Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Jag står fast vid att jag tror om folk var mer insatta så skulle färre röster fall på sossarna

Old Post Oct-28-2002 17:36  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

det där snacket om att vi unga skulle va mindre erfarna och kunna mindre är ju rent skitsnack...

jag har många vänner i samma ålder och som tom. e yngre än mej som är väldigt insatta i politiken osv osv.

dessa kan man då jämföra med t.ex. min syster som inte ens hade en aning om vad partierna stod för när hon skulle rösta...hon e 25...kom inte sen å påstå att man skulle rösta bättre å veta mer bara för att man är några år äldre....rent skitsnack

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-28-2002 21:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Vizay
det där snacket om att vi unga skulle va mindre erfarna och kunna mindre är ju rent skitsnack...

jag har många vänner i samma ålder och som tom. e yngre än mej som är väldigt insatta i politiken osv osv.

dessa kan man då jämföra med t.ex. min syster som inte ens hade en aning om vad partierna stod för när hon skulle rösta...hon e 25...kom inte sen å påstå att man skulle rösta bättre å veta mer bara för att man är några år äldre....rent skitsnack

visst finns det undantag

men en människa på 50 år har betydligt mkt mer erfarenhet än en 15-åring, eller en 25-åring för den delen

unga människor har aldrig betalat skatt, aldrig arbetat, aldrig behövt ta hand om ett hushåll, har inga barn, ingen bil etc etc (ja, jag VET att vissa jobbar extra etc, och betalar skatt på sina pengar etc etc, men ni förstår vad jag menar)

Old Post Oct-28-2002 22:52 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Jag upprepar mig igen då vizay tycks missat mitt budskap.

Du kommer förstå när du blvit äldre varför unga inte ska få rösta

Old Post Oct-28-2002 23:01  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

AC om du förklarar istället för att komma med flyktiga svar för att slippa argumentera emot så kanske det ökar min förståelse...

kommer med ett längre svar senare i den här posten men jag måste försvinna iväg en snabbis

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-29-2002 01:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Exclamation

jag håller med båda lagen faktiskt..

vizay för att : javisst.. många som e under 18 kan va hell so mycket mer skärpta än vissa "vuxna" över en viss ålder, vet inte var ni drar nån åldersgräns asså.. för när man e vuxen nog att få vara med å bestämma? 27? 35? 44?

jag tycker det e bra som det är nu att alla åldersgrupper e representerade! jag tycker LUGNT eller LÄTT att d ska in fler unga i rxd!

det e ju helt å hållet individuellt ju! vissa UNGA så att säga ÄR mer lämpade för posterna i rxd, men d betyder ju inte att de Har MER erfarenhet ju.. kan d ju omöjligt ha. Det handlar ju om HUR gammal man e såklart.

AC, när tycker du man ska få börja rösta? Undrar bara?!!?

Aendy, shit, det hade ja inte alls hört om! Helt vansinne ju! hahaahaha..... Iofs tycker ja på ett sätt att vi svenskar borde BOJKOTTA public transports...inte planka.. haha

För som vi alla vet så har sverige de dyraste Public transportsen (jaja, ja vet att svenskan e dålig) som finns ju! Ni har väl sett skräckexemplen me vad flygresor kostar i sverige (typ det kiruna-visby) det e lika dyrt som en charter till Florida typ.. haha.. nu har d kanske ändrat litegranna, men fan vad det ska vara dyrt för svenskar att resa! Inom landet! Helt galet.. gör mig vansinnig alltså... tåg, bussar.. u name it.. (inte minst flyg) Annat är det i andra länder, typ Usa.. eller Spanien eller vadsomhelst!

Det skulle vara att föreslå EN landsbojkott av alla public transports! att alla kör bil! men det skulle ALDRIG funka.. haha...de försökte ju med en bilfri dag, men väldigt många körde ändå. Typ alla! hahahaha... I Athen var det annat.. där strejkade man i EN vecka.. till slut var man tvungen att sänka priserna (så att folk skulle börja åka igen)

men det e sverige å svernskarna i ett nötskal igen. Lama jevlar e vad vi e! Vi e otroligt fogliga för vadän de bestämmer i Sthlm! "Typ nu har vi en lag som säger att vi inte får fånga torsk mer" jaha.. då bara går vi med på det utan att strejka liksom....

visst det var ett dåligt exempel, men det finns ju massor med exempel.. på saker som vi bara äter upp å sväljer helt liksom..

I frankrike, spanien, italien grekland... tyskland till och med.. går man man ur huse om det är något man vill protestera emot å så gör man det också! fan...

lamers e vad vi e! Önskar det kunde bli lite mer kareta på svenskarna!!!! Visste ni att vi kallas Squareppl i Usa!? Vi tror att vi e så väl ansedda men det E vi inte.. folk skrattar ju åt oss ( nu lät ja som reklamen igen) andra länder menar ja... typ inom EU å allt Vi blir inte varse om detta för att DE styr vilka nyheter vi ska exponeras för å de bestämmer vad de vill att svenska folket ska höra å veta.. å allt det.. nej

nu orkar ja inte skriva längre, skrivkramp!

Tom Cloud - Told You So

Old Post Oct-29-2002 01:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

skälet till att folk tycker vi är så veka (vilket vi iofs är) är för att vi jämt ska vara så jävla neutrala....sverige tar aldrig ställning i någonting...vi står alltid där och håller med båda parterna lixom...fega e vad vi är....och så länge vi fortsätter vara det kommer vi att vara ett litet skitland som ingen bryr sig om...sorgligt men sant

sen en sak till som slog mig angående att yngre ska få rösta.......röstar man verkligne med erfarenheten?!

en person som röstar på ett parti av erfarenhet måste ju vara lite fel ute...ja menar täönk om partiet helt plötsligt byter linje osså fortsätter man rösta på dom iaf för av erfarenhet så vet man att dom brukar vara bra.....man röstar förhoppningsvis på ett parti pga. den fakta man vet om do...och för att samla fakta om var ett parti står och vad dom står för krävs inte speciellt mycket erfarenhet vad jag kan tänka mig iaf...

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-29-2002 02:48  Sweden
AC.
Supreme tranceaddict

Saken är så självklart så att den igentligen inte borde behövas debatteras. Läsa mina föregående inlägg vizay

Folk under 18 anses inte kapabla enligt lagen att ta hand om sig själva då bör de ju inte heller kunna rösta.
en anledning till detta att barn (folk under 18) har lättare att smälta för propagande darför har vi också lagar som säger att barn inte får utsättas för propaganda.

Vid 18 års ålder anes man stor nog att ta hand som sig sjlälv, då bör man också rimligtvis ha en någorlunda bra verklighets uppfattning om samhället och då kunna rösta, så 18 ska tydligen vara en bra ålder (har aldrig sätt någon forskning för eller mot)

Det finns dock många som missar detta och röstar som föräldrarna eller bara skiter i det, jag ser mycket sorligt på¨detta att de inte brukat sin rättighet eller missbrukat den som man faktiskt gör man röstar tex som ens föräldrar gör (utan någon annan anledning)

Dessa personer brukar jag fråga om de inte hade vellat kunna tjänta en 50 tusen kr skattefritt om året istället för de ynka 11 som det är nu, eller fråga vad de tycker om att deras familjer för betala ett par tusen mera i skatt om året + det höjda EL priset eller hur de kommer gilla biltullarna

EDIT: Jag glömde bort att kommentera våran neutralitet, tack vara den så var sverige tillsammans med schweiz de landet som klarade sig bäst under andra världskriget, även det första. Detta gav oss ett enormt försprång i from av ekonomi och industri medans andra länder fick slita hårt med att bygga upp sin industri och vända ut och in på varända öre regeringen hade för att ta hand om allt folk som inte ha någonstanns att bo eller äta efter kriget så hade redan sverige och schwiez en fungerade industri mat och ttak över huvud åt sina invånare. Nu slaravde dock sossarna bort detta försprång och körde sverige åt skogen med sin värdelösa politik (som en jämförelse se på sverige och schwiez idag) pga av våran neutralitet kan vi även hålla nere våran armekostnader pga av att vi inte har några uttalade fiender (se USA, de är inte neutrala och lyckats göra sig ovän med halva världen och måste således ha en sjuhelvetes arme!)

Last edited by AC. on Oct-29-2002 at 03:27

Old Post Oct-29-2002 03:17  Sweden
Vizay
immiNspired

tjae jag kan ju inte neka till att vi inte klarade oss bäst efter 2:a världskriget men vi förespråkade ju en sjuhelvettes dubbelmoral under krigstiden...ena sekunden skulle vi hjälpa tyskarna genom att låta dom frakta saker med tåg genom sverige och sen nästa sekund så var vi lite mer lutade åt alliansens sida...dubbelmoral!!!

sen anser jag fortfarande att det inte är någon skillnad på en 18åring och en 17åring men jag antar att gränsen måste dras någonstans och då är väl myndigheten mest naturlig, inte så mycket att göra åt tyvärr :/

sen det där med att vi knappt behöver lägga pengar på armen det beror inte så mycket på vår neutralitet egentligen.....mer på att vi är ett litet skitland utan några egentliga resurser att utnytja så ingen vill invadera vårt lilla skitland i norr.....ända skälet att invadera oss skullle va av ren djävulskap i så fall och då skulle inte neutraliteten hjlpt iaf så...

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-29-2002 03:36  Sweden
reveal
always in the mix

quote:
sen en sak till som slog mig angående att yngre ska få rösta.......röstar man verkligne med erfarenheten?!

nej

men de som sitter i riksdagen bestämmer utifrån sin egen erfarenhet

Old Post Oct-29-2002 11:38 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by reveal
nej

men de som sitter i riksdagen bestämmer utifrån sin egen erfarenhet

ja, men förklara då för mig varför man måste ha så himla mycket erfarenhet för att bestämma vilket parti som ska styra sverige...

det är ju lixom hela grejen....politikerna står för erfarenheten så vi bara ska behöva välja dom osså sköter dom resten...

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-29-2002 12:21  Sweden
reveal
always in the mix

quote:
ja, men förklara då för mig varför man måste ha så himla mycket erfarenhet för att bestämma vilket parti som ska styra sverige...

jag tycker inte att 18 är är himla mycket erfarenhet... då har man ju inte ens gått ut skolan

Old Post Oct-29-2002 12:31 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID help on this hot dark tech choon please [2004] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDave Seaman - Gobbledygook (Funkagenda Repulse Mix) [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:09.

Forum Rules: