 |
|
|
|
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
|
|
|
| quote: | Originally posted by total woot
Ik kan t standpunt van Bram hier begrijpen, maar heb toch een aanmerking.
Het geval wil dat ik toevallig vanavond langs het hoofbureau van de politie Groningen liep.
Aldaar stonden 9 (!!!!) politieagenten fietsers te bekeuren op het rijden zonder licht.
Ik loop verder richting huis, en nog geen 400 meter van het bureau wordt ik letterlijk van mn sokken gereden door een mongool die het nodig vind met 90Km/h door de binnenstad te rijden..(Dit is niet een eenmalig iets dat me overkomt, ik weet uit eigen ervaring en die van anderen dat dit op dat kruispunt zeer regelmatig gebeurt).
|
Tsja, de politie kan niet IEDERE mongool die 90 rijdt bekeuren. ZE kunnen niet STEEDS opzoek gaan naar die vent die 90 rijdt. Keuzes maken; nu dus (omdat de actie 'FIETS verlicht' net begonnen was) deden ze het zo.
9? Ja maybe hadden ze nu mensen over. Zijn er TE WEINIG is het niet goed, zijn er TE VEEL is het niet goed.
| quote: |
Ander voorbeeldje,
bij mij in de straat wordt het huisvuil op woensdagochtend opgehaald, echter er zijn een flink aantal mensen in mijn straat die het nodig vinden hun vuilnis dinsdagochtend al buiten te zetten.
Op zich ben ik geen miereneuker en zou het me een worst zijn als niet.. lalalala ZWERFKATTEN.
Die zakken zijn op dinsdagavond ALLLEMAAL opengereten, en aangezien mijn woonkamer aan de straatzijde ligt, kan ik dus de HELE ZOMER op dinsdagen mijn ramen niet openhebben, omdat dan mn woonkamer binnen 5 minuten naar vuilnisbelt ruikt...
Ik heb de millieupolitie al 3 keer gebeld.. ze vinden dat ik zeur en ze vertikken het langs te komen (politiebureau is op 200 meter..)
|
Dit is dikke bullshit want het is GEEN taak van de politie. Dat is de gemeente / van die mensen. Loop zelf naar die mensen toe en zeg het tegen ze!
Als ze hier tijd in zouden steken dan zeggen andere mensen: "Hebben ze geen betere dingen te doen dan met vuilniszakken te lopen kutten?".
| quote: |
Kijk dat de politie bonnen moet schrijven snap ik, niks mis mee.. maar als IK een keer ergens last van heb komen ze doodleuk niet langs.
Hoe kun je in vredesnaam aan je burgers voorhouden dat bonnen schrijven nodig is, als je in zulke gevallen niet adequaat optreed (de gevallen waarin burgers zelf last hebben). |
Ja kijk dat is dus het mooie. "Als ik ergens last van heb komen ze niet langs", dat gehuil.
Ten eerste, de politie zijn OOK mensen, die kunnen ook foutjes maken. Ten tweede, ze kunnen niet ALLES doen.
Ten derde, ze hebben MEER mensen te helpen dan alleen jij.
Ten vierde, ze kunnen niet alles oplossen en ze mogen ook niet alles oplossen omdat daar de wetgeving/regelgeving er niet toe is
En als belangrijkste:
Zoals ik al zei, iedereen heeft ALTIJD wat te zeiken over de politie. Iedereen heeft wel een klein voorbeeldje waarom het kut is dit en kut is dat. Maar ze moeten wel altijd op komen draven, ze moeten wel alles doen, ze ruimen wel alle shit op die niemand anders wil hebben. Gevaarlijk beroep, 24 uur per dag voor een laag salaris. En dan beginnen burgers te zeiken over 1 klein fucking ding: de bonnen. Die ze gewoon NIET zouden krijgen als ze NORMAAL hun licht aan zouden doen / niet te hard rijden. Oftewel: niet zeiken, gewoon niet te hard rijden.
En al die shit die ze wel doen, lui oppakken en heel lang wegzetten etcetera, dat wordt allemaal voor het gemak vergeten. Ze worden alleen gepakt op de 2 kleine dingetjes die ze NIET goed doen. Dat is altijd zo. Zouden ze eens moeten doen, een grote bek teruggeven. Maar nee, ze zijn er ALTIJD als er echt wat is. Zouden ze dan eens moeten zeggen als je dood ligt te bloeden ofzo.
En daarom ga ik me ook niet verder mengen in deze discussie. Nee niet 'zwak' et cetera en niet 'oh je loopt weer weg'. Wat hierboven staat is gewoon echt 100% waar, maar iedereen heeft wel een klein dingetje waarom hij /zij tegen de politie zeikt. Mijn stelling is dan ook: De politie doet het nooit goed. En dus is deze discussie bij voorbaat al zinloos. Ik heb geen zin om mijn beroep (o.i.d. of hoe je het wil noemen) steeds te moeten verdedigen, dat moet ik al teveel.
Maar bedenk wel dat jij/jullie rustig kunnen slapen als agenten s'nachts over jou waken 
___________________
"Life is all about choices & respect"
|
|
Nov-04-2004 21:40
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
|
|
|
| quote: | Originally posted by total woot
Beetje tegenstrijdig wat je nu doet hoor 
|
Ja ja dat klopt, nou, poging 2 dan maar 
| quote: |
Ik zeur niet, klaag ook niet, ik stel alleen dat het niet vreemd is dat de gemiddelde burger reageert op een bepaalde manier. (en dat verduidelijk ik aan de hand van alledaagse/ veel voorkomende problemen in casu uit mijn nederige leventje ).
Ik weet ook heus wel dat de politie meer dingen te doen heeft, en andere prioriteiten stelt. Dat neeemt nog niet weg dat je, als je dingen a la bonnen schrijven gaat doen, je dit alleen maar kunt verkopen als de gemiddelde burger DAADWERKELIJK het idee heeft dat de politie meer doet dan alleen bonnen schrijven.
|
De burger ziet de politie nooit of bijna nooit. Je zegt het zelf, het is een IDEE dat ze niets doen verder. Waarom? Het is niet zichtbaar! Alle langlopende onderzoeken etc worden niet zomaar buiten uitgevoerd, dat is maar een heel klein deel. Wat je als burger ziet en van hoort zijn die acties, die bonnen en die wijkagent die door de buurt loopt te slenteren.
De burger vindt het nooit goed, d'r is altijd te weinig politie op straat. Dat kan ik goed ondersteunen met de politiemonitor (die ik nu niet bij de hand heb overigens). Mooie is: is er geen politie, dan is het fout. Is er veel/te veel politie, dan is het van "Oh shit wat is hier aan de hand? D'r zal wel weer wat mis zijn!".
In een criminologisch onderzoek in Duitsland in de jaren 70 werd mensen de vraag gesteld of ze zich veilig voelden:
Eigen buurt: 90 % veilig
Eigen dorp: 80 % veilig
Eigen land: 70 % veilig
Bij hun in de buurt is het altijd veilig, maar 'elders' wordt het al minder veilig. Onveiligheidsgevoelens zijn als een onhoorbare scheet: ze zijn er wel, maar niet te vangen en je weet ook niet waar het vandaan komt & d'r is geen verklaring voor.
| quote: |
a) Dat is misschien wel waar, maar waarom hoor ik dan tot 3 keer toe van iemand in de meldkamer dat er melding van wordt gemaakt
b) kom eens in mijn straatje kijken... ik zou er zelf heen kunnen lopen daar heb je gelijk in, maar aangezien ik niet echt zin heb de heer van Gogh achterna te gaan, pas ik voor die optie.
|
Ach je wordt niet afgeschoten vanwege wat huisvuil 
Kom dan ook eens in mijn straat kijken, Paul Krugerlaan hartje Transvaalkwartier (naast Schilderswijk, maar erger) in Den Haag. Heb ik precies hetzelfde en ik ERGER me er ook kapot aan.
Maar waar ligt dat aan: niet aan de politie. Die kunnen dan BEZIG blijven. Blijf er overigens nog bij dat dit soort milieuzaken niet hun taak zijn. Doen ze het wel dan zeuren mensen: laten ze echt wat gaan doen. Zie je mijn punt? JIJ vind die zakken belangrijk, een ander vind verlichting belangrijk , weer een ander iets anders: d'r worden zoveel dingen belangrijk gevonden. Dit heeft gewoon NIET de prioriteit.
Milieu hoort vooral bij de gemeente: genoeg legen die handel, snel ophalen, containers kopen, meer schoonmaakploegen door de straat.
En wat ook helpt: die k*nkermeeuwen afschieten en ratten ook !
| quote: | Originally posted by New Wave
Maar als de milieupolitie dan een piep klein broodzakje ziet liggen met een adresje er in dan krijgt diegene wel een bon....Tis de milieupolitie....laten ze zich daar dan ook op fronten wat met het milieu te maken heeft storten..wat is anders de functie van die abtenaren? Patat halen? of juist zorgen dat de patatbakjes op het bureau wel in de goeie container gegooit wordt? Snap der niets meer van.....laat de milieupolitie dan opdoeken........ |
Milieupolitie opdoeken heeft natuurlijk ook geen zin!duh.... dan flikkert iedereen ALLES weg.
___________________
"Life is all about choices & respect"
|
|
Nov-05-2004 09:09
|
|
|
 |
 |
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000
Location: Zaanstad (Holland)
|
|
|
| quote: | Originally posted by total woot
Ik kan t standpunt van Bram hier begrijpen, maar heb toch een aanmerking.
Het geval wil dat ik toevallig vanavond langs het hoofbureau van de politie Groningen liep.
Aldaar stonden 9 (!!!!) politieagenten fietsers te bekeuren op het rijden zonder licht.
Ik loop verder richting huis, en nog geen 400 meter van het bureau wordt ik letterlijk van mn sokken gereden door een mongool die het nodig vind met 90Km/h door de binnenstad te rijden..(Dit is niet een eenmalig iets dat me overkomt, ik weet uit eigen ervaring en die van anderen dat dit op dat kruispunt zeer regelmatig gebeurt).
Ander voorbeeldje,
bij mij in de straat wordt het huisvuil op woensdagochtend opgehaald, echter er zijn een flink aantal mensen in mijn straat die het nodig vinden hun vuilnis dinsdagochtend al buiten te zetten.
Op zich ben ik geen miereneuker en zou het me een worst zijn als niet.. lalalala ZWERFKATTEN.
Die zakken zijn op dinsdagavond ALLLEMAAL opengereten, en aangezien mijn woonkamer aan de straatzijde ligt, kan ik dus de HELE ZOMER op dinsdagen mijn ramen niet openhebben, omdat dan mn woonkamer binnen 5 minuten naar vuilnisbelt ruikt...
Ik heb de millieupolitie al 3 keer gebeld.. ze vinden dat ik zeur en ze vertikken het langs te komen (politiebureau is op 200 meter..)
Kijk dat de politie bonnen moet schrijven snap ik, niks mis mee.. maar als IK een keer ergens last van heb komen ze doodleuk niet langs.
Hoe kun je in vredesnaam aan je burgers voorhouden dat bonnen schrijven nodig is, als je in zulke gevallen niet adequaat optreed (de gevallen waarin burgers zelf last hebben). |
Omdat dat een taak van je woningbouw/huisbaas is als t goed is.
Als je hier een zak langer dan een dag voor je deur hebt staam komt die dude je zeggen dat ie binnen 2 uur weg moet zijn of je krijgt een boete,zelfde geldt als we die zooi als de verzamelcontainers vol zijn ernaast zetten,ze slopen je zak open op zoek naar tekenen dat t van jou komt en schuiven een fijne boete door je brievebus.
Af en toe flink irritant,maar natuurlijk goed,zou een teringbende worden als iedereen maar deed.
Magoed,je woningbouw dus,die bellen
___________________
*Mirrors are more fun then noisiveleT*
My Hyves
|
|
Nov-05-2004 11:52
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 19:24.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|