Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Festival Trance @ La Chapelle 26/27 Août 2005
Pages (124): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
_ Andy _
Frankie Fan

Registered: Oct 2002
Re: BULLSHIT!

quote:
Originally posted by precision
DANY, WHY THE HELL ARE YOU TALKING LIES?

YOU MESSED UP EVERYTHING FOR ALL DJS. THATS THE ONLY REASON WHY THE DJS DIDNT APPEAR. THEY COULDNT APPEAR BECAUSE OF YOUR N O T FIXED THINGS! (TICKETS!). ARE YOU LIVING IN A CAVE?

YOU PROMISED EVERY DJ A FEE, YOU PROMISED THIS, THAT, THIS, THAT!
AND YOU DID N O T H I N G!

SOME PEOPLE WILL SUE YOU TO COURT BECAUSE OF FAILURE, MISMANAGEMENT, AND TOTALLY BULLSHIT, WHICH WE CALL : SLENDER!

YOU WANT A GOOD PARTY? THEN MAKE SURE YOU HAVE FIXED YOUR STUFF IN TIME, AND DONT HIDE YOURSELF BEHIND STUPIDITY LIKE: ALLERGIES OR * TRAVEL AGENCY IS CLOSED DUE HOLIDAY SEASON * AS YOU KNOW ITS NOT TRUE!

YOU JUST FAILED BECAUSE YOU COULDNT FIX THIS BIG PARTY THING YOURSELF.

INSTEAD OF BEEING HONEST DUE YOUR MISTAKES, YOU TRY TO BACKSTAB THE DJS RIGHT NOW AND TO SAFE YOUR OWN FACE!

THE PARTY PEOPLE WHICH WERE THERE SHOULD HAVE THE RIGHT TO HEAR THE TRUTH AND THEREFOR I POST THIS!.

Je crois que maintenant c'est dit, la vérité éclate !

Ma review arrive plus tard.

Old Post Aug-29-2005 18:46  Suriname
Click Here to See the Profile for _ Andy _ Click here to Send _ Andy _ a Private Message Add _ Andy _ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Terry Bones
tranceaddict

Registered: Jun 2003

Salut à tous.

Bien qu'ayant rien à voir avec cette soirée, je me permets d'intervenir.

Connaissant certains DJs qui étaient absents, je poste ici donc pour clarifier un peu la situation. Je tiens aussi à préciser que je n'ai rien contre le ou les organisateurs mais que je désire aussi donner mon avis.

Certains DJs n'ont reçu aucune confirmation de leur vols, d'autres n'ont reçu aucuns billets d'avion ou alors des horaires qui ne convenaient pas du tout. Certaines agences ont essayé en vain de contacter le ou les organisateurs et ce à plusieurs reprises. Pour les DJs présents, cela ne s'est pas trop bien passé non plus. Pas de "salaire" payé (oui je parle bien de salaire et pour ceux qui vont bondir sur leur petit siège, lisez la suite...), chambres d'hôtel non payées,... enfin la cata !

Alors, pour le salaire, c'est bien de parler de la trance attitude, mais il ne faut pas oublier que pour beaucoup de DJs, c'est leur seul gagne-pain. Seriez-vous d'accord si votre patron vous dit un jour "Hey, ce mois-ci, pas de salaire mon vieux, oh allez, ne soit pas faché, mais elle est ou ta trance attitude ??".

Il faut voir les choses dans leur contexte et ne pas parler sans savoir. Certains m'ont dit qu'ils auraient vraiment bien aimé jouer pour les clubbers français mais vu la mauvaise communication et organisation, il est impossible de faire les choses dans les bonnes règles. Certains ont même dû payer leur billet de retour pour retourner dans leur pays respectif.... du jamais vu quoi!

Alors note pour le ou les organisateurs, la prochaine fois essayez de vous organiser longtemps et même plus à l'avance. Prenez le temps de bien communiquer et de ne pas laisser certains DJs/Agences dans le noir car à l'avenir ils réfléchiront à deux fois avant de s'engager et ils risquent d'être assez exigeant. Et puis le bouche à oreille va très vite aussi. C'est clair que c'est un monde de requins comme quelqu'un l'a si bien dit, mais la où il y a de l'argent en jeu... Et puis c'est valable pour les deux parties !

Voilà encore une fois je ne fais que rapporter le point de vue des DJs concernés. Et comme je dis si bien, c'est en faisant des erreurs que l'on apprend le mieux.

Terry B.

Last edited by Terry Bones on Aug-29-2005 at 19:21

Old Post Aug-29-2005 19:10  United States
Click Here to See the Profile for Terry Bones Click here to Send Terry Bones a Private Message Visit Terry Bones's homepage! Add Terry Bones to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
choukri
Flying Trance Dreamer

Registered: May 2002
Re: BULLSHIT!

quote:

YOU MESSED UP EVERYTHING FOR ALL DJS. THATS THE ONLY REASON WHY THE DJS DIDNT APPEAR. THEY COULDNT APPEAR BECAUSE OF YOUR N O T FIXED THINGS! (TICKETS!). ARE YOU LIVING IN A CAVE?

SOME PEOPLE WILL SUE YOU TO COURT BECAUSE OF FAILURE, MISMANAGEMENT, AND TOTALLY BULLSHIT, WHICH WE CALL : SLENDER!

YOU WANT A GOOD PARTY? THEN MAKE SURE YOU HAVE FIXED YOUR STUFF IN TIME, AND DONT HIDE YOURSELF BEHIND STUPIDITY LIKE: ALLERGIES OR * TRAVEL AGENCY IS CLOSED DUE HOLIDAY SEASON * AS YOU KNOW ITS NOT TRUE!

INSTEAD OF BEEING HONEST DUE YOUR MISTAKES, YOU TRY TO BACKSTAB THE DJS RIGHT NOW AND TO SAFE YOUR OWN FACE!

THE PARTY PEOPLE WHICH WERE THERE SHOULD HAVE THE RIGHT TO HEAR THE TRUTH AND THEREFOR I POST THIS!.

I can imagine the disappointment !!!

I hope that the next time (if there is a next time) you'll receive a better welcome.

Old Post Aug-29-2005 19:21  France
Click Here to See the Profile for choukri Click here to Send choukri a Private Message Add choukri to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

Moi je dit il fallait faire venir Agoria... Originaire de Lyon il serait venu en bus et c'était réglé.

De quoi quoi!!?? c'était juste pour détendre l'atmosphère

Bah le pauvre Dany il a peut être vu trop grand pour une première mais je pense qu'il a fait du mieux qu'il pouvait.
Et inversement on comprend aussi les artistes qui n'ont pas voulu se déplacer ou ceux qui ont payé leur billet de retour.

Par contre les bus de Suisses aucune nvelle...

Old Post Aug-29-2005 19:29  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

Merci pour ton avis Terry.

Trance attitude ou pas, c'est bien evident que les djs doivent etre payés, c'est pas un tabou.

Old Post Aug-29-2005 19:29  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by _IDS_
Par contre les bus de Suisses aucune nvelle...

Quels bus suisses?

Old Post Aug-29-2005 19:30  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

quote:
Originally posted by JLP
Quels bus suisses?

cf.post de stan

Old Post Aug-29-2005 19:31  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
LoginZ
Veteran in training

Registered: Sep 2001
HappyHappy

quote:
Originally posted by JLP
Quels bus suisses?

oui, c'est vrai d'ailleurs quel bus suisses ?

Old Post Aug-29-2005 19:32 
Click Here to See the Profile for LoginZ Click here to Send LoginZ a Private Message Add LoginZ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Viking
The Guru

Registered: Jul 2003

quote:

+1 RESPECT FOR THE ARTISTS!

Old Post Aug-29-2005 19:35 
Click Here to See the Profile for Viking Click here to Send Viking a Private Message Add Viking to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cyber
Turbo tranceaddict

Registered: Jul 2005

quote:
Originally posted by LoginZ
oui, c'est vrai d'ailleurs quel bus suisses ?

moi je suis venu en voiture

sinon toujours personne pour me donner un moyen de contacter le groupe avec la chanteuse ?
c'est serieux, avec ma miss on cherche vraiment, ça nous a beaucoup plus !

Old Post Aug-29-2005 19:47  France
Click Here to See the Profile for Cyber Click here to Send Cyber a Private Message Add Cyber to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
LoginZ
Veteran in training

Registered: Sep 2001

Who wants to live forever...

concernant Ferry & Tashita, les deux que t'as vu en live....

Ferry c'est http://www.tranceaddict.com/forums/...ge&userid=24473 si tu veux lui dropper un PM pour le contacter....

Si le chiffre de 300 p est bon...

300 x 42 = 12600 €

dur, dur de boucler un budget avec un tel line up si on considère que rank1 prend 3500 € pour se déplacer, je vous laisse imaginer.

Si certains se sont sentis laisés, il faut voir l'autre coté... il doit manquer des sous pour payer tlm.

Vous connaissez la blague "Comment devenir millionnaire dans l'aviation.......

Il faut d'abord être milliardaire."

La production, c'est pire que le poker, la passion pour la trance peut vous faire oublier les sommes en jeu.

c'est pas facile de concilier rentabilité et passion. Demandez aux plus vieux sur le forum, la teuf à la laiterie, une autre du coté de reims à laquelle a particpé Transa, ma propre petite after après Tiesto @ Disney, la soirée de Murphy au louvre... c'est très dur de faire une soirée ou tu rentres dans tes frais. Le public dispo et motivé pour ce genre de soirées en france est très limité somme toute.

alors ça excuse rien. mais c'est juste pour dire, que ouaip, il s'est probablement raté sur les billets et autre, et que ça n'aurait pas du arriver, mais si 1000 personnes étaient venues ça se serait peut etre passé autrement.

Quand t'avances de l'argent de ta poche et que tu vois ton compte en banque diminuer, ça fait une drole de sensation... et avec des montants pareils, j'imagine meme pas.

Pour faire de la production, il faut dans sa tete s'être mis d'accord sur le fait que tu peux perdre tout le blé que t'as avancé (combien de temps après TonKs devait encore payer les frais de Community...).

je me fais l'avocat du diable, mais mettez vous à sa place quand t'as booké tt ce monde là que ton prévisonnel se base sur 1000p et que t'as seulement 300 entrées payantes...

Last edited by LoginZ on Aug-29-2005 at 20:11

Old Post Aug-29-2005 19:52 
Click Here to See the Profile for LoginZ Click here to Send LoginZ a Private Message Add LoginZ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Yahel Chabs
TranceLoad & Teknasia

Registered: Jun 2005
Re: Re: BULLSHIT!

quote:
Originally posted by Viking
+1 RESPECT FOR THE ARTISTS!

+1 off course deja ke si dans ce metier on est pas armin ou paul... on mange les miettes... respect koi!

Old Post Aug-29-2005 19:52  France
Click Here to See the Profile for Yahel Chabs Click here to Send Yahel Chabs a Private Message Visit Yahel Chabs's homepage! Add Yahel Chabs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Festival Trance @ La Chapelle 26/27 Août 2005
Post New Thread    Post A Reply

Pages (124): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMaby the best royksopp remix ever...but which? [2007] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBig Black Boot - "Vibrate" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:01.

Forum Rules: