Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > [24/12] 20 Years Yves Deruyter @ Cherry Moon
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DJ Zetski
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2004

Even ter duidelijkheid: is da om mp3's mee te mixen of ist met CD's? Want 'k dacht da'k eens iets had zien staan in Carrefour, daje da gewoon aan uw PC kon aansluiten.

Old Post Dec-15-2005 22:15  Belgium
Click Here to See the Profile for DJ Zetski Click here to Send DJ Zetski a Private Message Add DJ Zetski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002

Way off topic: ik draai op de Carrétro altijd met de dj console - hier is een foto van de versie II. De software kreeg een stevige update en de hardware ziet er wat gepolijster uit.

Verder moet je eens kijken naar John OO Fleming zijn nieuw speelgoed:
www.pcdj.co.uk

De OO DJ: een notebook met ingebouwde bass, treble, mid knoppen, touch screen, in een zeer stevige carrying case. Ik ga er mij alleszins eentje aanschaffen. Ik moet eerst nog wat de software bekijken. PCDJ blijkt geen Virtual DJ te zijn, maar dat zal wel kwestie van gewenning zijn.

Ik vind het grappig... sommigen zouden twee of drie jaar geleden hun reply op mij eens moeten nalezen. Toen ik durfde te verkondigen dat MP3 de toekomst was en dat met de computer mixen meer mogelijkheden geeft dan met vinyl of CD - en die eerste keer dat ik ermee in Sotto's een testavond deed

Alleszins, in Cherry Moon heb ik gevraagd aan Yves om iets kwalitatievere CD spelers dan Denon te hebben. Of ik wil gerust met de computer komen draaien. I have no shame in doing it. Een (goeie) dj is nog altijd iemand die op het juiste moment de juiste plaat oplegt. Dŕt is de enige definitie van een dj. Niet zijn materiaal (CD, vinyl, MP3), niet zijn uiterlijk, niet de horde schoon madammen die erbij staan.

/EDIT: Ik denk dat Laurent het mij niet kwalijk zal nemen dat ik dat hier zeg, maar hij draait ook af en toe met de dj console (op Mac weliswaar).

Last edited by dj Elof on Dec-15-2005 at 22:54

Old Post Dec-15-2005 22:47 
Click Here to See the Profile for dj Elof Click here to Send dj Elof a Private Message Visit dj Elof's homepage! Add dj Elof to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

Nog maar eens off-topic - hier een foto van de MKII versie:

Old Post Dec-15-2005 22:55 
Click Here to See the Profile for dj Elof Click here to Send dj Elof a Private Message Visit dj Elof's homepage! Add dj Elof to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by dj Elof
.

Ik vind het grappig... sommigen zouden twee of drie jaar geleden hun reply op mij eens moeten nalezen. Toen ik durfde te verkondigen dat MP3 de toekomst was en dat met de computer mixen meer mogelijkheden geeft dan met vinyl of CD

Don't get me wrong, ik blijf vinyl-dj
Deze console (zeker nu de prijs heel goed meevalt) zou gewoon heel handig zijn om hier op de pc wat met m'n mp3's te klooien zonder dat ik die speciaal op cd moet branden of speciaal naar boven naar m'n gear moet crossen om overgangen uit te testen. En daar zou ik natuurlijk ook een computerprogramma voor kunnen gebruiken, maar ik verkies nog altijd een "hands-on feeling"

Maar eug, klein vraagje: moet je die console altijd via een mengpaneel verbinden en bedienen? Want op de console zelf is er precies geen mixer?

Old Post Dec-15-2005 22:57  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Don't get me wrong, ik blijf vinyl-dj

wast of money if you ask me

Old Post Dec-15-2005 23:08  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

Ik verschuif trouwens meer en meer naar MP3. Waarom? Op Dance Tunes en Beatport komen tegenwoordig alle Armada, Spinnin', Monster Tunes, Bonzai, Black Hole, ... producten tot 2 (!) weken eerder uit dan de vinyl. Dan is de keuze wel heel rap gemaakt, vind ik persoonlijk. Ook ik blijf vinyl kopen, maar niet meer de massa zoals vroeger. Ik lig met teveel platen die nauwelijks gedraaid zijn.

Je sluit de console via een gewone cinch cable (twee connecties >< twee connecties) aan op het oorspronkelijke mengpaneel. Alsof je dus een CD speler zou zetten (dus niet vergeten de knop te verzetten van phono naar CD op het mengpaneel).

Daarna doe je alles met de console. De faders werken als volume, de computer als je werkveld. Klikken, slepen, and you are done! Je kan er echt super dingen mee doen. Als je de volledige versie van Virtual DJ aanschaft (amper 99 EUR of zoiets) dan krijg je ook nog eens skins en effecten. Die plugin's zijn echt goed aan het worden: je kan zelfs backspins doen met je MP3's! Geen kat die het verschil hoort. Er is zelfs een plugin die kraakjes aan de MP3's kan toevoegen, om je het idee te geven dat het toch vinyls zijn.
Ik gebruik de console op die retro parties omdat het eenvoudiger is om commerciële retro te mixen + al mijn retro vinyls zijn ondertussen zo versleten dat het precies een haardvuur is achter de discobar (knetteren en kraken).

Wat ik super eraan vind is dat je naadloze mixen kan maken. Minutenlang kan je twee tracks laten gelijk lopen, de beat minitieus op elkaar. Zelfs Tiesto of Hawkin of Sasha kan dat zelfs niet met vinyl (wat geen verwijt is hoor, integendeel!).

En voor de vinyl adepten, je kan met speciale vinyls toch werken met MP3's. Ikzelf vind dat een overbodige functie, want dan draai je toch gewoon met originele platen? Soit, er is dus time coded vinyls die de MP3's zoals vinyls behandelen. Allemaal heel technisch, maar lees www.virtualdj.com en een wereld gaat open...

Old Post Dec-15-2005 23:09 
Xilver
Driven by passion

Sjah 't is zoals Elof me zei op Highlite: de platen komen eerst op beatport en dance-tunes uit voor ze op vinyl verschijnen. Als ge alle weken gaat draaien zoals hem, dan wilt ge toch 't laatste nieuw, en wilt ge ni nog 2 weken wachten tot de vinyl uit is, die dan nog 10 keer duurder is.

Ik koop ook meer muziek op mp3 nu, en brand ze dan op CD. Ge hebt dezelfde plaat voor minder geld, en voor het publiek maakt het geen reet uit of ge nu met platen draait of met CD's, zolang 't volk zich maar amuseert. Toegegeven, ik hou van het gevoel van vinyl onder mijn vingers, het heeft toch nog altijd dat ietsje "X-Factor" meer vind ik Maar juist daarom zijn al die fabrikanten uitgekomen met CD-spelers met zogenaamd vinyl-gevoel.

Old Post Dec-15-2005 23:14  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:

Je sluit de console via een gewone cinch cable (twee connecties >< twee connecties) aan op het oorspronkelijke mengpaneel. Alsof je dus een CD speler zou zetten (dus niet vergeten de knop te verzetten van phono naar CD op het mengpaneel).

Crapperz. Aangezien ik geen mengpaneel op m'n pc heb is dit toestel dus eigenlijkongeschikt voor het doel waarvoor ik het wou gebruiken

Old Post Dec-15-2005 23:49  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
YDR
Senior tranceaddict

Registered: Oct 2005

Maar toch blijft de vinyl t echte werk doen !!! zo zijn de dj's begonnen...
Ik hoor graag nog wel eens een krakske in een plaat.

Old Post Dec-16-2005 02:26  Belgium
Click Here to See the Profile for YDR Click here to Send YDR a Private Message Visit YDR's homepage! Add YDR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Crapperz. Aangezien ik geen mengpaneel op m'n pc heb is dit toestel dus eigenlijkongeschikt voor het doel waarvoor ik het wou gebruiken

Op je PC moet je geen mengpaneel hebben. Je sluit de console via een USB cable aan op je PC en via cinch ga je naar het extern mengpaneel. Wil je bijvoorbeeld enkel mixen opnemen op je PC dan is er geen extern mengpaneel nodig.

Old Post Dec-16-2005 06:10 
stevieboy32808
==============

Registered: Mar 2005

quote:
Op je PC moet je geen mengpaneel hebben. Je sluit de console via een USB cable aan op je PC en via cinch ga je naar het extern mengpaneel. Wil je bijvoorbeeld enkel mixen opnemen op je PC dan is er geen extern mengpaneel nodig.

VRANTIQUE!!!

Old Post Dec-16-2005 06:12 
Click Here to See the Profile for stevieboy32808 Click here to Send stevieboy32808 a Private Message Add stevieboy32808 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion

quote:
Originally posted by stevieboy32808
VRANTIQUE!!!

braaf jongen, braaf...

Old Post Dec-16-2005 14:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > [24/12] 20 Years Yves Deruyter @ Cherry Moon
Post New Thread    Post A Reply

Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackhelp please, need 8 tunes to ID (some older hard-trance) [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJoi feat. way out west - Asian Vibes (Way Out West Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:31.

Forum Rules: