Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Vem tänker du rösta på?
This poll is closed.
Centern 0 0%
Feministiskt initiativ 0 0%
Folkpartiet 5 11.36%
Junilistan 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.27%
Miljöpartiet 5 11.36%
Moderaterna 15 34.09%
Piratpartiet 3 6.82%
Socialdemokraterna 4 9.09%
Vänsterpartiet 4 9.09%
Övrigt parti 1 2.27%
Blankt/röstar ej 2 4.55%
Får ej lov att rösta 4 9.09%
Total: 44 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

såhär någon vecka efter valet var det tydligen bara en tidsfråga innan de nya ministrarna skulle lyfta fram sina lik ur garderoben. Kan inte undgå att tycka att det är så skrattretande att se alla kulturskribenter, branschfolk och i synnerhet den breda massan kvällsblaskeläsarna (läs Aftonbladet) som höjde Alliansen till skyarna nu är först med att kasta den första stenen.
Jag minns redan innan valet när jag i en diskussion med några vänner sa just "det är dessa som ivrigast stödjer högern som om 4 år kommer vara de mest besvikna och som högljuddast kommer ropa efter ett maktskifte." Det har gått långt ifrån fyra år. När fler ministrar hamnat under luppen kommer det snarare utveckla sig till en fars. Allra helst hade jag velat se någon göra en djupdykning i Nyamko Sabunis bakgrund. Hon är för ett förslag om att man bör tvångsundersöka alla flickor som "misstänks" vara könsstympade. Undrar vad hon skulle säga om man började med denna obligatoriska undersökning med henne och hennes familj.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Oct-11-2006 18:10  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by RebeL9
såhär någon vecka efter valet var det tydligen bara en tidsfråga innan de nya ministrarna skulle lyfta fram sina lik ur garderoben. Kan inte undgå att tycka att det är så skrattretande att se alla kulturskribenter, branschfolk och i synnerhet den breda massan kvällsblaskeläsarna (läs Aftonbladet) som höjde Alliansen till skyarna nu är först med att kasta den första stenen.
Jag minns redan innan valet när jag i en diskussion med några vänner sa just "det är dessa som ivrigast stödjer högern som om 4 år kommer vara de mest besvikna och som högljuddast kommer ropa efter ett maktskifte." Det har gått långt ifrån fyra år. När fler ministrar hamnat under luppen kommer det snarare utveckla sig till en fars. Allra helst hade jag velat se någon göra en djupdykning i Nyamko Sabunis bakgrund. Hon är för ett förslag om att man bör tvångsundersöka alla flickor som "misstänks" vara könsstympade. Undrar vad hon skulle säga om man började med denna obligatoriska undersökning med henne och hennes familj.


Att Nyamko Sabuni är med i regeringen är en skam kan jag hålla med om efter hennes förslag, och självklart är det också skamligt att våra ministrar inte betalar sin TV avgift. Hursomhelst, att det finns ministrar som betalat "husshållsnära tjänster" svart, tycker jag knappast är något jätteproblem när en av dom stora valfrågorna var just att göra denna marknad vit, eftersom nästan alla idag privat anlitar svart. Sen tycker jag också det är lite synd för demokratins sak att för att bli toppolitiker så måste man hela sitt liv ha levt ett mycket speciellt liv, ett liv där man måste göra allt rätt, något som inte speciellt många vanliga människor gör - det leder till att inga vanliga människor kommer in på topp positioner innom politiken, utan bara folk som hela livet levt i en värld innom politiken.

Sen tycker jag inte vi ska glömma vad den förra regeringen gjorde heller, tex en finansminister som skattefuskar, utrikesminister som utvisar folk till tortyr, ssu ordföranden som slåss på krogen, miljöpartister som kör miljöfarligaste bilarna, moderaterna lever iaf mer som dom lär

Old Post Oct-11-2006 20:39  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by St_Andrew
moderaterna lever iaf mer som dom lär


skitsnack, alla e nog lika dåliga

Old Post Oct-11-2006 20:59 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?



Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by RebeL9
Kan inte undgå att tycka att det är så skrattretande att se alla kulturskribenter, branschfolk och i synnerhet den breda massan kvällsblaskeläsarna (läs Aftonbladet) som höjde Alliansen till skyarna nu är först med att kasta den första stenen.

Har vi läst samma utgåvor av Aftonbladet?
Det enda som varit "alliansen-positivt" i samband med aftonbladet är resultaten på deras meningslösa polls under valet.


___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia

Old Post Oct-11-2006 21:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by Jeremy H
Har vi läst samma utgåvor av Aftonbladet?
Det enda som varit "alliansen-positivt" i samband med aftonbladet är resultaten på deras meningslösa polls under valet.


Japp har du tex missat artikeln där Reinfeldt utmålas som en popartist där skrikande tonårsflickor skriker sig hesa när han promenerar till Rosenbad likt en Beatleskonsert?
Måste vara iscensatt av en tragisk Aftonbladetreporter som haft rejäl nyhetstorka.

Visst finns det smutsiga typer bland sossarna också men har man 17 miljoner i inkomst så är man helt enkelt en jävligt slapp människa som inte betalar TV-licens. Då ska man fan fråga sig hur mycket man kan tillföra skattepolitik och liknande frågor.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Oct-11-2006 21:27  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?



Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by RebeL9
Japp har du tex missat artikeln där Reinfeldt utmålas som en popartist där skrikande tonårsflickor skriker sig hesa när han promenerar till Rosenbad likt en Beatleskonsert?
Måste vara iscensatt av en tragisk Aftonbladetreporter som haft rejäl nyhetstorka.

Absolut. Det där var mer en reporter som beskrev läget utan Rosenbad än en politisk artikel?
Aftonbladet är i princip en öppet socialdemokratisk tidning. Hörde/Läste du en enda av Lena Mellins krönikor? Pinsam journalistik.


___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia

Old Post Oct-11-2006 21:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by RebeL9
Visst finns det smutsiga typer bland sossarna också men har man 17 miljoner i inkomst så är man helt enkelt en jävligt slapp människa som inte betalar TV-licens. Då ska man fan fråga sig hur mycket man kan tillföra skattepolitik och liknande frågor.


Men hur ser du på saken om man har det som princip att inte betala avgiften för att man är emot den (precis som många svenska medborgare utanför politiken gör idag). Spelar verkligen inkomst roll då?
Tanken är ju i sånt fall att statuera ett exempel över att avgiften i sig är dålig, oavsett själva kostnaden.

Säger inte om fallet är så med den omtalade politikern eller ej eftersom jag inte vet, men det KAN ju vara så.
Tycker det är otroligt trångsynt att förutsätta någons motiv utan att egentligen veta ett skvatt om vad som ligger bakom.


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-11-2006 22:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

Att avstå från att betala tv-avgift är allas rättighet, men jag vill inte ta en politiker i försvar. Hatar politiker.

Old Post Oct-12-2006 01:32 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by Vizay
Men hur ser du på saken om man har det som princip att inte betala avgiften för att man är emot den (precis som många svenska medborgare utanför politiken gör idag). Spelar verkligen inkomst roll då?
Tanken är ju i sånt fall att statuera ett exempel över att avgiften i sig är dålig, oavsett själva kostnaden.

Säger inte om fallet är så med den omtalade politikern eller ej eftersom jag inte vet, men det KAN ju vara så.
Tycker det är otroligt trångsynt att förutsätta någons motiv utan att egentligen veta ett skvatt om vad som ligger bakom.


hade dessa politiker gett det där som ett skäl för att inte betala TV-avgiften så hade nog många sympatiserat med dem. Eftersom det finns en hel del ute i landet som mot sin vilja betalar den.
Men berörda politikerna har inte gett detta som ett skäl för varför de inte betalat. Kulturministern har gett "slarv" som ett skäl. Visst slarv kanske fungerar i ett år men i 16 år?!
Ja och jag anser att politiker, som faktiskt är de som utformar nya lagar och regler bör vara de som statueras som exempel. Hur ska man förvänta sig att medborgarna i ett land ska betala skatt när politikerna själva inte gör det? Det finns helt enkelt ingen ursäkt för det.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Oct-12-2006 04:14  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kvicket
Senior tranceaddict



Registered: Jul 2004
Location: Stockholm, Sweden

Tycker det är en helt otrolig häxjakt.
Rebel9, var exakt samma sak med sossarna i regeringen.
Tycker på många sätt att det är värre med t.ex. vänsterpartister osv som köper bostadsrätter när det är så solklart mot deras principer.

Det jag kan tycka är jävligt pinsamt är just det här med tv-licensen, känns mest komiskt när kulturministern inte betalar den

Att betala svart till barnflickor osv gör nog 80% av alla som använder en sån tjänst.

Old Post Oct-12-2006 13:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Kvicket Click here to Send Kvicket a Private Message Add Kvicket to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by Kvicket
Tycker på många sätt att det är värre med t.ex. vänsterpartister osv som köper bostadsrätter när det är så solklart mot deras principer.


på vilket sätt bryter det mot regler/lagar ?

Old Post Oct-12-2006 14:24 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

precis det är ju skillnad på att bryta mot lagar och att bryta mot sina egna principer (såvida de inte går emot lagen)


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Oct-12-2006 15:15  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSasha & Digweed Tune! [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSleepwalker - Face To Face [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:40.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!