Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > show me your skrivbords...
Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by cviper
Njae. Det är väl officiellt fortfarande beta (E17 == E0.16.999.015 om man ska vara petig), men funkar väldigt bra. Jag använder det dagligen, både hemma och på skolans datorer och har inte haft några problem med det än.

Finns inget grafiskt config-tool, utan vill man t.ex. sätta keybindings måste man pilla på det med enlightenment_remote (command line), vilket inte är så intuitivt kanske.

Kolla på www.get-e.org, där finns mycket användbar information. Gentoo har även färdiga ebuilds.


Wow, har nu oxå installerat, grymmt coolt. Dock är det en hel del saker som jag stör mig på av gammal vana, typ att den inte fokuserar på fönster om man bara trycker på dom, man måste trycka längst upp på dom. Sen kan man juinte sätta själva "skrivbordsmenyerna" on top. Och så saknar jag en "task list", dvs där man ser alla program man har öppna. Vet du om det är möjligt att fixa några utav dom? Men grymmt imponerad annars, speciellt av hur jävla snabbt det är

Edit: Hitta engage, verkar vara svaret på många av mina frågor, dock hittar jag ingen bra dokumentation whatsoever om den :S

Last edited by St_Andrew on Sep-28-2005 at 15:40

Old Post Sep-28-2005 14:13  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cviper
Lurking on TA



Registered: Sep 2001
Location: NGC-6543 TekniskFysik - levande lik!

quote:
Originally posted by St_Andrew
Wow, har nu oxå installerat, grymmt coolt. Dock är det en hel del saker som jag stör mig på av gammal vana, typ att den inte fokuserar på fönster om man bara trycker på dom, man måste trycka längst upp på dom. Sen kan man juinte sätta själva "skrivbordsmenyerna" on top. Och så saknar jag en "task list", dvs där man ser alla program man har öppna. Vet du om det är möjligt att fixa några utav dom? Men grymmt imponerad annars, speciellt av hur jävla snabbt det är

Edit: Hitta engage, verkar vara svaret på många av mina frågor, dock hittar jag ingen bra dokumentation whatsoever om den :S


Det är ju sloppy-focus, dvs. det räcker att flytta musen över ett fönster. Annars så kan du "lyfta" ett fönster med alt-left-click nånstans i fönstret.

"Skrivbordsmenyerna" (antar att du menar det som kallas för modules, typ engage, monitor etc) ritas direkt i själva root-fönstret (AFAIK) och kan därför inte läggas över andra fönster.

Kör "entangle"; där kan man lägga till saker permanent till engage.

Liten fråga, har du fått Notes att fungera? Fattar typ inte hur man ska få text in i sina notes.. Går ju inte att skriva nånstans när man väl lagt till en



Btw, Smekbar, grymm blid. Har du ändrat på färgskalan, för att den känns väldigt mörk/röd...?


___________________
The fears of the past are the dreams of the future

Old Post Sep-28-2005 19:26  Sweden
Click Here to See the Profile for cviper Click here to Send cviper a Private Message Add cviper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.



Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla

quote:
Originally posted by cviper
Btw, Smekbar, grymm blid. Har du ändrat på färgskalan, för att den känns väldigt mörk/röd...?


tack Tog bilden med en vitbalans som jag själv ställde in (shade), som gav varmare färger än det var, samt med en hög kontrastkurva inställd (contrast+2). Sen har jag alltid hög saturation inställt för att få starkare färger. Ytterst lite postprocessing i datorn. Bilden blev väldigt bra tycker jag, men det stämmer inte så bra överrens med hur det faktiskt såg ut.


___________________

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se


Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Sep-28-2005 21:24  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by cviper
Det är ju sloppy-focus, dvs. det räcker att flytta musen över ett fönster. Annars så kan du "lyfta" ett fönster med alt-left-click nånstans i fönstret.

"Skrivbordsmenyerna" (antar att du menar det som kallas för modules, typ engage, monitor etc) ritas direkt i själva root-fönstret (AFAIK) och kan därför inte läggas över andra fönster.

Kör "entangle"; där kan man lägga till saker permanent till engage.

Liten fråga, har du fått Notes att fungera? Fattar typ inte hur man ska få text in i sina notes.. Går ju inte att skriva nånstans när man väl lagt till en


Jo, hitta entangle, men ville inte funka som jag ville typ hur lägger man till ett prgram där till dom som redan finns, asså vet hur man flyttar runt mellan menyerna och så, men hur kvalificerar ett program in där? så fort jag tar add dir (vilket jag inte ens tror jag ska trycka på?) så låser sig programmet...

Jo verkar kört, men nån sa att man kunde köra engage i "on top" -mode, på nått forum nånstanns ute i cyberspace... men har inte fått det att funka så var nog bullshit...

och neh fattar inte heller hur man lägger till notes i notes.. haha

Old Post Sep-28-2005 22:21  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cviper
Lurking on TA



Registered: Sep 2001
Location: NGC-6543 TekniskFysik - levande lik!

quote:
Originally posted by Smekbar
tack Tog bilden med en vitbalans som jag själv ställde in (shade), som gav varmare färger än det var, samt med en hög kontrastkurva inställd (contrast+2). Sen har jag alltid hög saturation inställt för att få starkare färger. Ytterst lite postprocessing i datorn. Bilden blev väldigt bra tycker jag, men det stämmer inte så bra överrens med hur det faktiskt såg ut.


Hade blivit lite förvånad om det hade sett ut så där på riktigt...

quote:
Originally posted by St_Andrew
Jo, hitta entangle, men ville inte funka som jag ville typ hur lägger man till ett prgram där till dom som redan finns, asså vet hur man flyttar runt mellan menyerna och så, men hur kvalificerar ett program in där? så fort jag tar add dir (vilket jag inte ens tror jag ska trycka på?) så låser sig programmet...

Jo verkar kört, men nån sa att man kunde köra engage i "on top" -mode, på nått forum nånstanns ute i cyberspace... men har inte fått det att funka så var nog bullshit...

och neh fattar inte heller hur man lägger till notes i notes.. haha


Det finns en icke-modul-version av engage för andra fönsterhanterare. Där har engage ett eget fönster och kan därmed läggas ovanpå andra fönster.

Lägga till nya program gör du genom att vänsterklicka längst upp till vänster (asså på "bordern") i ett fönster och väljer "Edit icon". Då ploppar det upp en liten dialog, där du behöver skriva in några saker och välja ett icon till programmet. Sen ska det finnas tillgängligt i entangle & co. (Om du inte har "edit icon" optionen, behöver du installera e_utils)


___________________
The fears of the past are the dreams of the future

Old Post Sep-29-2005 10:56  Sweden
Click Here to See the Profile for cviper Click here to Send cviper a Private Message Add cviper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri



Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B

Old Post Oct-17-2005 21:28  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm-Upon-Avon


___________________
A Festivus For the Rest of Us

Old Post Oct-17-2005 21:31  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

zoric, ditt var jävligt läckert
Gillar när det är enkelt..

Mitt är HÄR

Min bild är förövrigt en panoramabild över Braehus som jag tog när jag körde hem från SummerCruise.. läcker bild faktiskt!

Kör med dubbla skrivbord, ett ligger på tvn i upplösning 1024x768 också

Old Post Oct-17-2005 22:07  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cloudburst
I am the maximum



Registered: Oct 2003
Location: Jötebårj

quote:
Originally posted by zoric
http://zoran.iclubtt.com/desk/16-10-2005.jpg


Jepp, detta var snyggt!


___________________



insignificant cor member alliance

Old Post Oct-17-2005 23:30  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Detta har jag på skrivbordet:


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Oct-17-2005 23:36 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hauken
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2004
Location: Oestersund

gillar den bakgrunden Laz, har du den i 1600x1200 så skulle jag uppskatta URL.



Har tröttnat på alla former av teman, samurize scripts, desktopX etc så det får bli "plain" nu.

Old Post Oct-21-2005 21:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Hauken Click here to Send Hauken a Private Message Add Hauken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri



Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B

quote:
Originally posted by Cloudburst
Jepp, detta var snyggt!


quote:
Originally posted by jofawe
zoric, ditt var jävligt läckert
Gillar när det är enkelt..

Mitt är HÄR

Min bild är förövrigt en panoramabild över Braehus som jag tog när jag körde hem från SummerCruise.. läcker bild faktiskt!

Kör med dubbla skrivbord, ett ligger på tvn i upplösning 1024x768 också


Tack

Old Post Oct-22-2005 09:09  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > show me your skrivbords...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback"Bizzare Love Triangle" remix? [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackExpansion - "Listen" (Jerry Bonham Vs. Expansion Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:08.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!