Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA's Fotografiska Tråd
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by GyLLe
Men vart får du alla pengar ifrån?? Studerar inte du??

Rätt konstaterat Jag sålde "några" andelar av mina fonder...efter att jag investeratt i både ett par skivspelare och en kamera börjar de nu ta slut :| Får försöka lägga band på mig själv och låta bli pengarna i fortsättningen...

www.laszlo.se

Old Post Jul-01-2004 16:54 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi

Registered: Feb 2004
ixus 430 vs. powershot a80

Tjo =)

Ska köpa en digitalkamera nu om några dagar men har oerhört svårt att bestämma mig mellan ixus 430 och powershot a80 (båda canon).

Här ser ni en jämförelse: http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/compare.php?tekniska_artnr%5B1%5D=A80&tekniska_artnr%5B2%5D=ixus430&num_of_articles=2&comparepage=yes.

Någon som har varit i en liknande sits eller kan ge goda råd ändå? =)
Fördelen med ixus:en är att den är mycket lättare och mindre - så att jag kan ha med den överallt, vilket är ett stort plus. Men a80 har många fler manuella inställningsmöjligheter, vilket ixus saknar nästan helt. a80 använder dessutom vanliga aa-batterier.

Någon duktig inom området som kan ge lite vägledning, vad som helst? =)

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Jul-01-2004 17:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001
Re: ixus 430 vs. powershot a80

quote:
Originally posted by Kaveh
Tjo =)

Ska köpa en digitalkamera nu om några dagar men har oerhört svårt att bestämma mig mellan ixus 430 och powershot a80 (båda canon).

Här ser ni en jämförelse: http://www.cyberphoto.se/index.php?...omparepage=yes.

Någon som har varit i en liknande sits eller kan ge goda råd ändå? =)
Fördelen med ixus:en är att den är mycket lättare och mindre - så att jag kan ha med den överallt, vilket är ett stort plus. Men a80 har många fler manuella inställningsmöjligheter, vilket ixus saknar nästan helt. a80 använder dessutom vanliga aa-batterier.

Någon duktig inom området som kan ge lite vägledning, vad som helst? =)

Vad hade du tänkt att fota för något? Tänker du enbart fota vänner och fester osv så går det ju bra med den mindre, men om du vill utvecklas och ta mer estetiska bilder så är nog A80 att rekommendera.

Old Post Jul-01-2004 17:46  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi

Re: Re: ixus 430 vs. powershot a80

quote:
Originally posted by P4z!
Vad hade du tänkt att fota för något? Tänker du enbart fota vänner och fester osv så går det ju bra med den mindre, men om du vill utvecklas och ta mer estetiska bilder så är nog A80 att rekommendera.

tack för svaret x)
Okej. Jo, jag vill ju så småningom ta lite mer "konstnärliga" bilder också. Fast samtidigt vill jag ha en kamera som jag kan ha med överallt, så man har den till hands om man får syn på något som bara måste fotas =)
Men aja, jag får väl offra lite storlek i så fall :Q Hehe så jobbigt att behöva välja ;D
Det här med batterier då? Vilken sort är att föredra? Nackdel med AA är ju tyngden x(

- www.kavehazizi.com -

Old Post Jul-01-2004 17:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Re: Re: Re: ixus 430 vs. powershot a80

quote:
tack för svaret x)
Okej. Jo, jag vill ju så småningom ta lite mer "konstnärliga" bilder också. Fast samtidigt vill jag ha en kamera som jag kan ha med överallt, så man har den till hands om man får syn på något som bara måste fotas =)
Men aja, jag får väl offra lite storlek i så fall :Q Hehe så jobbigt att behöva välja ;D
Det här med batterier då? Vilken sort är att föredra? Nackdel med AA är ju tyngden x(

A80 är ju inte så hiskeligt mycket större.. 2 cm på bredden och 1 cm på höjden är inte så stor skillnad
Du har även högre ledtal (blixtens räckvidd) på A80 också, vilket är ca 1 meter extra i vidvinkel och ½ meter i tele jämfört med Ixus.

Vikten däremot är ju större på A80, vilket jag personligen tycker jag är bättre, då man får mer stabilitet när man håller i kameran (vilket kan minska skakningsoskärpa på bilderna).

Ang. batterier så är speciella batteripacks till kameran bäst (men samtidigt oftast dyrast). Annars är det väl litiumbatterier bäst (Ni-Mh) med så högt mAh tal som möjligt.

Old Post Jul-01-2004 18:07  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

kaveh

jag har en ixus själv och kan säga att man kan ta bra bilder med den med, man måste bara känna kameran, vilka ljus den funkar i osv ...

Köpte mig ju nyss en 500, hade en V2 innan.
men visst vore det najs att ha objektiv å grejjer på den.,

Old Post Jul-01-2004 19:16  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi

P4z!: Nja sant, så jättemkt större är den inte.. mer tyngre. Har iaf hört att den inte är så bekväm att bära med sig i fickan jämt.
Fördelen med AA-batterier kan jag tänka mig är under resor där man inte har tillgång till eluttag under längre stunder.

Vilken av kamerorna skulle du valt själv? =) Om du vill ha en kompaktkamera som du kan ha med dig rätt ofta, men som du samtidigt vill kunna ta lite konstnärligare bilder med ibland :]

jofawe: aha! Mm, jag har sett bilder med ixus:en och det är ju riktigt bra bilder - inget alls att klaga på egentligen :Q Funderar bara över om jag inte kommer sakna manuella inställningar när jag börjat plåta en del.. ;Q

- www.kavehazizi.com -

Old Post Jul-01-2004 22:41  Sweden
P4z!
see you in another life

quote:
P4z!: Nja sant, så jättemkt större är den inte.. mer tyngre. Har iaf hört att den inte är så bekväm att bära med sig i fickan jämt.
Fördelen med AA-batterier kan jag tänka mig är under resor där man inte har tillgång till eluttag under längre stunder.

Vilken av kamerorna skulle du valt själv? =) Om du vill ha en kompaktkamera som du kan ha med dig rätt ofta, men som du samtidigt vill kunna ta lite konstnärligare bilder med ibland :]

jofawe: aha! Mm, jag har sett bilder med ixus:en och det är ju riktigt bra bilder - inget alls att klaga på egentligen :Q Funderar bara över om jag inte kommer sakna manuella inställningar när jag börjat plåta en del.. ;Q

Jag vet att när jag köpte min Nikon Coolpix 3100 så var jag übernöjd med den, men sen efter ett tag då jag ville utvecklas mer så saknade jag dem manuella inställningarna. Jag skulle utan tvekan köpa A80

Old Post Jul-02-2004 00:24  Sweden
Kaveh
Azizi

quote:
Originally posted by P4z!
Jag vet att när jag köpte min Nikon Coolpix 3100 så var jag übernöjd med den, men sen efter ett tag då jag ville utvecklas mer så saknade jag dem manuella inställningarna. Jag skulle utan tvekan köpa A80

okej Lutar nog åt a80 då :Q
tack för info/råd osv =)

- www.kavehazizi.com -

Old Post Jul-02-2004 14:38  Sweden
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

har slängt upp några bilder av min londonresa
http://www.scul.net/pics/london/index.html

(hoppas att sidan fungerar, det finns några problem med internationella uppkopplingar)

Old Post Jul-03-2004 13:55  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by ScuL
har slängt upp några bilder av min londonresa
http://www.scul.net/pics/london/index.html

(hoppas att sidan fungerar, det finns några problem med internationella uppkopplingar)

Jag kommer iaf inte in...

Old Post Jul-03-2004 14:55 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by reveal
Jag kommer iaf inte in...

hm steve kunde.
du får försöka senare

Old Post Jul-03-2004 17:08  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA's Fotografiska Tråd
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSweet track, please HELP ME [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTiesto - In My Memory [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:03.

Forum Rules: