|
|
|
|
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
SOm du sa det kanske inte är så stor skillnad på en 17 och en 18 åring.
folk som inte fyllt 18 dagen då valet infaller får inte heller rösta, men som du sa gränsen måste dra någonstanns.
Sverige har faktiskt goda naturtillgångar från den goda åkermarken i söder till de enorma skogarna i norr blandade med div gruvor
Sverige hjälpte aldrig Tyskarna i den bemärkelse som du tror, vi hade inget val, bli invanderade och förlora allt eller att låta tyskarna färda sina trupper genom vårat land och dessutom kunna sälja järn till dem.
Sovjet har flera gånger haft planer på att invadera Sverige (vilket ofta påpekats i media) ända anledning till att Sovjet inte gjorde detta var att Sverige aldrig gjorde några provokationer gentemot Sovjet och att vi dessutom betalade bistånds pengar till dem, så i stora hela skulle det vara en förlust affär för Sovjet att invadera Sverige
jag ser igentligen inget problem med en 20 års gräns på valet, men det skulle se dummt ut när man redan vid 18 får starta företag låna miljonbelopp på banken men inte få rösta. Jag tycker skolan bör lägga mer tid åt att väcka intresse för politik och att rösta och ta vara på sin rättighet istället för att kasta bort den eller som jag sa förut, missbruka den.
|
|
Oct-29-2002 13:03
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by King of Clubs
...JA, den s.k. neutraliteten grundade för den fina svenska välfärden, som socialdemokratin gärna vill ta på sig.
|
Skulle snarare kallat det gjort sig totalt av med
Vizay överlag är det bra mycket mera 20 åring som har koll på partierna än vad 16 åring har.
|
|
Oct-30-2002 21:30
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 01:00.
Forum Rules: