|
in verband met de adoptie van kinderen door homosexuelen heb ik de volgende mening: kben er zelf niet absoluut tegen, maar kdenk dat het voor de moment eigenlijk nog een beetje te vroeg was om het toe te laten. Er waren toch nog behoorlijk wat tegenkantingen van de publieke opinie (toen het topic nog 'hot' was), bepaalde groeperingen hadden hun twijfels en ook bij de goedkeuring van de wet was duidelijk te merken dat er veel verdeeldheid was (slechts goedgekeurd met een kleine meerderheid, 1 stem meen ik). Je kan dus zeker stellen dat niet de hele maatchappij erachter staat. Ik verwacht geen heksenjacht, maar pesterijen door kinderen (mss zelfs door ouders?) zie ik wel gebeuren. Vooral voor die kinderen zal het dan moeilijk zijn om mee om te gaan ...
Persoonlijk ken ik wel enkele homo's (niet van die nichterige types), en dat zijn zeker vriendelijke mensen die kunnen liefhebben en op dat vlak niet verschillen van de modale hetero. Wat mij echter wel opvalt is dat die homo's vrij 'open' zijn over hun sexuele leven, meer dan hetero's vind ik persoonlijk. Kheb dus al vrij straffe verhalen gehoord ... Verder is mij ook al opgevallen, en dat geven die homo's trouwens zelf ook toe, dat ze vrij oppervlakkig zijn en dat dit wel iets is dat vaker voortkomt in het homomilieu. Ik heb er dan ook mijn bedenkingen bij als deze homo's ooit een kind zouden moeten opvoeden, hen waarden en normen zouden moeten meegeven ... zeker op sexueel vlak zie ik ze daar niet echt toe in staat, nu zeker niet, mss wel in de toekomst (maar dan zou dat van hun kant uit wel vrij hyprocriet zijn).
Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik zeker niet wil veralgemenen, en ook geen homo's wil beledigen. Ik maak enkel een vaststelling over de aantal homo's die ik ken (en die elkaar trouwens niet kennen) en spreek dan ook over hen.
|