Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälp, ska köpa dj-utrustning!
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by Vizay
fisken: Det är rätt vanligt att de säljs styckvis och inte i par, det har blivit ännu vanligare nu iom att 5.1 mixning blir vanligare och vanligare.

Tyvärr är det något som verkligen inte framgår tydligt nog hos många butiker och precis som du säger förutsätter ju vilken vanlig människa som helst att man köper högtalare i par.

mja man kan ju tycka att dom borde iaf skriva till det nånstans.

som tur var så har jag en kontakt på recordcase som är rätt schysst så jag behöver inte betala frakten för den andra monitoren nu

Old Post Feb-27-2007 16:35  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by mr_fisken
mja man kan ju tycka att dom borde iaf skriva till det nånstans.

som tur var så har jag en kontakt på recordcase som är rätt schysst så jag behöver inte betala frakten för den andra monitoren nu

Skönt
Jag såg nu att de faktiskt skriver "par" på de som är i par men det skulle ju inte skada om de la till "single" på de som inte är i par imo.
Kul att höra att recordcase fortfarande har bra service iaf

batteries not included.

- dave

Old Post Feb-27-2007 18:26  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
whippet
tranceaddict in training

Registered: Feb 2007

Laszlo>> Jag har faktiskt inte beställt ännu. Undersöker lösningar som MAYA44, och Numarks Virtual Vinyl. Det lutar åt Torq vid månadsskiftet. 2500SEK på http://musik-service.de/ är riktigt bra.

Hur mycket gick din frakt på?

Old Post Mar-08-2007 09:20  Sweden
Click Here to See the Profile for whippet Click here to Send whippet a Private Message Add whippet to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Tänkte jag skulle dela med mig av en liten DVD-video för som vill börja DJa eller behöver bli lite sporrade...

Se den som en present för mina 6 år på TA och 7000 poster!

Lite om videon
quote:

Let clubland legends Anne Savage and JFK teach you how to become a DJ, taking you from the most basic level, through to more advanced techniques of how to mix. It features advice from other serious artist, along with stunning footage from various nights across the country, including Sundissential, Passion, Slinky and Serious. In the studio, the action is covered from four camera angles, giving you the best view, as you're being taught the principles of beatmatching. The soundtrack includes such anthems as "M Factor - Mother" , " Sushi - The Earthshaker Jam X & De Leon - Can you Dig It JFK - Good God" , "David Forbes - Questions and "Beatpusher - Saving Grace" , to name a few Never before has such a quality, comprehensive DJ instructional tool been made. Ever been on the dancefloor and looked up and marvelled at the skill of the DJ? Let Serious unlock the secrets...

Videon är nära 1½ timme och på ca.700Mb

Ni känner väl till det här om glada gubbar?
Och denna gubbe vill bara stanna på denna sida och bland er Swe-TAs
Det vill min server och bandbredd också!

Läs mer
http://www.clubbing-uk.com/serious_mixing_dvd.htm

Last edited by SteveTranz4ever on Mar-18-2007 at 14:38

Old Post Mar-18-2007 12:21  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

Tack Steve!

Old Post Mar-18-2007 12:56  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

fan va dyrt det är att köpa grejer.. sanslöst..
jag måste ju börja sälja min kropp om jag ska ha råd med det jag vill köpa :|

tack steve, men den länken funkar ju inte

Old Post Mar-18-2007 12:59  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

tack och bock stiiviponken

www.laszlo.se

Old Post Mar-18-2007 13:36 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by jofawe

tack steve, men den länken funkar ju inte

Jo då.... annars tar vi det på MSN...

Har sett nästan hela nu, riktigt bra faktiskt tycker jag...
Här lär ni er grunderna och lite utöver de.
Lite sköna tips och tankar från några av de bästa DJsen...
Känner igen min egna teknik och utveckling men också att man
faktiskt utvecklat sin egna stil, kanske inte unik men en egen ändå.
Som de säger... träna träna träna! (vilket jag knappt gör)
Norman Jay hade rätt sköna saker att säga också!

Väldigt mycket nyttiga tips för de som lär sig mixa
och en skön inspiration om man tappat suget!

En sak jag tänkte på som jag märker många missar på är "gain volume" alltså mastervolymen på kanalen. Många som inte kollar peak-volymen vilket kan va svårt att hinna med ibland, iaf live och då skrämmer de skiten ur folk när den nya låten dundrar in!

Last edited by SteveTranz4ever on Mar-18-2007 at 14:08

Old Post Mar-18-2007 13:54  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by jofawe

hehe - tell me about it

denna skönheten ligger högst på min inköpslista just nu:

www.laszlo.se

Old Post Mar-18-2007 14:07 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
En sak jag tänkte på som jag märker många missar på är "gain volume" alltså mastervolymen på kanalen. Många som inte kollar peak-volymen vilket kan va svårt att hinna med ibland, iaf live och då skrämmer de skiten ur folk när den nya låten dundrar in!

Det är imo denna delen som är absolut svårast vad gäller dj:andet...speciellt i klubbmiljö där du har en tvåmiljonerwatts monitor som dunkar i huvudet på dig...alldeles för lätt att man överkompenserar låten som man ska mixa in, och sen är katastrofen ett faktum...att lita på LED-mätarna ska vi inte ens snacka om.

www.laszlo.se

Old Post Mar-18-2007 14:10 
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Laszlo
hehe - tell me about it

denna skönheten ligger högst på min inköpslista just nu:

http://www.comparestoreprices.co.uk...ath-xone-62.jpg

Riktigt fin skönhet... dock gillar jag inte att VU-mätarna har så få lampor... där gillar jag Pioneers som har 15st på 500, 600 och 800...
Men jag skulle ju inte tacka nej! Pure quality!

Old Post Mar-18-2007 14:10  Sweden
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Laszlo
Det är imo denna delen som är absolut svårast vad gäller dj:andet...speciellt i klubbmiljö där du har en tvåmiljonerwatts monitor som dunkar i huvudet på dig...alldeles för lätt att man överkompenserar låten som man ska mixa in, och sen är katastrofen ett faktum...att lita på LED-mätarna ska vi inte ens snacka om.

Ja fast kan man sin musik så går det rätt väl att förlita sig på VU-mätarna och man har iaf en bättre måttstock till hands...
Sen måste man såklart lyssna noga med monitorerna när den nya kommer in...
Sen som dom även nämner och som jag också tycker är att kör man på lägre nivå på monitorerna så kan man även ha lägre volym i hörlurarna och med lägre volym så hör man detaljer mycket bättre!
Med för hög volym runt om sig så blir man ganska bedövad efter ett tag och med högre volym blir man det snabbare...
En bra sak är när man har några meter till dansgolvet från DJ-båset för då påverkas inte publiken av ens volym i monitorerna.

Detta är speciellt viktigt för mig som redan har en ganska jobbig tinntus och hörselskada... det blir bara gröt av allt!
Har tom. grymt svårt att höra vad folk säger kring miljöer med höga ljud.

Old Post Mar-18-2007 14:14  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälp, ska köpa dj-utrustning!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAMAZING electro house track needs ID!!! [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNext Exit - "Rise Of Nations" (Mat Silver & Tony Burt Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:12.

Forum Rules: