Registered: Jan 2004
op veel plaatsen haalt de sp-a zwaardere verliezen dan VLD. hoera! het omgekeerde zou onrechtvaardig geweest zijn:-)
edit: uiteraard zijn dit allemaal nog maar voorlopige cijfers
Jun-10-2007 15:44
Devilex
Think About The Way
Registered: Dec 2005
Toch een duidelijk teken dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen rechts gekozen heeft. Ben een curieus met wie CD&V een coalitie gaat vormen...
Jun-10-2007 16:47
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
quote:
Originally posted by Devilex
Toch een duidelijk teken dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen rechts gekozen heeft. Ben een curieus met wie CD&V een coalitie gaat vormen...
Alles hangt af van Wallonië
Jun-10-2007 17:47
Config
Elaba!
Registered: May 2006
^ MR lijkt het daar precies nipt te halen..
Rooms-blauw is de enige coalitie mogelijk met 2 partijen. Andere optie lijkt rooms-rood-groen.
Maar ik denk dat vld en zeker spa spirit na zo'n verliezen niet staan te springen om in de regering te stappen.
Het gaat idd niet makkelijk worden.
Vlaams Belang en LDD zijn voor CD&V hoogstwaarschijnlijk geen opties en een tripartite wordt ook al niet als mogelijkheid aanzien. Een rooms-blauwe coalitie zie ik eventueel wel als mogelijkheid. De VLD zie ik die stap nog wel maken, maar ik denk dat ze het dan wel zeer hard zullen spelen tov de CD&V. Sp.a Spirit zie ik eerder de beslissing nemen om de komende regeringsperiode voor de oppositie te kiezen.
hoewel ik er zelf niet op heb gestemd ben ik trouwens wel content dat LDD het goed gedaan heeft. Ik vind Dedecker wel een capabel politicus
Jun-10-2007 21:05
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
Wie is er nu eigenlijk het grootst in Wallonië; de PS of de MR ? Ze schijnen het daar zelf weer niet te weten.
Het typeert ook weer hoe Vlamingen al lang gedaan hebben met stemmen tellen en er in Wallonië nog een hoop moet gebeuren.
Voor de rest is het een interessante uitslag. Een moeilijke onderhandelingsperiode staat voor de deur. Vijf zetels voor LDD; dat is een gigantische prestatie voor een partij die maar 5 maand bestaat.