|
ach jezus zeg, een beetje relativeringsvermogen zou wel op zijn plaats zijn.
tuurlijk is het bullshit als zo een gozer zegt "ja we hebben alleen plichten"
ik kan me echter wel voorstellen hoe zo iemand daarbij komt, ook al ben ik het er niet mee eens.
het is toch zo dat marrokanen/turken eigenlijk tot de paria's van de samenleving worden gebombardeerd tegenwoordig? niemand heeft een goed woord voor ze over (kijk maar hoe jullie zelf over marokkanen/allochtonen praten), als een marrokaan een misdrijf pleegt wordt dat door heel het land breed uitgemeten.
marokkanen zijn lui, marokkanen zijn crimineel, marokannen stinken etc dit is hoe de meesten in nederland, bewust of onbewust, over die mensen spreken tegenwoordig. ze worden als het uitschot van de samenleving neergezet.
ja ik vind het dan niet gek, sterker nog, ik kan het heel goed begrijpen dat er dan in Belgie ineens zo een gast opstaat en de AEL opricht. of dat in nederland ineens marokkanen in het geweer komen en gaan roepen dat ze naast plichten ook rechten willen hebben, dus gewoon eens een keer voor 'normaal lid van de samenleving' willen worden aangezien.
die mensen worden zo goed als buiten de samenleving geplaatst. dat roept dan weerstand op en daar komen juist al die wrijvingen door.
maarja, aan jullie te horen zijn jullie juist voor een nóg hardere samenleving en voor een nog verdere polarisatie.
tja, dat is in mijn ogen vuur met vuur bestrijden..
maarja