alles gingen tekenen (bouwplannen omg Zaventem), hoorden we van de dokter dat hij kanker had..... alles dus maar stopgezet, wat we ons zeker niet betreuren

Old Post Jun-18-2006 13:27  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

^is het moeilijk om aan een lening te geraken? wtf? tis poepsimpel wie heeft er tegenwoordig bijna geen lening???
denkt ge dat al die jonge mensen die met een ferme bak rond rijden? dat met cash hebben betaald? praktisch 50% daarvan zitten met een leasing.
ik volg push 2005: het is tegenwoordig inderdaad beter een oud huisje te kopen, en dit te renoveren. dan kan je er zelf het geld insteken dat je wil, en wanneer je wilt.
alleen het doorverkopen terug opnieuw beginnen is nogal vergezocht. alle toch voor jonge mensen die geen rijke ouders hebben.
dit is eerder een 10-20jaren plan.

Old Post Jun-18-2006 13:28  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

quote:
Originally posted by Kaidreas
^is het moeilijk om aan een lening te geraken? wtf? tis poepsimpel wie heeft er tegenwoordig bijna geen lening???
denkt ge dat al die jonge mensen die met een ferme bak rond rijden? da

zal wel stuk aan goede ouders liggen hoor, en dat zijn dan meestal van die gasten die lang thuis blijven wonen en zo goed als niks moeten afgeven

Old Post Jun-18-2006 13:31  Belgium
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

^ze betalen gewoon niet.
mijn moeder werkt op een bank, en heeft met niets anders dan zo'n gasten te maken. maar niet alleen jonge mensen. ook bekende mensen. gewoon niet willen/kunnen betalen.

ik denk dat je gewoon voor jezelf moet uitmaken wat je belangrijk vind in het leven? een gezin stichten: huisje, tuintje, boompje, beesje. of dat geld ergens anders in pompen.

Old Post Jun-18-2006 13:34  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Denk je nu echt dat het zo simpel is?

Idd! Moeilijker dan dat is het niet uit te leggen; je moet alleen de moeite doen

Mijn ouders waren afgestudeerd; hadden een jobke met een vrij bescheiden loon en zijn direct beginnen lenen (kdacht 2 of 3 miljoen bef) voor een huis in antwerpen te kopen. Een rijhuis in de Schulstraat, midden int centrum vant stad... Een half krot bijna . Ze hebben dat gerenoveerd en na 8 jaar verkocht voor 5 miljoen.
En trouwens, de banken doen niet liever dan u geld geven; da is hun job. Ge hebt een vast inkomen nodig en hupla, daar ist contract. Het enigste waar je mee zit is dat je idd voor 20 jaar vastzit. Maar als je geen RISICO durft nemen in je leven is je leven saai; en kies je idd beter voor huren maar dan verlies je op termijn. Leven is voor mensen met visie...

En nog iets; mn ouders zijn derna naar brugge gekomen om een huis dat dubbel zo duur is te kopen; m'n ma werkte al niet meer voor de kinderen dus we vielen op een inkomen. Na de verkoop van dat eerste huis een klein leningske erbij en een groot huis gekocht. Ons huis is ondertussen al 3 miljoen bef meer waard dan zijn aankoopprijs en het afbetalen duurt nog 8 jaar ofzo. Daarna niets dan winst en feest

En vergeet niet: Alles wat je van werken aan je eigen huis doet is een INVESTERING, alles wat met een gehuurd huis gebeurd is een VERLIES. Want na al die jaren na het kopen heb je BEZIT; bij huren op lange termijn bezit je NIETS

En ook nog; het risico pakken moet je durven doen. Je kan ook afkomen dat er iets gebeurd met uw huurbaas (overreden ofzo) en dan sta jij mooi op straat

Kopen ftw

(edit: voor alle duidelijkheid; mijn ouders hebben geen rijke ouders want bvb menne pa is een boerezoon en kreeg van thuis alleen maar een pak mest mee )

Old Post Jun-18-2006 13:34  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > alleen wonen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (23): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback2-3 year old house with great vocal [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBrancaccio & Aisher - "Darker" (Reset The Breaks Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:10.

Forum Rules: