Originally posted by @win
Idd op een schaal van 1 tot 10 ja
Even over dat punt Originaliteit, je let er gewoon op of mensen plaatjes draaien die niet iedereen al standaard draait. Kijk als je een set kopieert van Armin, Tiesto of Sasha dan scoor je naar mijn idee niet bijzonder hoog. Dat bedoelde ik dus Vernieuwende en originele plaatjes in een set darr moet je punten voor geven!
Ik vind originaliteit niet zo belangrijk. Je hebt hier ook te maken met dj's die meteen alle nieuwe promo's kunnen krijgen/niet alles kunnen kopen, etc. En dan vind ik de kwaliteit van de nummers & opbouw
belangrijker. En niet te vergeten het mixen zelf natuurlijk
Ik weet zeker dat ik de meeste platen in een trance set herken, dus dan is deze voor mij persoonlijk niet vernieuwend (ook al vind ik dit niet zo belangrijk), maar voor een ander kan dit wel het geval zijn. Ik vind het te subjectief. Maar in geval van twijfel, zou je dit misschien wel als extra argument kunnen nemen.
Jun-07-2005 09:42
Djeebie
music addict
Registered: Feb 2002
quote:
Originally posted by moogwai
Ik weet zeker dat ik de meeste platen in een trance set herken, dus dan is deze voor mij persoonlijk niet vernieuwend (ook al vind ik dit niet zo belangrijk), maar voor een ander kan dit wel het geval zijn. Ik vind het te subjectief. Maar in geval van twijfel, zou je dit misschien wel als extra argument kunnen nemen.
Precies. Originaliteit gaat een te lastig beoordelingspunt worden. Als iemand een techno set inlevert kan ik daar de originaliteit niet van beoordelen. Daarnaast ken ik ook maar een beperkt aantal nummers uit de 'prog' scene en weet lang niet altijd of een plaat nieuw is of niet. Wat mij betreft valt originaliteit van de muziek dus af als punt van beoordeling.
Mixtechnisch gezien kan een set wel origineel zijn natuurlijk
Jun-07-2005 10:13
moogwai
In TrancEaddict We Trust
Registered: Oct 2000
quote:
Originally posted by Djeebie
Mixtechnisch gezien kan een set wel origineel zijn natuurlijk
Als iemand een briljante trainwreck maakt of DJ Jean kan overtreffen levert dit natuurlijk pluspunten op
Jun-07-2005 10:32
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
Hmmm 1 juli wordt wel heel erg krap, ik zit echt middenin mn tentamens, maarja.....probeer op tijd wat in elkaar te flansen.
Jun-07-2005 12:13
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
Op verzoek van Glaniskanis:
Mogen er ook een paar BeTA's een mixje insturen?
Of willen jullie het puur en alleen voor NlTA's houden?
Vorige keer hadden we 30 mixjes, nu zitten we aan de 20, dus waarom zouden er niet een paar belgen mee mogen doen? Ik vind het best
Jun-07-2005 13:01
Glaniskanis
Vadsig Modale Snollen INC
Ja gewoon inschrijven tot een bepaald aantal... weet zo niet ff wat een handig maximum is
Misschien dat iemand anders zin heeft om dat ff voor te rekenen
10 juryleden, 5 poules van 5.
Waarom geen 30? Omdat 2 van de 6 maar doorgaan ik erg lastig vind. Dat was vorig jaar ook moeilijk. 2 van de 5 is goed genoeg, 2 van de 4 zou ik eigenlijk zelfs beter vinden.
Wat we dan wel moeten hebben is echt 5 poule's van 5. Niet 2 van 5, 3 van 4 of iets dergelijks.
Dus ik zeg: Maximaal 25 inschrijvingen. BETA kan dan meedoen, maar maar beperkt aangevuld tot 25 (nu nog 4-5 man dus) maar eigenlijk is het dan geen NLTA-mixcontest meer.
Trancefool: 1 juli is maybe krap, maar anders zit je echt in de problemen met vakanties et cetera. 1 augustus cq voor Dance Valley kunnen we dan een keer de uitslag verwachten....
Jun-07-2005 13:54
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Als het goed is zijn er 10 juryleden, dan krijg je net als vorig jaar 5 groepen. Dus voor iedere groep 2 juryleden. max 25 of 30 inschrijvingen lijkt mij dan, zodat ieder jurylid in de eerste ronde 5 of 6 mixjes moet beoordelen, ieder mixje wordt dus beoordeeld door 2 juryleden in de eerste ronde.
Dat systeem werkte vorig jaar toch wel goed, of niet?
edit: snuggie was me voor
en ja tis krap idd, ik flans wel wat in mekaar
Jun-07-2005 13:57
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
quote:
Originally posted by TranceFool
Dat systeem werkte vorig jaar toch wel goed, of niet?
edit: snuggie was me voor
en ja tis krap idd, ik flans wel wat in mekaar
Ik vind 6 te veel. 2 van de 6 is te weinig. 2 van de 5 kan wel. Dus daarom opteer ik voor maximaal 25. Besides, dat zijn er nu nog 5. Dus mogen die BETA's opschieten met inschrijven. Wie het eerst komt het eerst maalt.