|
| quote: | Originally posted by rull3
Nu ligger det till så att jag faktiskt köpte en liknande grunka bara för en vecka sedan, fast med märket "Rane - Scratch Live", funkar prima/utmärkt bortsätt från en sak, och det är att spelare ett (vi döper den till 1an) har problematik att på något sätt att läsa signalerna.
De vill säga, 1an kan inte läsa skivorna (konstigt kan han som läsa "vanliga" vinyler utan det minsta problem) 2an kan läsa dessa "Scratch Live" vinyls utan spökeri.
Programmet är dock rätt smart och kan avläsa vad som är problem (iaf när problemen handlar om singnalerna) det står; "Den vänstra signalen från nålen är kan inte nå SL1 (signal konverteraren [en liten box, som ni kanske förstår]). Kolla kablar och nålhusets kontakter"
Vad jag länge misstänkte var att nålhusets kablar var trasiga (köpte spelarna begagnade, dock inga övriga problem.. och 1ans pickup var totalt "brained-fucked", så bytte till en sprillans ny, men bytte dock aldrig sladdarna [ah ni vet dem i nålhuset], lat som jag var) så bytte till de som jag fått med när jag köpt ny nål, MEN problemet kvarstår. Så nålhusets kontakter är då inte problemet, och alla sladdar är rätt kopplade osv. vad jag kan se.
Olika företag -> Rane / Torq.. men borde funka på samma sätt, undrar nu om detta är något som uppstått för dig? Vart kan problemet ligga egentligen?
btw. nålarna jag kör med är: Den fungerande (2an) -> Ortofon DM Pro, och den ofungerande (1an) Shure M44-7.
mvh. Rulle. ps. Har försökt läsa igenom texten, om grova fel och dyl. kan det bero på min dyselexsi, tack på förhand. ds. |
Kanske ganska självklart men.. Har du kollat med Rane's kundsupport? Dom ska tydligen vara grymt hjälpsamma vad jag hört 
Förresten så har du möjligheten att mixa videos med SSL's senaste update