Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verkiezingen 22 januari 2003
Wat ga jij stemmen op 22 januari?
You do not have permission to vote on this poll.
CDA 5 6.94%
PvdA 13 18.06%
VVD 25 34.72%
SP 6 8.33%
D'66 5 6.94%
Groenlinks 1 1.39%
LPF 4 5.56%
Leefbaar Nederland 0 0%
Iets anders....(reply even!) 3 4.17%
Ik ga niet stemmen .... (waarom? reply even!) 3 4.17%
Ik MAG nog niet stemmen..... 7 9.72%
Total: 72 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (20): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by AlFerox
dit bedoel ik dus

dan wil je er toch mee zeggen dat marokkanen van nature uit achterbaksER (of in ieder geval profiteerderiger) zijn dan nederlanders???

beetje slap dit, eerst iets zeggen en er vervolgens niet voor uit durven komen..

maarja, ik ken je wel langer dan vandaag dus dat verbaast me niks.

Zo interpreteer jij het misschien, maar ik niet. Ligt er maar aan of je er een negatieve draai aan wilt geven of niet, alle immigranten zijn "profiteerderiger" dan de oorspronkelijke bewoners, kijk maar naar de Nederlanders die naar Belgie of Monaco verhuizen omdat ze daar minder belasting hoeven te betalen. Dat is gewoon een reden waarom je immigreert, om te profiteren van het betere leven daar. Marokkanen hier in Nederland hebben genoeg aan de uitkering die ze hier in Nederland krijgen, daar kunnen ze meer van kopen dan dat ze in Marokko konden van hun eigen salaris. En die mensen gaan dus (wat ik best wel te begrijpen vind) in de WAO zitten. Krijgen genoeg geld om te leven en ze hoeven er niks voor te doen. En veel Nederlanders weten dit ook, en die vinden gewoon dat die mensen die er onterecht inzitten maar uit de WAO moeten gaan om zo ook hun steentje bijdragen aan het "verrijken van de armen", zo zie ik het gewoon.

En omdat ik nu iets zeg over marokkanen hier in Nederland word ik meteen weer gezien als iemand die iets tegen buitenlanders heeft...

dat bedrag wat je trouwens bedoelt is 500.000 gulden oftewel ongeveer € 227.000. Maar volgens mij willen de linkse partijen de andere 3 belastingschijven ook hogere belastingpercentages geven, maar dat weet ik niet zeker.

Communisme is trouwens het meest erge regime wat er bestaat op dit moment in de wereld, Stalin heeft meer dan 36 miljoen "bolsjewieken" omgebracht in zijn periode, en dat allemaal om de productie te verhogen. (Er zijn "maar" 6 miljoen joden omgekomen tijdens de 2de wereldoorlog) Vroeger toen het kapitalisme nog niet bestond waren de Afrikanen ook arm en was het Westen ook rijk, en dat komt gewoon allemaal door de grond waar we op wonen, in Afrika is de grond hartstikke onvruchtbaar, daar kan dus niks op verbouwd worden. Landbouw is het begin van elke goedlopende economie, zonder dat is er namelijk geen eten en kan er niks opgebouwd worden. Afrika zal dus nooit veel rijker kunnen worden wat we er ook aan doen. Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat het zeer triest is wat er in Afrika en andere 3de wereld landen gebeurt. Ik vind ook best dat we iets meer aan ontwikkelingssamenwerk mogen uitgeven om zo die mensen te helpen.

Old Post Jan-12-2003 13:26 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Stivvekk
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2001

quote:
ach je wil niet weten hoeveel slachtoffers het kapitalisme wel niet maakt..

kapitalisme zorgt ervoor dat een klein deel van de wereld rijk kan zijn door het overgrote deel ervan arm te houden. daar is het hele principe op gebasseerd.
een klein deel kan rijk zijn door de overgrote meerderheid arm te houden.

wist je bv dat:

de helft van de wereldbevolking van minder dan 2 dollar per dag moet leven.

1 op de 5 mensen het met minder dan 1 dollar per dag moeten doen.

dat de 5 rijkste personen op aarde net zoveel bezitten als de 600 miljoen armsten!!

een amerikaan 300x zoveel energie gebruikt als een afrikaan?

de levensverwachting voor een nederlander 75 is en voor iemand in sierra leone 30

800 miljoen mensen chronisch honger lijden

1 op de 3 afrikanen is te licht, terwijl 45% van de nederlanders, 50% van de duitsers en 55% van de amerikanen te zwaar is!!

dat er over de hele wereld genomen 1 arts op 181518 mensen is. in de VS is dat 1 op de 389

kijk ik ben zeker geen communist, fout ervan is dat er een dictator aan het hoofd staat. het is geen democratisch bestel.
met sommige denkbeelden ben ik het in ieder geval zeker wel eens, maar dat was denk ik wel duidelijk

Even voor de duidelijkheid;

Voor 2 dollar koop je in Thailand bijvoorbeeld, en dat is dan nog een rijk land voor 3e wereld-normen, ook wel heel wat meer eten dan in de VS

Dit geldt ook voor stelling 2

Dit geldt ook voor stelling 3

Dat afrikanen gemiddeld 300x minder energie gebruiken dan amerikanen valt alleen maar toe te juichen, wat nou als heel afrika ineens 300x meer stroom op ging wekken met kolen- en aardgascentrales, lekker voor het milieu (amerikanen zouden dus idd minder energie moeten gebruiken, maar als je 300x minder energie gebruikt valt er ook weinig te beleven in zieknhuizen en op het gebied van technologische vooruitgang, die uiteindelijk weer zal leiden door het zuiniger omspringen met het milieu hopelijk)

dat de levensverwachting voor een nederlander 75 is en voor iemand in sierra leone 30 is, heeft ook te maken met de burgeroorlogen daar in de regio en het eindeloos blijven neuken zonder condoom waardoor er niet alleen veel AIDS verspreid wordt maar er ook veel kinderen worden geboren zonder dat de ouders een toekomst kunnen realiseren voor hun kind en dus uit armoede sterven op zeer jonge leeftijd, wat de gemiddelde leeftijd ook drukt. Eindconclusie: ze hebben zelf meer verantwoordelijkheid voor die lage levensverwachting dan wij hier.

800 miljoen mensen lijden chronisch honger vooral omdat mensen kinderen krijgen die ze niet kunnen voeden. verder ook natuurlijk omdat veel regeringen corrupt zijn; zo worden in afrika veel voedseldroppingen geconfisqueerd door militairen of rebellen en tegen woekerprijzen worden verkocht aan de burgers voor wie het bedoeld is, je zou van die 800 miljoen dus een groot gedeelte niet onder de verantwoordelijkheid van het westen schuiven.

dat 1 op de 3 afrikanen te licht is, terwijl 45% van de nederlanders, 50% van de duitsers en 55% van de amerikanen te zwaar is hoort natuurlijk bij de hierbovengenoemde argumenten.

Al met al valt er dus ook nog heel wat te verbeteren in de landen zelf, ipv alleen maar het westen zwart te maken en de landen dus wijsmaken dat ze zelf niets hoeven te veranderen. Het westen kan zeer veel beteken voor de armen op deze aarde, maar door chronisch maar tegen ze te vertellen dat ze heel zielig zijn en dat het allemaal onze schuld is zal de huidige situatie niet verbeteren.

S.

Old Post Jan-12-2003 15:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for Stivvekk Click here to Send Stivvekk a Private Message Visit Stivvekk's homepage! Add Stivvekk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by Stivvekk

*knip*

ohja, tuurlijk joh

armoede in de wereld is maar een verzinsel,
net als de holocaust zeker??

jezus, wat ben jij een misselijk ventje zeg!

Old Post Jan-12-2003 16:14  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Stivvekk
Senior tranceaddict

quote:
ohja, tuurlijk joh

armoede in de wereld is maar een verzinsel,
net als de holocaust zeker??

Hou je nazivergelijkingen voor je truus

ik heb de armoede en ellende nergens ontkend, alleen de verantwoordelijkheid ervoor niet geheel bij het westen neergelegd.

misschien toch maar even een cursus lezen doen, misselijk links ventje met als icoon een moordenaar en onderschrift het symbool voor een regime dat wereldwijd het meeste dodelijke slachtoffers op z'n naam heeft staan?

Old Post Jan-12-2003 16:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Stivvekk Click here to Send Stivvekk a Private Message Visit Stivvekk's homepage! Add Stivvekk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002

Old Post Jan-12-2003 16:27  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Stivvekk
Senior tranceaddict

quote:

ghehehghehe

Ik wil de sfeer niet verpesten maar ik heb geen zin om als iemand te worden afgeschilderd die de nazi's probeerd te vergoeilijken, alleen omdat iemand het niet eens is met je mening die over een totaal ander vlak gaat dan die van de 2e wereldoorlog.

S.

Old Post Jan-12-2003 16:30  Netherlands
Flipper01
Addicted dolphin

Registered: Mar 2001

quote:

Da's een beetje zielige reactie.. Ik moet zeggen dat de discussie zonder grote flamewars verloopt!! In tegenstelling tot eerdere topics
Het verschil tussen links en rechts is hier vrij groot en tot een oplossing kan je toch niet komen, maar je kan wel duidelijk maken waar je voor staat en dit met goede argumenten onderbouwen!!

AlFerox heeft gelijk met zijn lijstje feiten, dit is ook wel erg, maar Stivvekk geeft toch wel duidelijk aan dat dit niet te verwijten valt aan het kapitalisme

quote:
Originally posted by Rudy
Maar ik denk niet dat je de schuld moet geven aan het kapitalisme van de 20e en de 21e eeuw maar meer aan het kapitalistisch imperialisme aan het einde van de 19e eeuw! De westerse bevolking heeft inderdaad de rest van de wereld uitgebuit! Het is daarom ook van groot belang dat wij hun helpen dat doen we ook! Maar kan jij mij nou uitleggen waarom jou partij dit beter zou kunnen doen dan de andere partijen?

Zeer goed verwoord!!

Old Post Jan-12-2003 20:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Ik heb ff een vraagje aan de VVD stemmers onder jullie... Zoals jullie bekend is doet de overheid er vanalles aan om het roken tegen te gaan. Vinden jullie alle campagnes e.d. het geld wel waard?

Old Post Jan-13-2003 02:16 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by eieregooie
Ik heb ff een vraagje aan de VVD stemmers onder jullie... Zoals jullie bekend is doet de overheid er vanalles aan om het roken tegen te gaan. Vinden jullie alle campagnes e.d. het geld wel waard?

Niet allemaal. Als het over roken onder jongeren gaat wel ja, daar moet het meteen ontmoedigt worden. De agekeys zijn daarom een goede stap, maar dat kost mijns inziens wel te veel geld en daar wordt toch wel weer wat op gevonden zodat iedereen sigaretten mag kopen.

Het idee dat tabaksfabrikanten geen reclame meer mogen maken vind ik een beetje jammer: veel grote festivals (TT in Assen en Drum Rhythm bv) komen hierdoor in moeilijkheden.

Roken moet wel tegen worden gegaan, en de daling van het aantal rokers laat zien dat dit al wel een beetje helpt. Maar niet ten kost van alles...het geld kan beter in onderwijs/veiligheid worden gebracht.

quote:
Originally posted by Optimus
nerd, je weet zelf ook wel waarom ik m erin heb zitten Omdat ie natuurlijk een icoon is van China

Lekker boeiend....tis gewoon een EIKOL!

Old Post Jan-13-2003 09:05 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Trouwens, ik zie hier weinig mensen die op Leefbaar Nederland stemmen. Althans, volgens de poll stemt niemand erop. Waarom? Ik kreeg het advies op Leefbaar Nederland te stemmen van de stemwijzer, maar ik doe het niet.

1) Ik zie ze mijn wensen niet goed vertegenwoordigen (..oke, je moet uit idealen stemmen, maar dit wordt helemaal niets)
2) Hun programma staat me op een paar punten niet aan.

Hiermee in combinatie, je ziet/hoort weinig van deze partij. Dit komt omdat ze niet uitgenodigt worden voor de debatten. Hetzelfde geld jammergenoeg ook voor D'66! Het is eigenlijk een schande dat zij niet uitgenodigt worden, terwijl het een hele degelijke partij is. Ik heb een aantal jaren geleden steeds op D'66 gestemt.

Wat vinden jullie ervan dat zij niet uitgenodigt worden?

Old Post Jan-13-2003 09:18 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjSuez
JappiOaddict :D

Registered: Apr 2002

Ik heb echt nog geen idee wat ik moet stemmen...

alle stemwijzers geven LPF bij mij als eerste keus aan, maar ik ga niet op dat zooitje ongeregeld stemmen...als 2e komt de VVD uit de bus, maar dat vind ik een btje een kleurloze partij gewor5den, en op 2 belangrijke punten voor mij (referenda en boringen in de waddenzee) ben ik het weer niet met ze eens, dus ik weet het nog niet, ik strem dus ook nog maar even niet. Ik ga vanavond naar een lijstrekkersdebat in een universiteitsgebouw bij ons, en dan hoop ik wat wijzer te worden...

Old Post Jan-13-2003 10:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for DjSuez Click here to Send DjSuez a Private Message Add DjSuez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M5
FREAK

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by SnuggLe

Wat vinden jullie ervan dat zij niet uitgenodigt worden?

Met Maorijnissen en Bos erbij is het nu al zo'n zooitje omdat zij niemand uit laten praten. Met nog weer een paar erbij lijkt het me helemaal niet meer te houden.

btw valt wel op dat die linkse vogels altijd zo aan het bleren zijn , hebben ze zeker nog overgehouden aan al die demonstraties waarin ze hebben meegelopen om te protesteren tegen al het 'onrecht'

Old Post Jan-13-2003 14:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for M5 Click here to Send M5 a Private Message Add M5 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verkiezingen 22 januari 2003
Post New Thread    Post A Reply

Pages (20): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown - turn around [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackIndoctrinate - "Waiting For You" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:46.

Forum Rules: