Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tiësto @ Slagthuset i Malmö den 15e maj
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Fuck vad dyrt det är och åga tåg.

tittar runt lite på www.sj.se och får fram priset på X2000 är ty p 1500 kr. och något annat tåg har ett byte i göteborg och 8 timmar resande för 1100 kr. inte en chans i världen jag betalar sådana summor.

Borde väl vara allmänt känt att det är apdyrt att sätta sig i en tågvagn nuförtiden.
SJ har däremot infört ett sätt att åka billigt, BOKA I TID!
Blir bra mkt billigare om man är ute i god tid
Å då menar jag flera flera veckor före

Vi kan ju jämföra lite priser om jag skulle vilja åka följande resa imorgon:
Borås » Stockholm C
Buss: 250:- (6h restid)
Tåg: 719:- (3h 40min restid)
Flyg: 300:- (55min restid + Arlanda Express in till sthlm C)

Undra vad man väljer

Old Post Apr-28-2004 13:37  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Fuck vad dyrt det är och åga tåg.

tittar runt lite på www.sj.se och får fram priset på X2000 är ty p 1500 kr. och något annat tåg har ett byte i göteborg och 8 timmar resande för 1100 kr. inte en chans i världen jag betalar sådana summor.

tåg min käre vän suger pung.. flyg istället

exempel: Växjö - Sthlm: 280kr (flyg)
Växjö - Sthlm med byte i Alvesta: 510kr (tåg)

Old Post Apr-28-2004 17:29  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

på SAS kostar det 650 kr flyg till Malmö.
vette fan om det var tur och retur.

Old Post Apr-28-2004 17:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keddo
u alright mate

Registered: Sep 2001

quote:
på SAS kostar det 650 kr flyg till Malmö.
vette fan om det var tur och retur.

du kan ju kika på www.jetweb.se (tror jag de va ) dom har billig priser har jag för mig..

KESO!

Old Post Apr-28-2004 17:37  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

hur långt från stan ligger Sturup?

never mind kolla på eniro.se är typ 1½ mil

Last edited by Kongo_kim on Apr-28-2004 at 18:14

Old Post Apr-28-2004 17:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

quote:
hur långt från stan ligger Sturup?

never mind kolla på eniro.se är typ 1½ mil

Stand By är det enda som gäller!
Då kostar det 300:-
Kan hända att man får vänta nån flight om det är fullt, speciellt om man reser på högtrafikerade dagar (fred/sönd/månd).
Så var på Arlanda/Bromma i god tid

Old Post Apr-28-2004 19:04  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kickthebase
tranceaddict in training

Registered: Mar 2004
Smile

Visade för en gång skullprov på lite framförhållning o lyckades fixa flyg med sas för under 600 tur o retur (sthlm -malmö fre-sön). Detta var för ca 4 dagar sedan - men min småländska hjärna njuter fortfarande över både det överkomliga priset o att slippa den närmast boskapstransportmässiga servicen sj brukar stå för. Tror att även Malmö aviation hade några galet bra priser ner till malmö so check it out and good luck.

Passade då även på att kolla flyg till Homelands o det fanns då sk grattisbiljetter från Ryan Air(+ skatt o diverse andra tramsavg) relevanta datum, väl värt att fundera på för de som vet att de ska dit men ännu inte bokat.

Old Post Apr-28-2004 20:27  Sweden
Click Here to See the Profile for kickthebase Click here to Send kickthebase a Private Message Add kickthebase to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Vid förra kryssningen åkte jag X2000 Lund till Stockholm för 206 kr, då var jag ute i god tid med bokningen. På vägen hem hade jag inget bokat, utan tog ett stand by-tåg, och det kostade också 206 kr, men då var det inte X2000, utan vanligt Intercity. Det går med andra ord att åka rätt så billigt med SJ också

Old Post Apr-28-2004 20:33 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keddo
u alright mate

kikade upp lite priser och tider:

2004-05-15 15:22 Varberg 17:54 Malmö C 2:32 139.00 SEK

2004-05-16 09:05 Malmö C 11:41 Varberg 2:36 139.00 SEK

helt ok pris enligt mig ..ända jobbiga är att man måste ha visa eller mastercard för att pröjsa billjetterna online.., aja sticker till en biljett automat imorgon

KESO!

Old Post Apr-28-2004 20:50  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

quote:
Originally posted by keddo
kikade upp lite priser och tider:

2004-05-15 15:22 Varberg 17:54 Malmö C 2:32 139.00 SEK

2004-05-16 09:05 Malmö C 11:41 Varberg 2:36 139.00 SEK

helt ok pris enligt mig ..ända jobbiga är att man måste ha visa eller mastercard för att pröjsa billjetterna online.., aja sticker till en biljett automat imorgon

Risken finns att jag å tobo_99 tar det tåget också.
Kan vi ha lite groggbord påväg ner isf..
Beror precis på hur/när bussarna går, väntar på att Ace-Event ska lägga upp info om dessa

Old Post Apr-28-2004 21:19  United Nations
keddo
u alright mate

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Risken finns att jag å tobo_99 tar det tåget också.
Kan vi ha lite groggbord påväg ner isf..
Beror precis på hur/när bussarna går, väntar på att Ace-Event ska lägga upp info om dessa

ja de vore ju skitsoft
gör så..

KESO!

Old Post Apr-28-2004 21:36  Sweden
ice_key
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

Åkte tåg från hässleholm till göteborg igår....
Kustpilen till helsingborg o sen byt till öresundstågen vidare upp till göteborg... 209:- enkel resa

Hemma igen efter nöjeskryssningen på DFDS Göteborg - Kristiansand, helt ok faktiskt, var smockat med folk, runt 1200 pers

Old Post Apr-28-2004 22:14  Sweden
Click Here to See the Profile for ice_key Click here to Send ice_key a Private Message Add ice_key to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tiësto @ Slagthuset i Malmö den 15e maj
Post New Thread    Post A Reply

Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback--- Nice 2004 Tune [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackChimera - "In Deep" (Souldrivers Deep Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:18.

Forum Rules: