|
Na al de commerciele successen van Tiesto en zijn terleurstellende sets van de afgelopen tijd was ik deels het vertrouwen in hem een beetje verloren. De populariteit hadden zn livesets niet echt goed gedaan en zn nieuwe releases waren meer gericht op de commerciele markt dan op de echte liefhebbers. Ik was daarom al erg benieuwd naar het nieuwe album aangezien In My Memory in mijn optiek het beste ´trancealbum´ is wat ik ken.
Luisterend naar het nieuwe album is het weer zo gevarieerd als zn vorige. Om maar te beginnen bij de eerste track ´Forever Today´, wat een opening . Track in de stijl van Magik Journey, vind em niet beter maar hij doet er ook zeker niet voor onder, meesterlijk klassiek stuk en de break is zalig. Nr 2 en 3, Love Comes Again en Traffic kan ik kort over zijn. Traffic vond ik een heerlijke knaller maar die is gewoon doodgedraaid, Love Comes Again is een beetje Traffic 2 met vocals die wel erg lijke op Chicane ft Brian Adams - Dont Give Up. Maar goed deze tracks kende ik al en wist dat ze erop stonden.
Track 4 Sweet Mysery echt een heerlijk housy nummer, verschrikkelijk mooie vocals (Sarah McLaughlan??) een van de topnummers van de CD vind ik . Nyana kennen we al een tijdje van zn mixcd vorig jaar, altijd al een erg lekker nummer gevonden al vind ik dat de track wel iets meer power mocht hebben. Ur.....aan de vocals moet ik misschien nog ff wennen, nummer vind ik verder wel erg lekker. Walking On Clouds (van de nieuwe Coca Cola reclame) heeft iets heel aparts met die vrouwelijke vocal, nummer klinkt een beetje simpel maar heeft wel iets pakkends, zeker geen verkeerd nummer. A Tear In The Open......verschrikkelijk mooie Afrikaanse vocals. Ik heb het idee dat ik de vocals ken, volgens mij gehoord op een CD van mn ouders....kan het mis hebben hoor. Dit is ook weer een supernummertje, wel jammer dat er weer een typisch Traffic hi-hatje inzit. Maar de mysterische opbouw vind ik erg vet, break is super heel langzaam die melodie op laten komen wat een power, echt een knaller!!!!!
Just Be, ook weer een track met vocals, erg mooie vocals vind ik van Kirsty Hawkshaw, nummer vind ik verder een beetje flauw al zitten er soms wel hele mooie stukjes in. Moet denk ik nog beetje groeien bij me. Adagio For Strings ben ik zelf niet echt een fan van hoewel die live wel geweldig is, beetje krom . De keren dat ik em live hoorde kreeg ik altijd kippenvel maar toch vind ik em niet echt geweldig. De remix is eigenlijk gewoon gebaseerd op de Ferry Corsten remix. Toch heeft ie wel superveel power, misschien meer een nummer op een feest met een goede sfeer dan om thuis te luisteren. Ik vind de albumversie ook anders klinken dan de liveversie, kan dat??
Al met al echt een superalbum en ik denk dat ik em na nog een paar keer luisteren alleen maar beter ga vinden!!
De toppers voor mij zijn Forever Today, Sweet Mysery en A Tear In The Open