|
hmm...såg en dokumentär på tv eller d var nå reportage där de prata om det... att ta in unga i riksdagen å v.v
och majoriteten som de intervjuade.. (alltså.. det var redan invalda ledamöter) var kritiska till att "unga" kom in och fick arbeta inom riksdagen...och efterlyste fler äldre, alltså personer i åldrarna 55+! Samtidigt betonade andra spridningen bland åldrarna..
som det ser ut idag finns det bara en som är 20 eller yngre. Sen e miljöpartiets ena språkrör Maria Wetterstrand "ung" visserligen. Det e visserligen kul? men ja tror inte hon arbetar mer för unga eller så, bara för det. (vet inte iofs) Tycker hon verkar ganska rå faktiskt å osympatisk i sitt agerande å uttal, men det ju min personliga åsikt om henne å inte om mp i allmänhet. hon e väl mest sammanbiten antar ja å vill visa upp ett seriöst intryck.
Gustaf, förresten tycker ju själv att riksdagsledamöternas månadslön är på tok för höga och vill sänka dem. Tror dock detta bara e nån slags skenmanövrering från hans sida? Eller ja vet inte.. Vem tar hellre 20 000 i lön liksom, när man kan få 40 000?
Tror inte heller att han får nå förståelse eller gensvar för sina åsikter... I riksdagen vill ju alla ha så höga löner som möjligt å göra så stora avdrag som möjligt å utnyttja sina bankkort så mycket som möjligt...!!! Åka taxi, betala privata fester, köpa gå-bort-presenter för flera tusen kronor (SKATTEPENGAR)! helt i onödan... å sen har vi 10 000 öppet hemlösa, (lär ju vara fler) som inte ens har tak över huvudet...
Man vill bara kräkas asså..
Nåt som jag tycker är lite ironsikt är att sveriges andra största parti är soffliggarna... (först kommer sossarna) hoppas alla politiker ser det som en spark i röva, men de e väl så självupptagna med sina egna affärer så det förstår inte bättre...
ne, nu ska ja ge mig