Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Festival Trance @ La Chapelle 26/27 Août 2005
Pages (124): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 123 124 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
cottcott44
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

Now i understand why DJs are really really angry
I'm not a DJ but I would have done the same if i had to pay more than 400€ to play to a gig ....
I hope precision & sonicvibe and all other djs will come back in france in the future

[Coup de Gueule ON]

Si ce que dit sonicvibe est vrai et bien c'est vraiment du n'importe quoi de la part de l'organisation , je suis desolé de dire ça mais quand tu vois que le gars il se tape 2000km en avion qu'il débarque dans un pays ou il ne connait pas la langue, personne ne l'attend, pas de bouffe, pas de taxi, rien ... Et bien ca fait mal au cul quand même

C'est sûr que d'organiser un event comme ça en france est extraordinaire et on remercie dany pour ça, mais si c'est pour se rendre compte qu'on a eu les yeux plus gros que le ventre et qu'on laisse dans la merde des DJ professionels, mieux vaut rester chez soi.

Je vais peut-être me faire des ennemis sur ta-fr (j'y étais pas a l'event donc j'ai peut etre rien à dire) mais là quand on voit les histoires racontées par precision et sonicvibe, que dany à l'air de nier le fait (peut-être a t-il raison ?) j'ai pas pu m'empecher de gueuler, rien qu'en pensant dans quel situation se trouvait sonicvibe ...

[Coup de Gueule OFF]

Si on veut faire venir quelques events trance en france, c'est par là qu'il faut aller et dany a très bien montrer le chemin. Maintenant je pense qu'il faut aller dans l'ordre, qques DJ trance (4 au plus) au départ et gaganer la confiance de ceux-ci.

Tim Fishbeck - React
D Nox & Beckers - Jet Lag Slave
Johan Gielen - Physical Overdrive

Most awaited tune atm
The Digital Blonde - Synthology [Album]

Old Post Aug-30-2005 10:16  France
Click Here to See the Profile for cottcott44 Click here to Send cottcott44 a Private Message Add cottcott44 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
misja
Junior tranceaddict

Registered: Jul 2003

of course I want to come back to france.

but next time better organisation is needed. that's all.

Having at least 10 DJ's from abroard is not a small deal, you need to take of things really carefull. And I think that was misjudged by Daniel big-time.

Old Post Aug-30-2005 10:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for misja Click here to Send misja a Private Message Visit misja's homepage! Add misja to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Yahel Chabs
TranceLoad & Teknasia

Registered: Jun 2005

quote:
Originally posted by misja
of course I want to come back to france.

but next time better organisation is needed. that's all.

Having at least 10 DJ's from abroard is not a small deal, you need to take of things really carefull. And I think that was misjudged by Daniel big-time.

all is PERFECTLY summarized there Misja.

Last edited by Yahel Chabs on Aug-30-2005 at 10:43

Old Post Aug-30-2005 10:32  France
Click Here to See the Profile for Yahel Chabs Click here to Send Yahel Chabs a Private Message Visit Yahel Chabs's homepage! Add Yahel Chabs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djmanu
Supreme tranceaddict

Registered: May 2004
Dany nous confirme qu'il a bien vendu les 1000 places et de l'autre coté que les pertes cont colosalles, j'ai un peu du mal à comprendre

Old Post Aug-30-2005 10:41  Belgium
Click Here to See the Profile for djmanu Click here to Send djmanu a Private Message Add djmanu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cyber
Turbo tranceaddict

Registered: Jul 2005

quote:
Originally posted by djmanu
Dany nous confirme qu'il a bien vendu les 1000 places et de l'autre coté que les pertes cont colosalles, j'ai un peu du mal à comprendre

ben ces 1000 personnes n'ont rien bu ni manger

Old Post Aug-30-2005 10:43  France
Click Here to See the Profile for Cyber Click here to Send Cyber a Private Message Add Cyber to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
rafon3
le très bon copain

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by Cyber
ben ces 1000 personnes n'ont rien bu ni manger

Sauf que l'argent de la bouffe et du bar ne revient pas à Dany.
Là c'est La Chapelle qui se mort les cou***es...

Old Post Aug-30-2005 10:45  France
Click Here to See the Profile for rafon3 Click here to Send rafon3 a Private Message Add rafon3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cyber
Turbo tranceaddict

Registered: Jul 2005

quote:
Originally posted by rafon3
Sauf que l'argent de la bouffe et du bar ne revient pas à Dany.
Là c'est La Chapelle qui se mort les cou***es...

ouais ben vu le prix ils peuvent

par contre l'organisteur comptait sur quoi alors en plus des places pour rentrer dans ses frais ? parce que si c'etait tout vendu, ça devrait etre bon !
Juste un truc bizarre : c'est un copain qui est depuis longtemps chez vous qui m'a informé de cette soirée et qui m'a prit les billets hyper longtemps a l'avance, ça se compte meme en mois. Car il me disait que tout se vendait hyper vite ! Du coup ensuite j'ai cru comprendre que c'etait sold out ! Si c'etait pas le cas c'est bien dommage pour cette rumeur, j'ai des collegues de geneve qui seraient bien venu ainsi que des amis d'Alsace mais ils ne voulaient pas faire le trajet et se retrouver bloqué a l'entrée

Old Post Aug-30-2005 10:50  France
Click Here to See the Profile for Cyber Click here to Send Cyber a Private Message Add Cyber to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sbastien4678
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2004

Precision, Sonicvibe, Misja Helsloot

How much do you ask for a one hour dj set?

Old Post Aug-30-2005 10:57  Belgium
Click Here to See the Profile for sbastien4678 Click here to Send sbastien4678 a Private Message Add sbastien4678 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lolo
I play Trance no Dance

Registered: Dec 2002

je me permettrai d'écrire en Anglais afin que mes collègues dj's comprennent s'ils ont l'intention de suivre ce topic.

aww, that hurts. Well after reading your posts guys and girls I must admit I'm a lil bit shocked although it's none of my business. I hope everyone got home safe and healthy.

I exactly feel your pain, it happened to me dozens of times, like in Québec city for example, where I had no hotel, no driver, nothing, or in Montreal when I got 50% of my fee instead of the full one, or when I get uncovered cheques in a famous club in England...

The only thing I can tell you is that we'd better all calm down, clubbers, dj's, promoters... come on! it's just a party that didn't go well.

I might be wrong, but I'm afraid dany underestimated the amount of stuff to fix before unveiling the event. He wanted to make it big and invited you guys... and yes, it went wrong. He probably needed help for the event organization, but didn't know how to as he probably had a tight budget.

Involving people into such organization with no money in return is almost impossible, and he probably had to do everything on his own, and also must have dealt with a club owner.

There are dozens of dj's every week who have to face the same kind of situations. Please calm it down a lil bit until dany explains clearly what happened.

And yes, dany, next time, please don't be afraid to ask for help. There are hundreds of people on this forum like me who would have helped if you had asked, and that for free, or for other services in return.

I might be wrong and dany would be a huge liar, but I'm quite sure it's not the case.

Voilou, vous avez mes 2 eurocents d'opinion. J'ai hésité, mais je me suis dit que quand même je devais poster afin d'éviter un drame humain...

C'est jamais chouette de se faire arnaquer, mais encore moins de se faire enflammer comme ça.

Dany, si tu veux clarifier les choses avec les artistes bookés, parce que sinon, personne ne pourra rien pour toi, et tu vas te faire griller!!! Ce serait dommage.

L.

Old Post Aug-30-2005 10:58  Belgium
Click Here to See the Profile for Lolo Click here to Send Lolo a Private Message Visit Lolo's homepage! Add Lolo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
rafon3
le très bon copain

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by Cyber
ouais ben vu le prix ils peuvent

par contre l'organisteur comptait sur quoi alors en plus des places pour rentrer dans ses frais ? parce que si c'etait tout vendu, ça devrait etre bon !
Juste un truc bizarre : c'est un copain qui est depuis longtemps chez vous qui m'a informé de cette soirée et qui m'a prit les billets hyper longtemps a l'avance, ça se compte meme en mois. Car il me disait que tout se vendait hyper vite ! Du coup ensuite j'ai cru comprendre que c'etait sold out ! Si c'etait pas le cas c'est bien dommage pour cette rumeur, j'ai des collegues de geneve qui seraient bien venu ainsi que des amis d'Alsace mais ils ne voulaient pas faire le trajet et se retrouver bloqué a l'entrée

Effectivement c'était annoncé quasi sold out depuis pas mal de tps.
Je crois qu'il ne comptait que sur ces entrées pour payer ses guests.
Le pb c'est que les 1200 personnes annoncées n'étaient pas là.
Est-ce que les places n'auraient pas été vendues auquel cas çà expliquerai pas mal de pb rencontrés. Mais à ce moment là n'aurait-il peut-être pas mieux valu dire à 1 ou 2 semaines de PITC stop on arrête on a pas vendu les places??

Je sais très bien que je suis très mal placé pour pouvoir critiquer comme çà, mais je cherche vraiment à comprendre là en fait...

Old Post Aug-30-2005 11:00  France
Click Here to See the Profile for rafon3 Click here to Send rafon3 a Private Message Add rafon3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance

Registered: May 2002

quote:
Est-ce que les places n'auraient pas été vendues auquel cas çà expliquerai pas mal de pb rencontrés. Mais à ce moment là n'aurait-il peut-être pas mieux valu dire à 1 ou 2 semaines de PITC stop on arrête on a pas vendu les places??

Je pense exactement pareil. IL aurait été mieux de tout simplement detout annuler avant la soirée. Tout le monde aurait été 'gagnant' , que ce soit les guests, les clubbers ou encore danny. C'est sur maintenant c'est plus facile à dire après la déconvenue de cette soirée.

C'est dommage , car misja et precision semblaient avoir appréciés les soirées qu'ils avaient fait à la chappelle il y a quelque mois.

Sinon j'ai toujours pas reçu mon ticket , pourtant je l'ai demandé 15000fois. Et mon pote avec qui je devais venir l'a reçu aujourd'hui . Tout ca pour dire qu'il faut arrêter de cacher les problèmes d'organisation. Je pense que devant la majorité de personnes qui continuent à te soutenir , tout nier n'est sûrement pas la meilleure solution

Old Post Aug-30-2005 11:05  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The Corry
Vendeur de cuillère...

Registered: Jul 2003

quote:

Je sais très bien que je suis très mal placé pour pouvoir critiquer comme çà, mais je cherche vraiment à comprendre là en fait...

J'ai des amis qui voulaient venir, mais je leur disais, il n'y a plus de place. S'ils avaient su...

Old Post Aug-30-2005 11:07  France
Click Here to See the Profile for The Corry Click here to Send The Corry a Private Message Visit The Corry's homepage! Add The Corry to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Festival Trance @ La Chapelle 26/27 Août 2005
Post New Thread    Post A Reply

Pages (124): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 123 124 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Pls O.o !!! [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackP.H.A.T.T. & Solar Scape - Promise [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:52.

Forum Rules: