|
|
|
|
 |
Virus
yes

Registered: Oct 2001
|
|
|
Hej, det är jag igen!
| quote: | Originally posted by mindshooter
Frågan är om man ska tillåta dom att göra det eller inte....jag pratar inte om ett samhälle där ingen kan vara fri...lagar finns för att dom behövs...om ingen bröt dom skulle dom inte finnas. En person som jag kan känna sig fri fastän det finns lagar. För min syn på frihet ligger inom dom ramar som finns. Ingenting fungerar om alla springer runt och gör som dom vill. |
Jo det låter fint med ett samhälle där ingen bryter mot några regler. Men ett sånt samhälle kommer aldrig nånsin att existera. Det är problematiken man måste utgå ifrån. Dom ansvariga måste lokalisera problemen och försöka påverka på bästa sätt, vilket jag tycker tyvärr inte sker. Därav mitt och andras missnöje. Man kan inte resonera likt, "alla brottslingar är slödder" och sen vila lugnt bakom den tanken. Det gäller att styra utvecklingen, saker blir inte mycket bättre av att man retar upp sig över folks dåraktiga förhavanden. Vad ska vi göra? Införa dödstraff och grilla dom allihop? 
| quote: | Originally posted by Vizay
de jag vill säga e bara tänk till...tänk på omständigheterna innan ni tar fel persons parti...det finns ingenting som kan ge en person rätt att förstöra en oskyldig människas liv
|
Om nåt brottsoffer drabbas så kraftigt att deras liv är förstört, ja då tycker jag naturligtvis precis som du att det är fel (vilket jag också nämnde innan).. Jag försvarade inte brottslingar över lag i alla tänkbara situationer, utan jag förkastade här inte dom som kom iväg med pengar när ingen kom till allvarlig skada, som exempel: 43,5 mille på Arlanda -> Hellre klapp på axeln än att hjälpa till att skicka dom i finkan.
För det är inte så att alla brott lämnar brottsoffer efter sig som får sitt liv förstört.
Var tog medkänslan vägen, eh? Många här verkar tycka att brottslingar är världens avskum, som inte är värda att andas våran luft. Det var anledningen till att jag överhuvudtaget gav mej in i den här "ringa polisen diskussionen". Att brottslingar också kan vara värda medkänsla var poängen jag ville framföra. Som Vitryss sa innan: Inget är svart och vitt, det finns bara gråzoner...
|
|
Jul-18-2002 14:48
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 02:23.
Forum Rules: