Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Vem tänker du rösta på?
This poll is closed.
Centern 0 0%
Feministiskt initiativ 0 0%
Folkpartiet 5 11.36%
Junilistan 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.27%
Miljöpartiet 5 11.36%
Moderaterna 15 34.09%
Piratpartiet 3 6.82%
Socialdemokraterna 4 9.09%
Vänsterpartiet 4 9.09%
Övrigt parti 1 2.27%
Blankt/röstar ej 2 4.55%
Får ej lov att rösta 4 9.09%
Total: 44 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Akia
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2006
Location: Stockholm

Du menar att arbetslösheten kommer att bli stor? - Nä men just de, de e den ju redan!

Du menar att sjukvården kommer att bli dålig? - Nä men just de, redan nu e ju väntetiderna så gott som oöverskådliga (jag fick vänta 1 år på en undersökning(!) och sedan skulle jag ha fått vänta ytterligare 1 år för behandling(!), tyvärr inget ovanligt!)!

Du menar att skolan kommer att bli dålig med för stora klasser? - Nä men just de, de går ju inte att pressa in ytterligare fler barn i samma rum!

Du menar att äldrevården komer att bli dålig? - Ja, dom gamla kommer säkert att sakna sin ägghalva!

Du menar att människor hellre vill ha allmosor från staten än att kunna försörja sig på egen lön?

Old Post Sep-18-2006 09:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

montana: du måste titta på omständigheterna innan du gör ett så naivt uttalande.

Först och främst så var den svenska tillväxten vid förra moderata tillträdet till regeringen på minussiffror. Dvs. Socialdemokraterna hade lyckats köra ner landet till en negativ tillväxt under sin långa mandatsperiod.
Att tillträda som regerande parti och lyckas vända de siffrorna till plus på en mandatsperiod när tidigare politik varit så annorlunda är något som i både teori och praktik ter sig nästintill omöjligt.

Den här gånen har sverige en tillväxt på runt 4%, att inte ha förtroendet från väljarna trots en så stark tillväxt är inget annat än pinsamt. Det visar bara hur mycket socialdemokraterna misshandlat sina väljare genom att styra och ställa med sin "alla ska ha det lika på öret"-mentalitet.

Under min 20-åriga uppväxt så har jag endast uppfattat socialdemokraterna som ett fuskande parti, det fuskas med medlemmarna i SSU, det fuskas med skattepengarna, det fuskas med kreditkort hit & dit och diverse annat.
Lägg där till en otrolig ineffektivitet när det verkligen gäller, varför tog det veckor innan något konkret skedde vid tsunamikatastrofen t.ex?

Nej sossarna har inte gjort mycket rätt på senaste tiden, de kan nog behöva lite nytt ungt blod i partiet, ungt blod som inte har blivit uppfostrat till att fuska sig fram och leva om på skattebetalarnas bekostnad.

Jag tror att vi under kommande mandatsperiod kommer få hål på myten om att högerblocket ständigt bara kör sverige i botten på fyra år.
Enda jag i nuläget kan se som garanterat skulle sätta stopp för ytterligare ett jämnt val med en eventuell borgerlig vinst vore en otroligt stark partiledare hos sossarna, en kvinna som vet vad hon vill och hur hon ska styra partiet. Margot Wallström kanske?


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-18-2006 09:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2006
Location: Stockholm

Du ska se montana, att de inte kommer att bli några större skillnader, de e svårt att genomföra förändringar i en demokrati.

Old Post Sep-18-2006 10:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
montana
dub come save me



Registered: Mar 2003
Location: södertälje. sweden

Vizay, naivt var det inte, mer som en lätt cynism. Du vet väl vad som hände på början av 90talet. Jovisst, Carlsson gjorde ett rätt kasst jobb ekopolitiskt men Bildt skulle ju vända på det, gjorde dom det. Nej, dom lyckades göra det värre, riktigt värre. Och eftereffekterna från det fiaskot ekoade sig igenom men Carlsson lyckades att fixa (ja, ok inte helt) inte bara sin skitgöra, utan det som var Bildt's fiasko också.

Förlusten i detta val tror jag inte helt låg när det gällde förtroende (för dom hade inte så jävla mycket förtroende heller vid 2002 valet). det handlade mer om att det behövdes maktbyte, helst hade jag velat se ett annat parti än just moderaterna, fuck, hellre centerpartiet.

Hela jävla fusket har svalts rätt illa tycker jag också, fattar fortfarnade inte hur ens Sahlin har fått förtroende att forsätta.

och det sista ja, Det skulle komma en sån stark kvinna som skulle ta över efter göran. men hon blev ju visst knivstucken av en viss Mijailo Mijailovic.


___________________
facebook | blog | scrobbler | setarchive | 20160316
"I believe that's referred to as intelligent drum & bass, which obviously means there's a genre of stupid drum & bass out there" (John Peel)

Old Post Sep-18-2006 10:24  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

Jag citerar någon smart människa som en gång sade följande:

"Det är svårt att få ett sjunkande skepp att flyta igen"
Om skeppet redan slagit runt och är på väg ner mot botten så måste man bygga ett nytt, tyvärr krävs det mer än fyra år för att få det klarbyggt.
Tyvärr gick svenska folket på socialdemokraternas propaganda om att allt var högerns fel och därmed fick högern inte en ärlig chans att bygga det nya skeppet.


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-18-2006 10:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2006
Location: Stockholm

Konjukturens vågor rörs inte upp här i Sverige, dom svallar in från dom stora oceanerna. Vi guppar me oavsett regering.

Old Post Sep-18-2006 10:54  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by montana
alliansen vann, ok, kul, nu är det bara en kort väntan innan moderaterna lyckas att haverera landet , som kalle bildt & the boys gjorde 16år tidigare, sen får vi se hur många röster reinfeldt & hans boys får 2010. jag gissar på väldigt lite.


Cynism säger du eller så sov du bara på historialektionen.

Den uppenbara skillnaden är (ovadesett hur bra de borligas politik är för sverige) är att vi just nu är på väg och till stor del redan är i en högkonjunktur tillskillnad från 91 då det peka käpprätt neråt och vände inte förenns mot slutet av 94 och då var redan försent för den borliga regeringen och väljarna hade sagt sitt.


___________________
Going... Going...

Old Post Sep-18-2006 11:06  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict



Registered: Jun 2003
Location: Stockholm

Jag tycker att det ska bli intressant att se vad som händer nu.
Inget kommer ju hända imorgon och jag tror inte direckt att samma sak kommer hända nu som förra gången moderaterna styrde.

Jag tycker att det känns lite... löjligt att säga att nu kommer det gå åt helvete för det gjorde det förra gången sossarna inte styrde (jo oj vilket jävla bra land vi har haft nu när sossarna haft makten).
Det är inte samma moderater som kommer styra nu som då, sverige ser inte lika dant ut, hur kan man då säga att det kommer gå likadant?

Kan inte säga att jag är glad över att dom van men kan väl inte säga att jag är ledsen över det heller.

Men lite glad är jag över att jag facktiskt kom iväg och röstade!
jag trode inte jag skulle göra det. Plocka lite vuxenpoäng är ju kul

Old Post Sep-18-2006 11:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by Pjox
Jag tycker att det ska bli intressant att se vad som händer nu.
Inget kommer ju hända imorgon och jag tror inte direckt att samma sak kommer hända nu som förra gången moderaterna styrde.

Jag tycker att det känns lite... löjligt att säga att nu kommer det gå åt helvete för det gjorde det förra gången sossarna inte styrde (jo oj vilket jävla bra land vi har haft nu när sossarna haft makten).
Det är inte samma moderater som kommer styra nu som då, sverige ser inte lika dant ut, hur kan man då säga att det kommer gå likadant?

Kan inte säga att jag är glad över att dom van men kan väl inte säga att jag är ledsen över det heller.

Men lite glad är jag över att jag facktiskt kom iväg och röstade!
jag trode inte jag skulle göra det. Plocka lite vuxenpoäng är ju kul


Helt rätt resonemang. Visst ligger nyckeln till framtiden i vår historia men att dra det in absurdum är bara löjligt, dvs det är bara sossarna som orkar göra det gång på gång på gång

pjox: vad hjälper vuxenpoäng när man är 5 år på insidan iaf?


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-18-2006 11:26  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine



Registered: Nov 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by Akia
Blir visst biltullar

Ja tyvär, men det hade blivit biltullar hur som helst.
Jag säger nej och vill verkligen inte ha biltullar men jag tycker att det skulle vara rent idiotiskt att skrota hela systemet som kostade skattebetalarna 3600 000 000kr eftersom det inte går att sälja vidare systemet.
Det är helt sjukt att de ens började med trängselskatten, folket nöstade NEJ men trots det så beslutades det att göra försöket som inte direkt var gratis... Tänk vad man kunde ha utvecklat vägsystemet med dessa pengar istället för att spendera dem på något som väldigt kortsiktigt minskar trafiken marginellt. Pengarna borde ha gått åt t.ex. ringleder runt stockholm som hade hjälpt stockholm att expandera!

*Edit, jag har inte läst tråden någon kanske redan har sagt det jag sa?*


___________________

www.myspace.com/christianohman

Last edited by Christian Ö. on Sep-18-2006 at 13:49

Old Post Sep-18-2006 13:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
trancedanne
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2004
Location: Lidingö, Sweden

Om vi ska ha biltullar borde det finns världen över och inte bara här, det borde vara ett krav på det för att tänka på miljön som vi på tok underskattar..

Old Post Sep-18-2006 16:51  Sweden
Click Here to See the Profile for trancedanne Click here to Send trancedanne a Private Message Add trancedanne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

det blir ju inga biltullar tydligen, eftersom komunerna utanför innerstan säger nej, trots innerstans ja..


___________________

Old Post Sep-18-2006 17:18  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktune [2002] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKansai - Rococco [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:54.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!