|
|
|
|
 |
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Icone
Je moest eens weten hoeveel andere producers zo denken over JOC... Heb je ooit al een track van hem gehoord met een melodie die zeg langer gaat dan 4 of 8 kicks? Die jongen heeft bitter weinig talent op dat gebied. Er zijn heel veel mensen die dat menen en maar bitter weinig die er zich ook maar iets van aantrekken omdat hij op de een of andere manier een naam heeft gekregen door ASOT. Ik weet zeker welke aliasen hij allemaal heeft want ik ken hem goed. JOC heeft zéker geen consistentie wat dat betreft en toch blijven ze hem vragen. |
Onze meningen/smaken verschillen blijkbaar erg wat JOC betreft 
Ik beoordeel nummers puur op hoe ze me doen voelen, niet op het aantal kicks in een melodie of andere technische aspecten. JOC's melodiën vind ik vaak geweldig. Ik kan ook niet geloven dat velen (waaronder mezelf) hem enkel goed vinden omdat Armin zijn nummers draait op ASOT.
Veel nummers zijn in mijn ogen minder goed omdat de producer zijn herkenbare sound blijft gebruiken, maar bij JOC is dat nog niet gebeurd. Een JOC-nummer hoor je vaak van ver aankomen, door zijn typische sound. Inconsistent zou ik hem dus zeker niet noemen. Hij blijft bommen maken 
Ik heb helemaal géén wrok tegen Armin, ik blijf hem een steengoede dj vinden. Ik heb ook niks tegen ASOT, enkel de ongelofelijke hype errond door andere producer-djs, labels en djs die hetzelfde draaien als wat op ASOT gedraaid wordt (weet ik veel, om aandacht te krijgen) en zo de scene ongerlofelijk versmallen qua impressies en invloeden. |
Zie het dan als jouw missie om nummers te maken die zo goed zijn dat ze die slechte nummers van ASOT verdringen 
Ik ben ervan overtuigd dat als Armin deze week een geweldig nummer van een (onbekende) producer in de bus krijgt, dat hij dat nummer dan zal verkiezen boven een matig nummer van een gevestigde producer of 'vriend'.
Wanneer heb je nog het laatst een track gehoord op ASOT zoals Dumonde, Fridge, Junk Project, Green Court en een hele hoop anderen? Ik zie het zo in: die tijd is voorbij en komt als het zo verder gaat vrees ik nooit meer trug... |
Die sound is voorgoed verleden tijd. Trance evolueert. Misschien kan jij je niet meer vinden in de huidige sound, maar ik kan het nog erg appreciëren.
|
|
Oct-22-2005 13:12
|
|
|
 |
 |
Icone
In Dreams...

Registered: Nov 2001
|
|
|
Erg spijtig, want ik kan mezelf in 90% van de uitgebrachte nummers niet vinden vandaag. Ze zijn allemaal technisch perfect, maar de melodiën schieten echt ongelofelijk tekort met wat trance me deed voelen al die jaren terug. Noem het de invasie van de Britten en/of Amerikanen, ik weet niet wat het is.
Ik wil gerust proberen van wat nummers op ASOT te krijgen, maar zoals ik al zei, zonder contacts - lees: vriendjespolitiek - kom je NERGENS. En dat geld voor vele producers die van die 'ASOT-sound' willen afstappen. Erg vind ik dat.
JOC heeft inderdaad wel een wat eigen sound en dat kan ik zeker respecteren, dat hoort immers bij het hele consistent zijn ipv zich als het ware niet kunnen manifesteren met je eigen sound (waaraan de meeste producers lijden tegenwoordig). Zijn tracks (en héél vaak ook zijn remixes) doen me echter helemaal NIKS in vergelijking met sommige andere die niet die aandacht krijgen die ze dubbel en dik verdienen. Tja, echter geen ASOT materiaal en blijkbaar bitter weinig mensen die het om die reden kennen.
Trance evolueert inderdaad, maar ik weet niet of het ten goede is van de scene. Kijk bvb eens naar België, waar blijven al die 'opkomende talenten'? Het zijn er niet veel.
Icone MySpace
|
|
Oct-22-2005 23:04
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 18:53.
Forum Rules: