|
Shit.. Det h?r ?r n?stan sorgligt. Ni s?tter ord i munnen p? mej och f?rhoppningsvis omedvetet, s? tolkar ni mej fel.
Jag n?mnde best?mt att:
| quote: | Originally posted by Virus
N?r n?gon r?nar en bank s? kommer ofta ingen till skada.
|
Jag ?r ledsen, men jag delar inte vissas goda r?ttspatos. Som jag ser det s? ?r systemet inte byggt f?r alla, utan bara f?r dom som ?r anpassade till systemet. Alla kan helt enkelt inte ta sig fram den l?nga v?gen och d? beskyller jag inte dom som naturligtvis s?ker sina egna l?sningar (dock inom vissa ramar, f?r s?dana finns alltid). |
Tjuvarna tog risken. Om dom lyckas s? ?r allt okej ingen kommer till skada, men om det g?r ?t skogen d? ?r det naturligtvis inte okej. I fall de misslyckas, sp?rar ur p? n?t s?tt d? tog dom chansen och sumpade allt. S?g att dom skjuter n?gon eller skr?mmer personalen s? att dom f?r men f?r resten av livet, naturligtvis ?r det enligt mej, INTE OKEJ. Den po?ng jag hela tiden f?rs?kte framf?ra var att:
Samh?llet ?r inte r?ttvist. Alla f?ds inte att leva i trygga f?rh?llanden. M?nga lever i helt andra samh?llen ?n det som portr?teras i media. De lever d?r utan t.ex. samma m?jligheter till akademisk utbildning, f?r kom inte och s?g att skolan ?r samma ?verallt och dessutom m?ste man till?gga att skolan f?r den delen ?verhuvudtaget inte ?r f?r alla. N?r n?gon tar stora risker som dessa s? kan jag f?rst? dom. Varf?r skulle inte de ha samma ambitioner, n?r de ser folk i Ferraris och tunga pl?nb?cker? De ?r fullt medvetna om att de aldrig kommer att n? sina dr?mmar utan att bli kriminell.
G?r det ?t helvete s? m?r ingen s?mre ?n dom, men lyckas dom, ja d? klappar jag dom p? axeln hellre ?n att ringa polisen om jag skulle bevittna r?net. Jag vill inte vara den som avg?r n?gons ?de n?r jag inte kan historien bakom g?rningsmannen. Det kan mycket v?l vara n?gon vars liv st?r p? spel om dom inte lyckas skaffa fram tillr?ckligt med pengar.
Men s?tter n?gon fast en elak hustrumisshandlare som velat g?ra det stora breaket s? ?r jag naturligtvis n?jd med det. Honom unnar jag ingenting. Men alla brottslingar passar inte in p? schablonartade bilder. Jag f?rs?ker att inte f?rakta n?gon. Vill de tj?na pengar p? brott, s? l?nge som det ?r:
inom vissa ramar, f?r s?dana finns alltid
|
Jag skulle s?llan vittna, det spelar ingen roll hur m?nga skr?ckexempel som jag ?nd? aldrig skulle konfronteras med, som ni m?lar upp. Jag ?r inte intresserad av att "p?verka" p? det s?ttet.
| quote: | Originally posted by F?rmodligen N?n Smart J?vel, Fem Sekunder Efter att Jag Postat Mitt Inl?gg
"..Men King of Clubs, skulle inte v?rlden g? under om alla t?nkte som du.." |
Jo, men det g?r den inte. Det ?r jag s?ker p?. Kolla hur m?nga som detta retade gallfeber p?. Folk kommer att vittna, folk kommer alltid att vara goda samh?llsmedborgare, hur illa det ?n ser ut. Det ?r jag s?ker p?. Det ligger i m?nniskans natur.
Till?gges s? att jag inte misstolkas igen:
Jag skulle ingripa om jag s?g en v?ldt?kt. Sj?lvfallet.
| quote: | Originally posted by reveal
Ringer du ambulansen f?r att hj?lpa din kompis som just r?kat ut f?r en olycka?
|
Ja, naturligtvis.
| quote: | Originally posted by Aendy
N?got ?r allvarligt fel med dagens samh?lle! |
Svar Ja. Och jag skulle hj?lpa en sv?rt skadad kille om jag s?g n?n f?rresten.
Mindshooter, Jag tror jag get svar p? det du skrivit ovan. Och sn?lla, kalla mej inte anarkist. Tack p? F?rhand!
| quote: | Originally posted by reveal
hade varit intressant att se vad King Of Clubs har att s?ga nu |
Hoppas det h?r r?cker!
Och tack lonne och Vitryss f?r att ni f?rsvarade mej medan jag var ute och slog en fet!
--
Det var det enda jag ville f? sagt. Och n?r man d? hoppar p? mej och tar saker ur sitt sammanhang, d? blir jag fundersam. Jag tycker det ?r l?jligt hur vissa reagerar n?r de konfronteras med till synes obehagliga id?er. Jag har respekt f?r i stort sett alla h?r p? forumet och TA har berikat mej mycket, men n?r det g?r till den h?r sortens smutskastning d? tappar man lusten.
S?tt er och sl? p? "Americas Dumbest Criminals" och skratta ist?llet, jag tror tyv?rr inte att n?t jag sagt kommer att f?r?ndra n?nting. Flame away.. 
Edit: stavning..
Last edited by Virus on Jul-16-2002 at 02:12
|