Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > NEXUS PARTY!!!! 23 februari in Utrecht!!!!!
Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
aphex
Het luie zakje mens, enzo

Registered: Jun 2001

EyeRiz ff laaste opmerking van mij richting M5,

Kijk mensen die meer studiefinciering krijgen hebben gewoon een mindere thuis situatie fiscaal gezien.

Als je uit huis woont dan heb je gewoon veel en veel meer kosten dus daar kan ook ook wel wat meer studie financiering tegen overstaan, Als de regering dat niet zo zou doen, dan zouden veel uitwonenden afhaken simpelweg omdat ze de studie niet kunnen opbrengen of geen zin hebben om zelf de studie te betalen.., De basis beurs vergoed in princiepe je complete lesgeld, en alles wat jij nog extra krijgt is wat je anders zou missen via kinderbijslag of wat dan ook.

In priciepe wordt er ook geen onderscheid gemaakt tussen MBO en HB0/UNI, alleen wordt er voor het HBO/UNI gedeelte de mogelijkheid geboden voor een prestatie beurs, en dat is simpel weg noet mogelijk bij het MBO want een MBO werkt niet met presatie punten. Bovendien is een HBO/UNI nog vaak iets duurder... en begin je daar pas later mee (Niet dat DAT iets hoeft uit te maken, maar toch)

Om het toch nog een beetje nexus minded te houden:

Jeej Kolkiewolkie komt :P

Old Post Feb-10-2002 14:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for aphex Click here to Send aphex a Private Message Visit aphex's homepage! Add aphex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M5
FREAK

Registered: Oct 2000

ik weet het aphex...uitwonenden zitten wat krapper dan de thuiswonende student zij hebben ook meer nodig , maar ik vind dat je als regering gewoon hierin geen onderscheid mag maken....iedereen gelijk...iedereen evenveel...punt uit.

ik weet niet hoe het precies zit met die prestatiebeurs , maar in ieder geval is de grens van 21punten per jaar belachelijk laag...ik zit dit jaar al op 22 dus ik heb hem alweer binne....ze moeten hem gewoon op 36 zetten ofzow...gewoon de druk er lekker op houden , want werken onder druk is ook wat het bedrijfsleven van je verwacht later! en ik weet zeker dat de studenten ineens veeel beter hun best gaan doen

Old Post Feb-10-2002 15:16  Netherlands
Click Here to See the Profile for M5 Click here to Send M5 a Private Message Add M5 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eXos
The Delight

Registered: Jan 2001

Ik kom ook samen met een vriend van me. We gaan waarschijnlijk met de auto, dus dat scheelt me weer €30,-

Maar het uit huis gaan wonen is 1 van de beste dingen die ik heb gedaan. Niet dat ik het niet naar me zin had bij m'n ouders, maar op een gegeven moment begint het te knabbelen en wil je gewoon je eigen weg op gaan.

De financiele kraan is toen ook dicht gegaan, ze willen nu alleen nog me opleiding betalen (als ik daar ooit mee verder ga). Vink ook meer dan logisch dat ze me niet meer spekken.

Old Post Feb-10-2002 17:20 
Click Here to See the Profile for eXos Click here to Send eXos a Private Message Visit eXos's homepage! Add eXos to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

Registered: May 2001

hihi, excuses aan mij? Hoeft niet hoor!
Gebeurt toch in elke thread? Niet meer dan normaal dat het op een gegeven moment ergens anders over gaat

Een ding: cool dat je toch nog komt Petrus! En Kolkiewolkie: die iemand die met je meegaat, vind de anderen misschien wel zo leuk dat jullie allemaal de grootste vriendjes worden . En zoniet, dan niet. Ieder komt toch voor zijn eigen leuke avond. (Als je mede-TA-ers toch niet zo leuk blijken te zijn, dan zijn er nog zat anderen die dat wel zijn )
Erg scherpe opmerking trouwens Jukx, dat dacht ik nl ook toen ik het las: we hebben niet voor niets het eind van de maand uitgekozen. Dan hebben de studjes geld, de werkende mensen worden geacht gewoon altijd met geld uit te komen (ook al lukt mij dat nooit) en de scholieren: die hebben papa en mama nog

Zo. Volgens mij kan ik niet rekenen... dat waren drie dingen ipv een...

Nog maar twee weekjes
Trouwens, is hier iemand die wat flyers in Den Haag zou willen verspreiden? Zoja, pm me dan even...

Old Post Feb-10-2002 19:51  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
Eye_riz ik wil dat wel doen!!!
stuur die berg maar naar mij!

Old Post Feb-11-2002 05:14 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
aphex
Het luie zakje mens, enzo

Daarvoor hebben we toch postbodes??

Old Post Feb-11-2002 08:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for aphex Click here to Send aphex a Private Message Visit aphex's homepage! Add aphex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by M5

maar hetgene wat me dwars zit is dat onderscheid gemaakt wordt: ...HBO/UNI krijgen meer dan MBO....uitwonend krijgt meer dan thuiswonend... en dan heb je nog gigantische verschillen in studiefinanciering tussen mensen met dezelfde opleiding en zelfde woonsituatie... soms wel 4keer meer!!

kijk ik weet dat sommige gezinnen het beter hebben qua geld dan andere , maar ik vind dat het uitgangspunt zou moeten zijn dat iedere student gelijk is..dus leeftijd/studie/thuissituatie worden buiten beschouwing gelaten....is wel zo eerlijk lijkt me ...ALLE mensen zijn gelijk..

wat zou het volgende onderscheid wel niet kunnen zijn als de regering doorgaat met het maken van zulk soort regeltjes?? Studenten met een studie zoals Vrijetijdskunde of Kunstgeschiedenis (waar vrijwel geen vraag naar is vanuit de arbeidsmarkt) veeel minder studiefinanciering geven dan een student geneeskunde?? , waar zoals bekend een schreeuwend tekort aan is...

Het principe van dat voorbeeld is niet eerlijk....omdat onderscheid gemaakt wordt tussen opleiding....waarom dan wel verschil op basis van woonsituatie ed. ??

hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel...ben niet echt in staat mooie zinnen te maken )

Edit:

owja...zou dit stelsel van het toekennen van de studiefinanciering trouwens niet in strijdt zijn met Art. 1 (jaaaa alweer dat artikel ja! ) van de grondwet waarin staat dat het verboden is mensen te discrimineren op grond van geslacht, ras , politieke voorkeur of op welke grond dan ook!

Maw..past de regering eigenlijk wel dit artikel toe??

het heeft er helemaal niets mee te maken dat iedere student als gelijke zou moeten worden gezien en dus evenveel studiefinanciering zou moeten krijgen. studiefinanciering is namelijk niet bedoel als een soort van kadootje.
er wordt studiefinanciering gegeven om iedereen de mogelijkheid te geven te kunnen studeren. zowel arme als rijke mensen. iedereen moet de kans krijgen om te kunnen studeren. vandaar dat mensen die het wat minder breed hebben meer studiefinanciering krijgen dan mensen met een wat grotere portemonnee. dit verklaart ook waarom uitwonenden meer krijgen dan thuis wonenden.
men wil gewoon voorkomen dat mensen besluiten om maar niet te gaan studeren omdat ze vanwege de afstand uit huis zouden moeten gaan en dit niet op zouden kunnen hoesten.

jij gaat met je verhaal gewoon geheel voorbij aan het doel van de studiefinanciering...

sorry voor het off-topic gaan hoor Eye-Riz!

Old Post Feb-11-2002 15:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun

veel plezier toegewesnt voor de mensen die der heen gaan, kep een setje van eye gehoord en dat klonk zeer flexx, dus aan de dj's zallet um niet liggen

laterr

Old Post Feb-11-2002 16:10 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M5
FREAK

quote:
Originally posted by Jukx

het heeft er helemaal niets mee te maken dat iedere student als gelijke zou moeten worden gezien en dus evenveel studiefinanciering zou moeten krijgen. studiefinanciering is namelijk niet bedoel als een soort van kadootje.
er wordt studiefinanciering gegeven om iedereen de mogelijkheid te geven te kunnen studeren. zowel arme als rijke mensen. iedereen moet de kans krijgen om te kunnen studeren. vandaar dat mensen die het wat minder breed hebben meer studiefinanciering krijgen dan mensen met een wat grotere portemonnee. dit verklaart ook waarom uitwonenden meer krijgen dan thuis wonenden.
men wil gewoon voorkomen dat mensen besluiten om maar niet te gaan studeren omdat ze vanwege de afstand uit huis zouden moeten gaan en dit niet op zouden kunnen hoesten.

jij gaat met je verhaal gewoon geheel voorbij aan het doel van de studiefinanciering...

sorry voor het off-topic gaan hoor Eye-Riz!

heb je helemaal gelijk in Jukx...als je van dat doel uitgaat dan is het goed dat het zo geregeld is

maar toch in de kern vind ik niet dat het helemaal 100% klopt....d'r is tenslotte ook de mogelijkheid om te lenen bij de IBG...

maarja..je kan als overheid natuurlijk niet 100% van de bevolking het overal meej eens laten zijn..

Old Post Feb-11-2002 16:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for M5 Click here to Send M5 a Private Message Add M5 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by M5

maar toch in de kern vind ik niet dat het helemaal 100% klopt....d'r is tenslotte ook de mogelijkheid om te lenen bij de IBG...

dus iedereen die toevallig ergens in nederland is gedumpt waar geen bijpassende opleiding in de buurt is of waar thuis de zaakjes financieel niet zo heel goed zijn moet maar gaan bijlenen. Mooi is dat zeg..pfff, dan geef je die mensen bij het beginnen van werken meteen ALWEER een achterstand... lekker fair ook

vindt dat het zo best kan (procentueel is het best goed geregeld, absoluut minder)

mzzl
greetz kolkiewolkie

Old Post Feb-11-2002 16:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by M5

en wat wil je daarmee zeggen?
iemand die geen stuiver bezit zal echt niet zo snel 15.000 gulden bij de ibg gaan lenen om te kunnen studeren. het is namelijk niet voor iedereen even makkelijk om zo een lening eventjes terug te betalen.

Old Post Feb-11-2002 16:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M5
FREAK

neej natuurlijk is zo'n lening niet gemakkelijk terug te betalen maar je geeft mensen wel de kans om zonder geld een opleiding af te maken ...als je dan eenmaal een goede baan hebt dan moet dat niet zo'n heel groot probleem zijn denk ik..

dat collegegeld moeten ze eigennlijk gewoon afschaffen...hebben ze in oostenrijk ook dacht ik..maar dan krijg je weer het probleem dat mensen maar wat aanklooien...das ook nix..

ach..tis altijd wat...

Old Post Feb-11-2002 17:04  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > NEXUS PARTY!!!! 23 februari in Utrecht!!!!!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp with this track ID! [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEvolution - "Walking On Fire" (Evolution Club Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:36.

Forum Rules: