|
|
|
|
 |
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000
|
|
|
| quote: | Wat nog slim is om te doen is getting united met ze,zodat ze je protecten in plaats van molesteren,maarruh gebeurde dat in 40/45 ook nie? (NSB)
Toevallig was er van de week een maat van RV hier die woont in bos en lommer (geloof ik) amsterdam.
Mooi nieuw winkelcentrum hadden ze daar gekregen 2 jaar geleden ofzo,zo goed als alle winkels zijn overgenomen door allochtonen want als je als nederlander er een winkel hebt slopen ze je spullen en vertellen erbij dat ze er niet voor terugdeinzen erger te slopen dan dat.
En zo word wat nog niet is overgenomen langzaam maar zeker veroverd want de sigarenboer verkoopt zijn winkel graag aan aghmed die er dan zn slagerij kan installeren.
Lekker hoor allemaal,en een rassist ben ik niet,ik kan t doorgaans prima vinden met elke kleur die hier rondloopt,interesseerd mij wat,welke kleur iemand heeft.
De godsdienst en zn fanatieke achterbakse aanhang zoals de islam maar OOK de katholieke beweging draag ik weerzin toe.
Gij zult niet zondigen maar een kind van 10 bruut verkrachten en daarna afmaken staat daar los van,allrighty then.
Dus boeie welke kleur,maar die tering islam kan van mij lekker aan t gas.
|
| quote: | Want de moslim beweging mag hun moskee in ons land opeisen maar ik eis godverdomme dat t land waarin ik leef en waarin ik geboren ben gewoon nederland blijft en geen aanhangsel van marroko of turkije,lopen de suri's te vragen om shit? nee!
Net zoals elke groep buitenlanders dienen ook de moslims zich gewoon aan te passen en mee te lopen in t gareel wat N E D E R L A N D heet mmmkay?
|
tis voor het eerst dat ik de zelfde mening deel als die van jouw!
al denk ik wel dat er nog wel een oplossing is, maar goed die oplossingen zullen toch nooit in dit water-bij-de-wijn-landje worden doorgevoeerd.
en ik ben het met de familie waarden ook eens. Ooit heeft iemand gezegd het gezin is de hoeksteen van de samenleving! en daar ben ik het volledig mee eens. De ouders zullen dus beter op hun kinderen moeten passen, en misschien moet het beroep huismoeder ook in ere worden hersteld.
Verder denk ik dat je ook het sporten meer moet aansporen en tv/pc gebruik moet afremmen. Verboden hebben geen zin want dan wordt het alleen maar aantrekkelijk. Ook zal je heel veel aan integratie moeten doen. Taalcursussen, spreiding. Verder het strafboek aanpassen. Het geloof minder machtig maken, verbod op hoofddoekjes in openbare gebouwen. ENZ ENZ Wil je het tij omkeren moet je zoveel veranderen en naar mijn mening alles tegelijkertijd.
Van punt naar punt gaan heeft geeen zin, en jah komende jaren is hier toch geen geld voor, en ook geen leider die het zou kunnen doen. Wachten is idd totdat geheel nederland een tweede ghetto word.
Heel nederland, Nee een klein dorpje in het zuiden van Nederland kon wel heftig tegenstand bieden tegen de verloedering. dit d.m.v een door een druide gemaakte toverdrank. Zie hier basterix die met zijn goede vriend snitserix op everzwijnen jacht gaat.
Jan-15-2004 16:30
|
|
|
 |
 |
Jappio
.
Registered: Dec 2001
|
|
|
ik kan dit ook echt niet bevatten. Hoe groot is het bord voor je kop als je die gast nou nog gaat steunen ook. Ik ben bang dat als dit uit de hand loopt met die herdenking de situatie alleen maar verergerd; kijk maar naar antwerpen vorig jaar ofzo waar het toen ook helemaal fout ging.
Ik denk alleen dat het echt onaanvaardbaar is hoe dat kutvolk hierop reageert. Geef die gasten aub een uitburgeringscursus zodat ze in Turkije lekker de samenleving kunnen ontwrichten.
|
|
Jan-15-2004 16:32
|
|
|
 |
 |
Original
Brothers....& Sisters

Registered: Jan 2003
|
|
|
Ik weet niet waar ik moet beginnen, toen ik het nieuws hoorde was ik net als de meeste zeer geschokt. (ook omdat mijn moeder zelf ook lerares is).. dan ga je toch denken "stel". Maar zoals al gezegd is is het natuurlijk het ergst voor de nabestaande.
Ik hoop niet alleen dat deze gozer goed word gestraft. (en hem goed confronteren met het leed wat hij heeft aangericht), maar dat ook dat er helemaal tot op de bodum word uitgezocht waar hij het wapen vandaan heeft, van wie, waar, enzovoorts.. Zodat niet alleen hij maar ook zijn hele vrienden/meelopertjes club weet dat dit totaal niet te tolereren is!
Over die groep vrienden die ook nog is gaan protesteren, tja die zijn eigenlijk te dom voor woorden, en weten niet hoe een diep gat ze voor zichzelf (en ook andere turken/marrokanen) graven. Denk ook dat het goed is dat mensen uit die gemeenschap maar is een hartig woordje met die lui moeten spreken.
Wat ik verder nog even kwijt wil is dat de meeste Turken & Marokanen die hierheen (gehaald/gekomen) zijn van die plattelands boeren zijn. En omdat ze hier, of ze nou gevraagd zijn of niet voor het simpele werk kwamen. (waar je dus ook tamelijk simpel voor hoeft te zijn)
En het nazaad van deze mensen is over het algemeen ook simpel, gaan vaak met elkaar om en door de verkeerde vriendjes en geen of amper controle van ouders e.d. komen ze hierdoor in een neerwaardse spiraal. waardoor je van die standaard "Kut marokanen & turken etc." krijgt, en dat zijn er veel. Ja en in plaats van zich aan te passen gaan ze zich alleen maar meer afzetten.
| quote: | | Want de moslim beweging mag hun moskee in ons land opeisen maar ik eis godverdomme dat t land waarin ik leef en waarin ik geboren ben gewoon nederland blijft en geen aanhangsel van marroko of turkije,lopen de suri's te vragen om shit? nee! |
Ja dat vind ik ook zo irri (maarja daarbij gaat t natuurlijk om de vrijheid van godsdienst blabla). Trouwens de helft van die moslims zijn alleen moslim als t ze uit komt. En veel mensen gebruiken en worden gebruikt (ook bij andere godsdiensten). niet dat ik godsdiensten niet respecteer, maar het is gewoon zo.
| quote: | | Wat nog slim is om te doen is getting united met ze,zodat ze je protecten in plaats van molesteren,maarruh gebeurde dat in 40/45 ook nie? (NSB) |
Ik kende hier in mijn buurt ook de meeste van dit soort gasten. niet dat ik er vrienden mee was maar ik kende ze, niet onder het motto "NSB" maar onder "keep your friends close.."
Waar ik btw ook zo kut vind aan de hele zaak, is dat omdat het weer een allochtoon betreft. En hierdoor de groep Nazi/Waza's whatever steeds groter word.. waardoor je twee Uiterste groepen krijgt, en ja ik zie dit nog is vreselijk uit de hand lopen.
|
|
Jan-15-2004 17:56
|
|
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by robin
erg zielig om mensen op typfouten te pakken.
Er is wat mij betreft ook helemaal geen discussie nodig tussen ons. Ik heb mijn mening en jij blijkbaar een andere. Vind ik prima, jij jou mening, ik de mijne.
|
Ik was gewoon zwaar pissed om een dumbass reactie van iemand die de thread niet had gelezen, my humble apologies. Dan wil ik er nog wel eens wat anders bijslepen, omdat mensen spellen en typen als een turk 
Verder verandert mijn mening na alles in de media nu ook meer en meer..... Klote lui, hem nog steunen ook!
Het wordt hier wat zwart/wit gezegd, maar ze mogen van mij wel neergeknuppeld worden en die gast lang de cel in.
Wat Magik al zegt, het wordt tijd dat ene groep NLers het eens opneemt voor onze mening en zaken, ipv dat die lui alles mogen flikken en er bijna niets aan gebeurt. En in de krant staan dan maar dingen als "psychologische hulp blabla" . Bullshit!
Oh, nog wat feiten:
-de vader van Murat ging toen Murat 3 was 9 jaar de bak in voor moord in Duitsland
-zijn vader zit nu weer vast ivm een aanslag in Dordrecht ivm drugs.
-Murat dronk in het cafe van zijn vader (doen turken normaal nooit, en zeker niet zo vroeg)
-Plus d'r is vandaag in de regio Haaglanden wederom een moord gepleegd, nu in Delft. Gaat lekker hier in de buurt.
Als ze morgen echt richting die herdenkingsdienst gaan, die vrienden, mag van mij echt een keer de pleuris uitbreken. Dan ga ik stenen uit mijn raam keilen 
Jan-15-2004 18:47
|
|
|
 |
 |
Fkwebeman
Sletlana

Registered: Feb 2002
|
|
|
| quote: | Uit een gesprek dat het actualiteiten-programma NOVA heeft gevoerd met een groep naaste vrienden van Murat D., de 17-jarige jongen die verdacht wordt van de moord op docent Hans van Wieren, blijkt dat een geschonden eergevoel waarschijnlijk de drijfveer voor de daad is geweest. Volgens de vrienden, ook leerlingen van Terra College, was Murat al jarenlang het pispaaltje van Van Wieren en is het hem allemaal teveel geworden.
De vrienden, waaronder een neef en de vriendin van Murat, benadrukten dat hun vriend een aardige jongen was die voor iedereen klaar stond. Ze staan nog volledig achter hem, en kunnen niet bevatten dat hij de leraar heeft vermoord, al begrijpen ze wel waarom hij het gedaan heeft. Docent Van Wieren zou Murat niet respectvol genoeg hebben behandeld.
In de studio sprak Gabriël van den Brink, cultuursocioloog, van een verschil tussen de Mediterrane - en de Nederlandse cultuur. Hij was geschokt door het interview. Volgens hem beseffen de kinderen niet wat de omgangsvormen in de Nederlandse maatschappij zijn waarin ze leven. Ze zitten tussen twee vuren. Van den Brink wees op het feit dat eergevoel in Mediterrane cultuur heel anders is dan in de Nederlandse: ''In Nederland verdien je respect, als je goed presteert, in de andere cultuur heb je respect om wie je bent''. Hij vindt dat Nederland te lang heeft ontkend dat er grote verschillen bestaan tussen deze twee culturen.
Van Den Brink pleit voor een duidelijke wijze waarop de gangbare Nederlandse normen en waarden aan allochtonen worden overgebracht. Hij doelde daarbij onder meer op gelijkheid van man en vrouw en het feit dat je een conflict uitpraat en niet uitvecht. Normen en waarden die 90% van de Nederlanders hanteren. Volgens de cultuursocioloog is er niet duidelijk genoeg gemaakt aan immigranten wat ''wij'' van ''hun'' verlangen. Hij riep de allochtonen op om zich ook uit te spreken, en zich niet te verschuilen achter uitspraken dat men vreest voor de reputatie. ''Als je het niet eens bent met onze normen en waarden zeg dat dan, dan kan daarover gediscussieerd worden. Nu wordt er teveel gezwegen''.
Bron: NOVA/fok.nl |
pfff, wat een thread zeg, veel leesvoer (ik moet altijd eerst alles lezen en dan pas reageren, vind ik..)
Kan het met mensen als bv Donna wel eens zijn, ze wonen HIER en dienen zich dus aan NEDERLAND aan te passen..
"al begrijpen ze wel waarom hij het gedaan heeft. Docent Van Wieren zou Murat niet respectvol genoeg hebben behandeld."
yeah so? Respect moet je toch ook verdienen denk ik dan? En voor zover ik het zelf heb meegemaakt, eisen zij respect van alles en iedereen zonder daar zelf iets voor te doen, het komt van 2 kanten jongens. En als je dan vindt dat je respectloos behandeld wordt, heb je het volgens mij bijna altijd aan jezelf te danken.
En dan ook nog zeggen dat je het kan begrijpen.. belachelijk, dit is toch niet goed te praten, nooit? Iemand die overvallen wordt en dan de overvaller dood, dát kan ik begrijpen, (en ook dan is het nog niet goed hoor!), maar iemand doden omdat je geen respect krijgt? Dat doe je maar in Marokko.. (maar daar durven ze het niet, zoals al eerder opgemerkt)
Misschien dat de nederlandse normen en waarden wat meer naar buiten gebracht moeten worden op de scholen, een kind zit daar toch gemiddeld 8 uur per dag, ziet leraren misschien wel meer dan zijn/haar eigen ouders. Soort inburgeren, maar dan voor iedereen.. (want Murat en zijn vrienden zijn natuurlijk gewoon nederlands, met marokkaanse ouders)
Jan-16-2004 01:04
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 06:32.
Forum Rules: