|
Ik ben het volledig met d1ng eens. Er werd een nieuw 'revolutionair' album aangekondigt dat de dance wereld op zijn kop zou zetten! Nou dit vindt ik dus echt zware BS. Wat dat betreft was In My Memory echt veel progressiever dan just be. Zo zijn 8 van de 10 nummers van just be gewoon trance. De eerste tune is gewoon het magik journey idee wat toen vernieuwend was, maar nu al lang niet meer. Als ik dan kijk naar de release van in my memory dan zaten daar toen echt vernieuwende tunes tussen zoals Close 2 You, Battleship Grey, Flight 643, In My Memory, etc. Ik had zelf dus een meer diepgaand album verwacht, wat dus zeker niet het geval is. Maar van de ene kant ook niet zo raar want ook hier wordt matig gereageerd op Sweet Misery en UR, wat voor mij toch wel de betere tracks van het album zijn (samen met walking on clouds). Tevens vindt ik UR erg veel weg hebben van junkie xl album tracks, dus zou me niks verbazen als het een samenwerking met jxl was.
En dan even over die vocal van 'a tear in the open', iedereen zit te mauwen dat tijs die gejat heeft van Signum. Maar die vocal is al zo oud, dat meerdere producers hem al gebruikt hebben. (oa 'Pole Folder - Dust') En zoals glanis al zei staat die vocal gewoon op een sample cd'tje, dat vindt ik toch behoorlijk lame om te gebruiken voor je album. Als je dan een fucking stuk laakt componeren voor je album kun je geert ook vast wel een mooi opera vocaltje laten schrijven.
Maar als je naar de hedendaagse trance kijkt dan is dit album natuurlijk wel super. Zeker weten betere shit dan Armin, Ferry en kornuiten. Alleen onder geen beding revolutionair.......
grtz,
TNG