|
|
|
|
 |
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
tja wel logisch voor deze economische tijden
veel aanbod, dus zoeken bedrijven hun personeel goed uit, het liefste met zo veel mogelijk ervaring. dan is het idd voor mensen die net klaar zijn moeilijk een baan krijgen.
Dan zul je idd wel eens onder je kunnen moeten solliciteren wil je daadwerkelijk aan de slag komen. Maar binnen een paar jaar zal er weer werk genoeg zijn als de baby-boom generatie er uit gaat. En dan zul je wel degelijk profijt hebben van een uni-opleiding. |
Er is inderdaad veel aanbod, maar ze kiezen voor ervaring, de eikels.
Maar weet je wat het is, als je onder je niveau solliciteert, moet je dat goed kunnen verantwoorden. Je eerste baan is ZO ontzettend belangrijk schijnt voor de rest van je carriere. Want als je een baan aanneemt die niet op je vakgebied ligt (voor mij politie/veiligheid, zijn niet veel banen in nu) dan loop je achter met mensen die daarna afstuderen. Datn heb je weer andere mensen voor je.........
Ik hoop dat die lui van de Baby-boom generatie snel optyften. Maar bij de politie krijg je nog geen kans. Die lijers nemen dan liever een agent met een zere knie of verrotte rug. Ze durven daar geen kennis van buiten naar binnen te halen lijkt het wel. Kijk, voordeel voor als je al BIJ de politie werkt (baan voor het leven, je kan altijd horizontaal solliciteren/van functie veranderen), maar verder wel irritant. Ik doe daar al tijden ook beleidswerk, maar ik blijf extern en gaan mensen die het zeker niet zo goed kunnen voor. Kutzooi.
Balen is het....
Gelukkig heb ik een goede bijbaan waar ik wat geld mee kan verdienen om in ieder geval nog rond te komen.
Jan-17-2005 21:46
|
|
|
 |
 |
Freezel
LOST

Registered: Dec 2001
|
|
|
Jan-18-2005 08:01
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 02:14.
Forum Rules: