|
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
2 serialkillah: ik weet niet goed hoe ik t moet stellen, maar bv. op t nieuws zei een politicus dat zoiets niet mag gebeuren omdat wij een tolerant land zijn. HALLO!! ik vind nederland HELEMAAL niet tolerant, en dan zoveel van allochtone als van autochtone zijde!! er word duidelijk van beide zijden uit gegenerlaiseerd wat voor mij een doorn in het oog van de tolerantie is.
ik vind het echt heel moeilij om uit te leggen. ik vind dat pim fortuyn met de manier waarop hij dingen bracht en campagne voerde bepaalde extreme denkbeelden de wereld in heeft gebracht, bijvoorbeeld tegenover allochtonen, maar ook bijvoorbeeld met dat WAO gedoe: dat mensen het zelf maar moeten oplossen als ze niet op het werk gewond zijn geraakt (om het maar even plat te zeggen)...hoewel Nederland natuurlijk al een behoorlijk individualistische maatschappij is, is het door pim fortuyn naar mijn idee nog een tikje erger geworden..."ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken" of "het recht van de sterkste" en dat soort ideeën..en naarmate die sfeer belangrijker wordt kunnen mensen ook gaan denken dat als zij het niet eens zijn met bepaalde belangrijke personen dat zij daar dan maar een eind aan moeten maken ofzo....
ik weet het natuurlijk OOK niet wie het was, waarom het was......maar ik denk wel dat deze actie makkelijker is gemaakt door de sfeer die er de laatste tijd hing....
NOGMAALS (voor de blinden of selctief lezenden onder ons).....MOORD is NIET het ANTWOORD
*zucht*
en als ik het niet goed verwoord.....jammer....beter kan ik dat op t moment niet. PUNT |
kijk, hier ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat in die paar maanden waarin fortuyn 'in the picture' stond, de normen en waarden qua moord en geweld zo sterk zijn gedaald dat je het in je hoofd kan halen dat je dan maar iemand waar je het niet mee eens bent overhoop moet schieten.
sterker nog, ik denk niet dat de dader ook maar een scheutje verstand in z'n kop heeft, want als het een tegenstander van foruyn is, heeft ie met z'n daad de 'zaak' fortuyn alleen maar sterker en z'n aanhang feller gemaakt.
Isreal heeft ook arafat laten leven met in het achterhoofd dat het anders een martelaar wordt en dan de dingen pas echt uit de hand gaan lopen.....