Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Vem tänker du rösta på?
This poll is closed.
Centern 0 0%
Feministiskt initiativ 0 0%
Folkpartiet 5 11.36%
Junilistan 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.27%
Miljöpartiet 5 11.36%
Moderaterna 15 34.09%
Piratpartiet 3 6.82%
Socialdemokraterna 4 9.09%
Vänsterpartiet 4 9.09%
Övrigt parti 1 2.27%
Blankt/röstar ej 2 4.55%
Får ej lov att rösta 4 9.09%
Total: 44 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mr_fisken
dancin



Registered: Oct 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Vizay
dom där siffrorna är jag skeptisk till av den enkla anledningen att det torde vara mer eller mindre omöjligt att bevisa att det var just luftföroreningarna som tog död på personen i fråga.

Visst är det sen bra med framförhållning men detta är inte ett bra exempel på det. Ett exempel på bra framförhållning vore ju att leda trafiken runt stan istället för igenom den, lägg 3,8 miljarder på en ringled istället. Det är en metod som visat sig fungera i många städer och ett mycket mer legitimt alternativ i en stad med endast runt 2 miljoner invånare (om man räknar med omnejd).

London har ca. 12 miljoner invånare med omnejd, där är trafiksituationen löjlig och därför blir biltullar ett bra sätt för att både rädda miljön och för att få ner antalet bilar i deras innerstad.
Men att ta till en så drastisk metod på en småstad som stockholm där man kan gå mitt på vilken gata som helst vid 15-tiden utan fara för sitt eget liv.


Om du inte tror på ren fakta blir det ju svårt att föra en disskution men hur som helst så håller jag med om att ringleder är det bästa, kanske man får råd till om ett tag när biltullarna kommit igång.
Vid 15-tiden är det ingen panik direkt men testa åk från tex st:eriksplan till gullmarsplan med 4ans bussan mellan 17-18 så ska du se att det finns skäl till varför man vill ha biltullar inne i stan.

Old Post Sep-19-2006 14:15  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

Att tro blint på siffror som presenteras av sidan som förspråkar ett ja är väl mer idiotiskt än att ifrågasätta siffrorna?
Sen undrar jag fortfarande var de officiella siffrorna för utsläppen under försöken håller hus. Jag har inte sett en enda rapport på detta så om någon stött på det någonstans eller vet mer skrik till. Det är ju trots allt huvudorsaken till att försöket utfördes.

För övrigt, jag har varit inne i stan under den så kallade "värsta rusningstiden", jag har också varit i London vid deras "värsta rusningstid", i jämförelse så är Stockholm ingenting. Att sitta och skapa sig en illusion om ett problem som egentligen inte existerar och sen börja straffa medborgare för att de finns med i den bilden är i mina ögon inte bra någonstans.
Att sen frysa ut hälften av de berörda för att ens ha en chans att få ett ja är ännu mer avskyvärt.


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-19-2006 14:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kvicket
Senior tranceaddict



Registered: Jul 2004
Location: Stockholm, Sweden

Är väl samma sak med siffror från sidan som är mot biltullar.
Det jag tycker är avskyvärt är att det ska till en situation som den i london för att du ska börja tänka till när det gäller detta.
Din jämförelse är ju bara helt otrolig, om vi alltid jämför sådär så är det ok att döda 5 om någon annan dödar 50. (extrem jämförelse men det är poängen jag är ute efter)
Och sedan när du påstår att det är lite trafik i stan, överlåt den iaktagelsen till folk som faktiskt har varit i stan och upplevt problemet. För om du påstår att det inte är ett problem så är du ute och cyklar
Åkte med farsan till plugget förra veckan (från södra station till stureplan) och det tog runt 20 minuter. Det hinner jag cykla på ungefär 15. Tar väl en 10 med tuben.
Hävdar även fortfarande att det är vi som bor mitt i skiten som påverkas mest.

Old Post Sep-19-2006 17:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Kvicket Click here to Send Kvicket a Private Message Add Kvicket to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

ni påverkas av bilarna som existerar i stan, vi runt om påverkas ekonomiskt. Jag vågar hävda att det slår hårdare mot oss än mot er.


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-19-2006 22:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kvicket
Senior tranceaddict



Registered: Jul 2004
Location: Stockholm, Sweden

Beror på hur man rankar pengar vs mentalt välmående

Old Post Sep-22-2006 18:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Kvicket Click here to Send Kvicket a Private Message Add Kvicket to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kvicket
Senior tranceaddict



Registered: Jul 2004
Location: Stockholm, Sweden

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6

Det blir trängselskatt

Old Post Oct-01-2006 09:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Kvicket Click here to Send Kvicket a Private Message Add Kvicket to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by Kvicket
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6

Det blir trängselskatt


Tror nog det är bra, framförallt så lägger man inte alla pengar från bilisterna på kollektivtrafik (så billisterna får ju trots allt tillbaka sina pengar i nya vägar)... Men sen kvarstår ju faktum att det är en väldigt orättvis skatt för låginkomsttagare och att jag vet inte om förbifart stockholm är den mest välbehövliga investeringen just nu?

Old Post Oct-01-2006 12:05  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by St_Andrew
Tror nog det är bra, framförallt så lägger man inte alla pengar från bilisterna på kollektivtrafik (så billisterna får ju trots allt tillbaka sina pengar i nya vägar)... Men sen kvarstår ju faktum att det är en väldigt orättvis skatt för låginkomsttagare och att jag vet inte om förbifart stockholm är den mest välbehövliga investeringen just nu?


en förbifart behövs.

Old Post Oct-01-2006 12:07 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by fede
en förbifart behövs.


Yeah, men kan man inte spendera 18 miljarder bättre?

(var inte en ledande fråga, är inte tillräckligt insatt på stockholms infrastruktur för att veta svaret )

Old Post Oct-01-2006 13:40  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

Även om man inte är insatt känns det logiskt att traffiken som ska förbi staden egentligen inte borde ta del av rusningstraffiken genom staden (när det finns)
Kan ju tänka mig att till.ex lastbilsförare som kör mellan Uppsala och Norrköping får en del dåliga konsekvenser när traffiken står stil mitt i Sthlm


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Oct-01-2006 15:26  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by ScuL
Även om man inte är insatt känns det logiskt att traffiken som ska förbi staden egentligen inte borde ta del av rusningstraffiken genom staden (när det finns)
Kan ju tänka mig att till.ex lastbilsförare som kör mellan Uppsala och Norrköping får en del dåliga konsekvenser när traffiken står stil mitt i Sthlm


Självklart, men frågan är hur stor del av trafiken dessa uppgör? Kommer det ens märkas någon skillnad? Skulle man inte isf kunna lägga 20 miljarder på andra satsningar som skulle göra mer skillnad?

Fast får väl hoppas att det finns undersökningar som motiverar detta...

Old Post Oct-01-2006 15:54  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin



Registered: Oct 2003
Location: Stockholm

vilken lättnad blir nog bra det här

Old Post Oct-01-2006 16:26  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackplease help ID this hardcore (i think) tune [2009] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAshtrax - "Helsinki" (Sander Kleinenberg Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:15.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!