|
| quote: | Originally posted by Vizay
dom där siffrorna är jag skeptisk till av den enkla anledningen att det torde vara mer eller mindre omöjligt att bevisa att det var just luftföroreningarna som tog död på personen i fråga.
Visst är det sen bra med framförhållning men detta är inte ett bra exempel på det. Ett exempel på bra framförhållning vore ju att leda trafiken runt stan istället för igenom den, lägg 3,8 miljarder på en ringled istället. Det är en metod som visat sig fungera i många städer och ett mycket mer legitimt alternativ i en stad med endast runt 2 miljoner invånare (om man räknar med omnejd).
London har ca. 12 miljoner invånare med omnejd, där är trafiksituationen löjlig och därför blir biltullar ett bra sätt för att både rädda miljön och för att få ner antalet bilar i deras innerstad.
Men att ta till en så drastisk metod på en småstad som stockholm där man kan gå mitt på vilken gata som helst vid 15-tiden utan fara för sitt eget liv. |
Om du inte tror på ren fakta blir det ju svårt att föra en disskution men hur som helst så håller jag med om att ringleder är det bästa, kanske man får råd till om ett tag när biltullarna kommit igång.
Vid 15-tiden är det ingen panik direkt men testa åk från tex st:eriksplan till gullmarsplan med 4ans bussan mellan 17-18 så ska du se att det finns skäl till varför man vill ha biltullar inne i stan.
|