|
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
ja heel logisch
vooral omdat jij thuis woont en ik elke maand 1200 piek moet ophoesten voor de huur van mijn EIGEN appartement en mijn EIGEN boodschappen
niets persoonlijks driekus maar ik moest t ff kwijt |
ik snap je probleem Josta....komt misschien een beetje bot over , maar daar kies je zelf dan toch eigenlijk voor?
maar hetgene wat me dwars zit is dat onderscheid gemaakt wordt: ...HBO/UNI krijgen meer dan MBO....uitwonend krijgt meer dan thuiswonend... en dan heb je nog gigantische verschillen in studiefinanciering tussen mensen met dezelfde opleiding en zelfde woonsituatie... soms wel 4keer meer!!
kijk ik weet dat sommige gezinnen het beter hebben qua geld dan andere , maar ik vind dat het uitgangspunt zou moeten zijn dat iedere student gelijk is..dus leeftijd/studie/thuissituatie worden buiten beschouwing gelaten....is wel zo eerlijk lijkt me ...ALLE mensen zijn gelijk..
wat zou het volgende onderscheid wel niet kunnen zijn als de regering doorgaat met het maken van zulk soort regeltjes?? Studenten met een studie zoals Vrijetijdskunde of Kunstgeschiedenis (waar vrijwel geen vraag naar is vanuit de arbeidsmarkt) veeel minder studiefinanciering geven dan een student geneeskunde?? , waar zoals bekend een schreeuwend tekort aan is...
Het principe van dat voorbeeld is niet eerlijk....omdat onderscheid gemaakt wordt tussen opleiding....waarom dan wel verschil op basis van woonsituatie ed. ??
hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel...ben niet echt in staat mooie zinnen te maken )
Edit:
owja...zou dit stelsel van het toekennen van de studiefinanciering trouwens niet in strijdt zijn met Art. 1 (jaaaa alweer dat artikel ja! ) van de grondwet waarin staat dat het verboden is mensen te discrimineren op grond van geslacht, ras , politieke voorkeur of op welke grond dan ook!
Maw..past de regering eigenlijk wel dit artikel toe??
owja..excusus richting Eye-riz voor het verneuken van dit topic...
Last edited by M5 on Feb-10-2002 at 12:38
|