vet inte vad jag själv skulle tycka om jag går på stan och helt plötsligt ser ett gäng som har en bild som jag har gjort på sina tröjor utan att fråga.... + copyright skit finns också..
eller skit skall jag inte säga.. det e bra med copyright lagar
Jan-13-2003 17:23
ExOn
Still around
Registered: Jan 2002
Folk i UKTA har haft den ängeln tryckte på t-shirts och träffat Armin.. no problemas!
Jan-13-2003 17:35
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
Var kommer ängeln ifrån?
Jag tycker att den symboliserar lite mjukare trance..jag vill ha nåt hårdare!
Jan-13-2003 18:14
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
quote:
Originally posted by Nyx
Var kommer ängeln ifrån?
Jag tycker att den symboliserar lite mjukare trance..jag vill ha nåt hårdare!
Det är armins logga som han har under namnet "ARMIND" tror jag...eller om det är en skivföretagslogga vet inte.
Själv är jag helt emot det, för det första är det olagligt, även om armin inte bryr sig. Vi måste ha hans tillstånd. För det andra känns det jättelamt att representera TA SWE med vårat namn och en logga som inte alls är relaterat till oss eftersom det är någon annans.
My point of view.
Det var ingen som nappade på idén att alla trycker själv om man skickar hem trycken till er? Det enda man behöver göra själv är juh att stryka
Jan-13-2003 18:47
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
killar kan inte stryka hohohoo...nej ja skojade bara
men seriöst, såna tryck man stryker på håller inte ens en tvätt...det e käs
Originally posted by mindshooter
Det är armins logga som han har under namnet "ARMIND" tror jag...eller om det är en skivföretagslogga vet inte.
Själv är jag helt emot det, för det första är det olagligt, även om armin inte bryr sig. Vi måste ha hans tillstånd. För det andra känns det jättelamt att representera TA SWE med vårat namn och en logga som inte alls är relaterat till oss eftersom det är någon annans.
My point of view.
Det var ingen som nappade på idén att alla trycker själv om man skickar hem trycken till er? Det enda man behöver göra själv är juh att stryka
Jag är inget fan av AVB..så ängeln vill jag inte ha!
Jag har specielpapper för textiltryck..köpte ett 10-pack för ca 100 :- för ett tag sen..Har nämligen bl.a. gjort en T-shirt med Overdose-tryck..den blev helfet!
quote:
Originally posted by Glorie
killar kan inte stryka hohohoo...nej ja skojade bara
men seriöst, såna tryck man stryker på håller inte ens en tvätt...det e käs
Jag kan stryka (om jag måste)
Overdose-trycket jag gjorde höll kanske 2 tvättar sen blev det suddigt och frasigt
Jan-13-2003 18:59
P4z!
see you in another life
Registered: Jun 2001
någon som har några förslag på motiv? Har idétorka
Jan-13-2003 19:04
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
ja hade sånt stryktryck å det pajade efter en tvätt..
men om man bara bestämmer motiv fram å bak... så trycker man upp låt oss säga 20 såna tröjor... tighta tröjor då som ni ville ha.. å sen för de som vill ha sitt namn på ärmen.. trycker man det också... skitlätt ju.. å de som vill ha namn får betala en 50 kr extra bara...
eller vad det kan kosta
har själv tryckt upp tröjor, både hos firma å sånt hemmagjort
på de hemmagjorda (det var riktigt kul alltså...) skrev ja bara typ trancesaker, som "Trance me" å sånt tuffit, heheheh
sen har man ju pysslat me lite självlysande färg å sånt me... men jaa... (kom på en pinsam grej alltså, det ska vi inte dra här)
Jan-13-2003 19:10
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Men som jag förstod det skulle Stävä ta hand om tryckandet, och jag hela tiden fattat det som att det är stryktryck som gäller, han lär juh knappast trycka in en t-shirt i skrivaren på jobbet Jag hörde häromdan att det fanns stryktryck som var tvättåligt....borde gå....man kanske inte alltid måste använda den, och då kan man faktiskt som steve säger tvätta för hand innan festen
Jan-13-2003 19:31
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
jaha så bara för att ängeln representerar Armin och vissa här inte gillar armin så är ängeln ett dåligt motiv?
Det var det sämsta jag hört.
Jag skiter i om det är Armin, DJ PHAT BASS2k eller någon annan tysk bögtechnoproducent som har ängeln som sitt motiv men jag tycker den är söt och ball för det.
Och nej vi vill inte ha någon hardtranceinspirerat tryck.
Tror för övrigt inte det är så många som vet att ängeln kommer från Armind.
Mindshooter: nu ska du inte vara sådan, om du respekterar varje copyrightlag så strängt så antar jag att du inte har en endaste mp3a på hårddisken?
vet hut folk! Jag vill ju bara ha en snygg t-shirt som visar att jag lyssnar på trance.
Registered: Aug 2001
Ska vi inte ha en unik symbol som representerar SWETA?