Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Party knark
Pages (55): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001
Unhappy

Tråkigt att höra...

Ännu ett offer till följd av svensk narkotikapoltik.
Min, helt vilda och out i the blue, är att han/hon som dog inte riktigt hade koll på vad de stoppade i sig...inget bra.

Mera Harm Reduction!!!

DanceSafe

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Feb-07-2002 23:04  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Vitryss

Jag vet inte riktigt vad som orsakade en sådan här tragedi. Men jag finner det ganska långsökt att det överhuvudtaget i slutändan skulle ha något med politik att göra. Jag tycker det är en skymf mot alla inblandade att trivialisera det så!

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Feb-08-2002 00:13  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

quote:
Originally posted by Vitryss
Tråkigt att höra...

Min, helt vilda och out i the blue, är att han/hon som dog inte riktigt hade koll på vad de stoppade i sig...inget bra.

Mera Harm Reduction!!!

DanceSafe

Han överdrev och gick över gränserna till tyngre droger...

Old Post Feb-08-2002 10:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Klart som fan det har med politik att göra att folk dör av knark. Som Gaby sa, han övergick till tyngre droger...varför? Min gissning är att hans kran sålde tyngre saker också. Därför ska man börja med att legalisera lättare droger, då kapar man bort kontakten med tyngre droger.

Sen är det väl ingen skymf att sorgligt konstatera att detta dödsfall mycket möjligt hade kunnat förhindrats om Sverige hade vettiga narkotikalagar och information om narkotika. Man får juh bara vet att man INTE ska ta knark i skolan, dem berättar inte varför, det är bara "farligt". Hela "Just Say No" principen är så extremt patetisk. Folk har alltid knarkat, och kommer självklart alltid att knarka.

Varför inte då informera om vilka skyddsåtgärder man ska ta OM man nu tänker knarka, drick lagom med vatten om du tar E. Va på bra humör om du tänker käka svamp osv.

Och Aendy...ALLT har med poltitik att göra, även om vi inte vill det.

quote:
Originally posted by Aendy

Jag vet inte riktigt vad som orsakade en sådan här tragedi. Men jag finner det ganska långsökt att det överhuvudtaget i slutändan skulle ha något med politik att göra. Jag tycker det är en skymf mot alla inblandade att trivialisera det så!

---
DanceSafe

Old Post Feb-08-2002 22:42  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001
Worm Popper

Om jag vill knarka så gör jag de.
Vill ja inte knarka så göra jag inte de.
De har ingenting med politik å göra.

Folk kan väl tänka och agera själva.

Eller knarkar folk för att drog-politiken e dålig?

Old Post Feb-08-2002 22:59  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

men för fan
det har INTE med politik att göra om folk dör eller inte av knark/droger/vad ni vill kalla det

jag vill gärna att nån berättar varför det skulle vara så

Old Post Feb-09-2002 01:49 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

suck... går juh inte att debattera med hjärntvättade svenskar om narkotika poltik.

Reveal, läs min post igen....å igen, tills du förstår vad jag menar. Känns dumt att upprepa samma sak i den här posten.

Och försök inte få mg att framstå som om jag inte tycker synd om killen som dog, klart som fan att jag gör, blir ännu mer förbannad när jag tänker på att det borde kunnat förhindrats.

---
DanceSafe

Old Post Feb-09-2002 11:20  Europe
Gaby
DanceAddictPartyQueen

polik suger men varför kan inte folk inse att alla våra åsikter har med politik att göra?

Old Post Feb-09-2002 12:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Jag tror inte att informationen om narkotika är mängdmässigt brisstfällig i Sverige. Men lite vriden. Man skrämmer upp folk i högstadiet med att "röker du hasch så hamnar du i psykos" osv.. Men när folk inser att det inte händer så tappar man ju förtroendet för vad som sagts.. Och då spelar det ingen roll hur mycket information man pumpar ut till Sveriges ungdom om ingen ändå lyssnar.. Folk kommer ju alltid att knarka, det är sant. Målet med att Sverige inte ska ha en enda knarkare som staten har uppsatt är ju så idiotiskt orealistiskt. Det är som om man lever i nån slags drömvärld.. Allt går ju inte att påverka politiskt och allt är inte politik..

Hur skulle kontakten till tyngre droger att försvinna om man legaliserade lättare? Det skulle ju fortfarande finnas en efterfrågan..

Old Post Feb-09-2002 12:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

släpper man lättare droger så kommer kanske tyngre droger att locka fler eftersom man vill höja ribban? en teori bara...

Old Post Feb-09-2002 12:49  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Gaby
släpper man lättare droger så kommer kanske tyngre droger att locka fler eftersom man vill höja ribban? en teori bara...

så tror jag att det är

Old Post Feb-09-2002 12:54 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Så VET jag att det inte är. Nederländerna har färre dödsoffer av tung narkotika än Sverige...och det bor mer människor där.

---
DanceSafe

Old Post Feb-09-2002 17:36  Europe

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Party knark
Post New Thread    Post A Reply

Pages (55): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp ID this classic track [2002] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackK90 - Genetik [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:30.

Forum Rules: