|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
dj Zevan
Hunting Orion in progress
Registered: Dec 2001
|
|
|
Naar mijn mening is het al weer eventjes geleden dat er nog een echte in het oor springende release is geweest, of komt in dit geval.
Maar de onvermijdelijke Pole Folder staat op het punt om weer een klein stukje progressive-house-geschiedenis te schrijven.
Na zijn enorm sterk album "Zero Gold" op Bedrock, werkt hij ditmaal samen met Mashtronics Records om zo de magische "For One Moment Of Glory ep" de geluidsgolven in te sturen.
Op de A-zijde weerklinken de magische geluiden van "A Million Ways To Give Up", na een iets meer tribalachtige opbouw nemen na 3min, tijdens een korte break, de zalige Pole-Folder-sounds de overhand, een prachtige melodie ontplooit zich alvorens de beat en diepe basslijn invallen, vanaf nu laat deze alsmaar groeiende song je niet meer los. Benoit bewijst hiermee wederom zijn groot talent. 1 klein minpuntje, het melodische gedeelte had gerust een aantal minuten langer mogen duren.
De B-zijde geeft ons de Original Mix en Mashtronic Remix van "Everyday".
Als 1ste staat de "Original Mix" geperst, die wordt gekenmerkt door de eindeloze warme Pole-Folder-opbouw en -melodiën. Dit pareltje overstelpt je van de 1ste tot de laatste minuut.
De "Mashtronic remix" sluit deze ep af en vertaalt "Everyday" volledig naar zijn eigen sound en stijl, de zwaardere beat maken deze versie een stuk steviger. Niet echt mijn smaak, maar deze aparte versie zal menigen weten te bekoren en staat dan ook waardig op dit schijfje zwart goud.
De release is pas gepland voor 18 september, maar je kan de volledige versies al uitgebreid beluisteren op de site van 4djsonly.com
Aug-27-2006 20:53
|
|
|
 |
 |
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004
|
|
|
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
* I Choos Noice, het nieuwe album van Hybrid zit er aan te komen, wat zijn hier zowat de verwachtingen? Ik verwacht er eerlijk gezegd wel iets van, Just For Today klinkt alvast niet slecht.
|
Ik verwacht er eigenlijk veel van, zeker na de review op Progressive Sounds gelezen te hebben Veel kans dus dat dit het album van het jaar wordt. En ten zeerste aan te raden aan elke trancefan die eens buiten de lijntjes wil kleuren 
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
* Wat vinden jullie eigenlijk van Schiphol, de nieuwe van Micali ... toch al enkele weken uit en nog nergens vernoemd hier, toch een Aurium-release (één van m'n favoriete labels) en die worden toch meestal goed gesmaakt 'k vind het wel een goeie release, zowel de Original als de Santiage Nino Mix, beide lekker stevig ... |
Hij moet nog groeien hier. Het original is typische Micali-prog: diep, donker, heel driving met een touch of funk en toch genoeg melodie om interessant te blijven. Maar ik vind het verre van zijn sterkste release dit jaar. Dan heerst bijvoorbeeld Strings For Life pakken harder!
De Santiago Niño remix is ook wel aardig, klinkt lekker rauw, bijna een techno-plaat like in the good old Santiago days 
Aug-27-2006 21:32
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 05:13.
Forum Rules: