|
|
|
|
 |
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003
|
|
|
Vizay, naivt var det inte, mer som en lätt cynism. Du vet väl vad som hände på början av 90talet. Jovisst, Carlsson gjorde ett rätt kasst jobb ekopolitiskt men Bildt skulle ju vända på det, gjorde dom det. Nej, dom lyckades göra det värre, riktigt värre. Och eftereffekterna från det fiaskot ekoade sig igenom men Carlsson lyckades att fixa (ja, ok inte helt) inte bara sin skitgöra, utan det som var Bildt's fiasko också.
Förlusten i detta val tror jag inte helt låg när det gällde förtroende (för dom hade inte så jävla mycket förtroende heller vid 2002 valet). det handlade mer om att det behövdes maktbyte, helst hade jag velat se ett annat parti än just moderaterna, fuck, hellre centerpartiet.
Hela jävla fusket har svalts rätt illa tycker jag också, fattar fortfarnade inte hur ens Sahlin har fått förtroende att forsätta.
och det sista ja, Det skulle komma en sån stark kvinna som skulle ta över efter göran. men hon blev ju visst knivstucken av en viss Mijailo Mijailovic.
|
Sep-18-2006 10:24
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by montana
alliansen vann, ok, kul, nu är det bara en kort väntan innan moderaterna lyckas att haverera landet , som kalle bildt & the boys gjorde 16år tidigare, sen får vi se hur många röster reinfeldt & hans boys får 2010. jag gissar på väldigt lite. |
Cynism säger du eller så sov du bara på historialektionen.
Den uppenbara skillnaden är (ovadesett hur bra de borligas politik är för sverige) är att vi just nu är på väg och till stor del redan är i en högkonjunktur tillskillnad från 91 då det peka käpprätt neråt och vände inte förenns mot slutet av 94 och då var redan försent för den borliga regeringen och väljarna hade sagt sitt.
Sep-18-2006 11:06
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
trancedanne
Supreme tranceaddict
Registered: Jul 2004
|
|
|
Om vi ska ha biltullar borde det finns världen över och inte bara här, det borde vara ett krav på det för att tänka på miljön som vi på tok underskattar..
|
|
Sep-18-2006 16:51
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 11:54.
Forum Rules: