Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

hmm.. första bilden jag postar här... inte klar än, men defenitivt trevlig tycker jag... inspirerad av... rymden förstås även hämtat inspiration från wallpaper>science fiction @ deviantart.

gjord från scratch i PS7. 40 lager. ca. 4-5 timmars arbete hittills.

Här finns bilden

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Sep-19-2003 17:59  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

quote:
Originally posted by Smekbar
hmm.. första bilden jag postar här... inte klar än, men defenitivt trevlig tycker jag... inspirerad av... rymden förstås även hämtat inspiration från wallpaper>science fiction @ deviantart.

gjord från scratch i PS7. 40 lager. ca. 4-5 timmars arbete hittills.

Här finns bilden

riktigt fin o välarbetad, skulle bara ändra teckensnitt o färg på ditt namn i hörnet..
men annars mycket mycket bra!!

Old Post Sep-19-2003 18:21 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
teski
tranceaddict

Registered: Aug 2003
Wink

Tadaaa *visar*
Mitt projektarbete.. ska vara färdigt under vårterminen nästa år.. men.. heh.. jag är snart klar nu :P

Official Page of Roha

Vad tycker ni? Vad ska jag ändra på?
Menyn är buggig.. ska fixa nytt script till det..
Är jag lat om jag inte orkar skriva dem själv?

Konstruktiv Kritik Uppskattas

Ni kan ju även testa att köra den i högre upplösningar o se hur det artar sig, om ni har lust.. Jag själv kommer tyvärr inte upp till mer än 1280x1024.. men nya standarden är ju 1024x768, så jag har anpassat den till den upplösningen.. även fast jag själv aldrig surfar runt med så stooort

Nåväl.. massor av kramar från Teski
~*med en önskan om en stjärnfylld natt*~

Old Post Sep-19-2003 21:02  Sweden
Click Here to See the Profile for teski Click here to Send teski a Private Message Visit teski's homepage! Add teski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
HappyHappy

nu har ja inte läst i den här tråden på ett bra tag. Official page of Roha var mkt mkt snygg good job!

Tom Cloud - Told You So

Old Post Sep-19-2003 21:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

ser bra ut teski...
men jag ser ingen anledning över huvud taget att inte göra den till 800*600 som det fortfarande finns en del som använder.

bara att krympa ner den lite på höjden och på längden..
för du har ett tomt utrymme i mitten som inte behöver vara där direkt.... så jag tycker du ska köra den efter 800*600...

fina bilder.. tagit dem själv?

Old Post Sep-19-2003 22:29  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Read This!

Nuså är jag äntligen klar med sidan jag velat bli klar med länge...den förra va liksom mer temporär...
Har nu fixat domän och serverplats o hela kittet för en summa pengar.
Innan jag redirektar från min .tk domän (gamla sidan) hit till den nya så vill jag gärna ha lite stavningskontroll och andra fel kontroll oxå för den delen Tänkte ni kunde kolla igenom den och bara säga vad ni tycker.
teski har redan hjälpt mig med en hel del stavning *krama*

tricster.com

På denna sida har jag jobbat mer på höjden. Mera ögongodis och
mer att läsa. Har byggt alla lådor i CSS kodning för att dom ska kunna expandera i den mån det behövs. Allt för att det ska bli lättare att uppdatera. Tröttnade rätt fort på att behöver ändra i kodningen varje gång jag la in ny text i en låda.

Har för första gången använt mig av Javascript i min kodning (mer än mouseOver knappar) och det resulterade i en "random picture" ruta och ett datum-script...

Hmm är lite tomt i "booking" delen men den ska fyllas ut med saker från ett framtida event är det tänkt så det kommer

Bilderna i galleriet ska även öppnas i rutor som är lika stora som bilderna. Inte helfönster. Detta ska jag ordna...

Få höra vad ni tycker nu då

Old Post Sep-20-2003 15:52 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Tycker den ser helt OK ut..
Mkt bättre än den förra faktiskt...

Hoverfärgen på menyn(vit) är lite otydlig, kanske bättre med den orange som du använder på siten i övrigt?

I övrigt så har jag inget mer att klaga på
Hade inte tid att kolla stavningar m.m, kan göra det en annan gång om det behövs

Old Post Sep-20-2003 15:59  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
teski
tranceaddict

Registered: Aug 2003

quote:
Originally posted by dbl
ser bra ut teski...
men jag ser ingen anledning över huvud taget att inte göra den till 800*600 som det fortfarande finns en del som använder.

bara att krympa ner den lite på höjden och på längden..
för du har ett tomt utrymme i mitten som inte behöver vara där direkt.... så jag tycker du ska köra den efter 800*600...

fina bilder.. tagit dem själv?

Mjo får väl lov att göra det Anledningen är att det är svårt.. iaf för mig att anpassa bilderna efter 800x600 och även få de att se bra ut i 1024 x 768

Och det tomma utrymmet i mitten får jag försöka fixa till
Bra att du ger mig lite pointers

Bilderna har jag inte tagit själv
BILDTJUV tänker du va?
Har faktiskt tillstånd att använda varenda liten bild på sidan

Tack för support och hjälp

MindShooter, tycker som sagt att sidan ser jättebra ut
Bra att du satte ribban högt *nickar*

Old Post Sep-20-2003 16:00  Sweden
Click Here to See the Profile for teski Click here to Send teski a Private Message Visit teski's homepage! Add teski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

sjysst sida mind... ser bättre ut nu än innan tycker jag.. dock lite buggig, tror jag iaf
kolla länken för att se hur den ser ut för mig i opera...

opera

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Sep-20-2003 17:04  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keddo
u alright mate

Registered: Sep 2001

Skitsnyggt mindshooter, men som IT elev så måste jag ge några pointers , framen till vänster går att flytta om man markerar och drar lite i botten,
Såg att lite text gick utanför en Table, och att det var en början på en ny table under dom andra, tricter.tk loggan längt upp och gubben till vänster har en annan grå nyans som bakrund än den du använder till det andra. Ja, det var bara lite konstruktiv kritik
PZ!

KESO!

Old Post Sep-20-2003 17:27  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Powell
Skitsnyggt mindshooter, men som IT elev så måste jag ge några pointers , framen till vänster går att flytta om man markerar och drar lite i botten,
Såg att lite text gick utanför en Table, och att det var en början på en ny table under dom andra, tricter.tk loggan längt upp och gubben till vänster har en annan grå nyans som bakrund än den du använder till det andra. Ja, det var bara lite konstruktiv kritik
PZ!

tackar tackar det är sånt jag vill höra.

Hur texten kan gå utanför en table förstår jag inte... eftersom ingen av texterna (nästan) ligger i nån table,...alla ligger i CSS lådor vilket gör det omöjligt för dom att gå utanför... jag har ställt in så att alla CSS lådor har marginaler innåt så att säga...texten bryter sig själv så fort den kommer till kanten.
Visa gärna vart

Anledningen till att gubben och loggan skär ut är för att dom är i GIF medans bakgrunden är i JPG... det är olika bildkomprimeringsmetorder som tolkar färg-koderna på olika sätt. Får se om jag orkar ändra det

Smekbar: Shit, va skevt det ser ut...underligt...har verkligen bara använt simpel kodning rakt upp och ner..den verkar tolka CSS:en helt fel juh.... hmmmm

Old Post Sep-21-2003 09:19 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Smekbar
sjysst sida mind... ser bättre ut nu än innan tycker jag.. dock lite buggig, tror jag iaf
kolla länken för att se hur den ser ut för mig i opera...

opera

tror förresten jag hittat felet nu när jag tittar och tänker efter...opera verkar fungera rätt kosntigt...vad som har hänt är att den inte visar bakgrunder som är inlagda i mina TD rutor i tabellerna. så då måste jag lägga in dom som bilder oxå så kommer sidan se fullständig ut...sen vet jag oxå varför lådorna till höger ser ut som dom gör, jag tror iaf att det har o göra med att jag har en ALIGN="right" där som skjutsar ut dom, fast bara i opera

Old Post Sep-21-2003 11:03 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Post New Thread    Post A Reply

Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother old techno tune played by beltram [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBreak Legend - "This Is The City" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:00.

Forum Rules: