Bond wil Mathijssen 3 duels in tribune
do 09/10/08 - Het Sportcomité heeft Club Brugge-coach Jacky Mathijssen een minnelijke schikking voorgesteld van twee weken voor zijn uitsluiting tijdens RC Genk-Club.
Concreet betekent een schorsing van twee weken dat Jacky Mathijssen drie duels niet in de dug-out mag plaatsnemen.
(VRT)
Mathijssen zou op AA Gent, thuis tegen Kortrijk en Zulte Waregem (inhaalwedstrijd op woensdag) niet op de bank mogen plaatsnemen.
Zou, want Mathijssen aanvaardt het voorstel niet en rijdt volgende week naar Brussel om zijn verhaal te doen.
Mathijssen werd op Genk uitgesloten na de botsing tussen Akpala en Bailly. Bij die fase kreeg Akpala een tweede gele kaart en moest ook Mathijssen naar de tribune.
"Ik heb niks verkeerd gedaan", herhaalt hij in Het Laatste Nieuws. "Ik ben benieuwd om de ware reden voor deze straf te horen."
bron: sporza.be
Hoe belachelijk. Op de tv-beelden was al te zien dat hij zich alleen kwaad maakte om de tweede gele kaart van Akpala, die hij trouwens net ging vervangen. Voor zoiets iemand al naar de tribune sturen is belachelijk gezien de evenzeer belachelijke beslissing van den arbiter, en nu nog 3 weken extra in de tribune geven hiervoor? Volledig overdreven volgens mij, ze blijven daar de blunders aan elkaar rijgen bij de Bond.
Hoe belachelijk. Op de tv-beelden was al te zien dat hij zich alleen kwaad maakte om de tweede gele kaart van Akpala, die hij trouwens net ging vervangen. Voor zoiets iemand al naar de tribune sturen is belachelijk gezien de evenzeer belachelijke beslissing van den arbiter, en nu nog 3 weken extra in de tribune geven hiervoor? Volledig overdreven volgens mij, ze blijven daar de blunders aan elkaar rijgen bij de Bond.
Ik vind het ook maar flauw. Ik vroeg mij na het bekijken van de samenvatting van Genk - Club al af waarom JM naar de tribune werd gestuurd, dat was uit de beelden en in de commentaren moeilijk af te leiden. Als het echt enkel was omdat hij kwaad was is het al helemaal belachelijk, dan kunnen ze iedere week wel een aantal trainers de tribune in sturen. Dat ze hem voor zoiets nog eens drie matchen extra willen schorsen maakt het des te ridiculer. JM moet al iets serieus beledigends gezegd/gedaan hebben om zo'n sanctie te krijgen en daar is tot nu toe nooit sprake van geweest.
't Zou mij ook niet verwonderen als het rapport van de scheids weer een loopje neemt met de waarheid ... t zou niet de eerste keer zijn voor Club (denk maar aan Club - Cercle vorig jaar)
Oct-09-2008 21:13
lievez
relax...
Registered: Dec 2003
waarom kan den bond ni nekeer "failliet" gaan ipv de banken
nieuwe voorzitters en al
Oct-10-2008 12:24
MikeVee
THUNDERDOME
Registered: Mar 2004
Go Armenia
pronostiek: 1-1
Oct-11-2008 08:16
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
3-1
Beste en meest evenwichtige opstelling in jaren, met zowaar een relatief offensieve ingesteldheid. Daarbovenop twee spitsen in bloedvorm en een paar jongens in Europese roes, dus dat komt wel goed. Tegen Spanje zal het een ander paar mouwen zijn
ik denk dat ze weer moeite gaan hebben om de muur te slopen, maar uiteindelijk wel met 2-0 gaan winnen. Een beetje een gelijkaardig scenario als de vorige match tegen Armenië
Geen denderende match, maar we hebben bij momenten toch een aantal leuke dingen gezien. Dembele één van de beteren en Gillet was voor mij de zwakste man op het veld bij de Belgen. Verdedigend komt die toch te kort op de RB, nu viel het al bij al nog mee, maar woensdag gaat die sterretjes zien vrees ik. Maar goed, we winnen 2-0 en hebben 3 punten ... op naar woensdag
Oct-11-2008 20:55
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
Dat ze Marcos maar snel naturaliseren, dan hoeven we de eerste jaren geen nieuwe rechtsback meer te zoeken