Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Reason Propellerhead Tutorial
Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by stanymi
Pour plus de détails

comme carte celui de Reason... <- message subliminal inside

quote:
Originally posted by Romain
et pour la bassline, il t'en faut combien des channels ? 12 ?

plusieurs aussi, selon le meme principe !

Old Post Feb-17-2005 16:51 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

Registered: Jan 2002

passionant tout ca quand meme

EDIT:
wow mattez moi un peu ce magnifique trailer de la version 3.0 !
http://www.propellerheads.se
ca fais rever

WAYS OF CONSCIOUSNESS On PARIS ONE (P1 Trance)
Every Saturday @ 4pm, Monday @ 8am + Thursday @ 0am (GMT+1)
OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]
Ness - Balloon (Nightflowers pres. Neurologik Dub) [MPDR063]

Last edited by Nightflowers on Feb-17-2005 at 17:23

Old Post Feb-17-2005 17:13  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
comme je vais en avoir besoin, je le remonte, ca vous dérange pas ?
si ? ben tant pis c'est fait

Old Post Feb-28-2005 17:37  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

non ca dérange pas, et d'ailleurs pour ceux qui ont tentés de debuter, vous vous en sortez ?

OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]

Old Post Feb-28-2005 17:54  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ_TonKs
Everest Team Member

Registered: Dec 2001

ptain le trailer il demenage ^^

, je sens que je vais me faire plaisir dans quelques jours

Old Post Feb-28-2005 18:20  France
Click Here to See the Profile for DJ_TonKs Click here to Send DJ_TonKs a Private Message Visit DJ_TonKs's homepage! Add DJ_TonKs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_switchit
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Originally posted by Nightflowers
non ca dérange pas, et d'ailleurs pour ceux qui ont tentés de debuter, vous vous en sortez ?

moi ca me motive a couènzo!! le seul pb c'est que je suis un dechet en soft et en informatique en general... (wavelab je comprends pas comment faire des pistes cd et graver c'est un exemple, mais qui reflète bien ma non-capacité a bosser sur un ordi...)
donc faudra que je me paye le soft, et des cours aussi pour vraiment maitriser... pasque pour moi un soft ou du hardware deja un peu compliqué bah je gère pas et c'est un gros frein a la creativité pour moi...

Old Post Feb-28-2005 20:05  Switzerland
Click Here to See the Profile for dj_switchit Click here to Send dj_switchit a Private Message Visit dj_switchit's homepage! Add dj_switchit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

Tout simplement

Pitin c'est quand que je m'y mets à Reason (j'ai les versions 1.0 et 2.0 et je les ai jamais touchées !!! )

Old Post Feb-28-2005 21:26  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Corentin
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2003

D-miurge, pourrais tu me dire comment tu mets un compresseur sur l'ensemble du morceau, comment ça marche et... euh, à quoi ça sert? Autrement, y a t'il un autre moyen d'insérer des fichiers wav qu'avec le redrum dans reason? Pour des accapellas par ex. Le problem de redrum c'est qu'il ne peu pas modifier précisément le ton de l'échantillon, et ça me géne pas mal. Si tu connais frooty loops, dedans, c'est tout con. Voilà, merci d'avance!

Old Post Mar-14-2005 09:48  Luxembourg
Click Here to See the Profile for Corentin Click here to Send Corentin a Private Message Visit Corentin's homepage! Add Corentin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

quote:
Originally posted by Corentin
D-miurge, pourrais tu me dire comment tu mets un compresseur sur l'ensemble du morceau, comment ça marche et... euh, à quoi ça sert? Autrement, y a t'il un autre moyen d'insérer des fichiers wav qu'avec le redrum dans reason? Pour des accapellas par ex. Le problem de redrum c'est qu'il ne peu pas modifier précisément le ton de l'échantillon, et ça me géne pas mal. Si tu connais frooty loops, dedans, c'est tout con. Voilà, merci d'avance!

tu peux le faire avec un NN-19 c'est le mieux je pense

sinon tu peux te fabriquer un loop rex ca peux etre pratique parfois mais c'est pas le top pour la voix

Also available :

Old Post Mar-14-2005 11:32  France
Corentin
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2003

merci pour l'info, je sais pas comment j'ai fait pour zapper que le NN-19 lit les .wav. En tout cas, ça va me changer la vie tout ça

Old Post Mar-14-2005 13:25  Luxembourg
Click Here to See the Profile for Corentin Click here to Send Corentin a Private Message Visit Corentin's homepage! Add Corentin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

Ce week end je suis invité à voir une demo du nvx Reason, et des mecs qui sont entrains de le tester cette semaine nous feront une review et donneront leurs premières impressions

J'ai hâte d'y être, en plus vu le trailer ça a l'air de tuer cette nouvelle version:eyes;

http://www.propellerheads.se/

C'est suite à ce que je vais voir et entendre ce week end que je décide de l'acheter ou pas!
En tous cas il est déjà à 80% sur d'être commander dans le mois qui vient pour le moment

Old Post Mar-14-2005 16:54  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

dit moi y'aurais moyen que tu prennes quelques vidéos de la démo? ca peux etre sympa

Also available :

Old Post Mar-14-2005 17:00  France

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Reason Propellerhead Tutorial
Post New Thread    Post A Reply

Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackKiller Tune!!!! [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackD-Pulse - July Sunset [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:47.

Forum Rules: